Gå til innhold

På jobb med skritteller :) Være med?

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Har kjøpt meg en rimelig skritteller på Clas Ohlsson, Silva heter den.

Den ser ut til å virke, har sjekket stegene og det ser ut til å stemme bare jeg skritter i "normal" lengde. (og så må jeg skritte minst seks skritt for at den skal telle dem.)

En ting lurer jeg på da, må man ha skrittelleren utenfor klærne? Med det mener jeg: kan jeg ha en tynn genser/t-skjorte som henger utenfor den?

Ser nemmelig at det er sånn hull/strek under den og vet ikke hvordan den måler skrittene. Vibrasjon, bevegelse?

Jeg skal ha på dingsen i morgen, selv om jeg har kontorjobb så føler jeg iallefall at jeg tid tider flyr som mærra den blinde.

Skal du ha skrittelleren på deg på jobb i morgen?

Litt barnslig morro å se hvor mange skritt en tar i løpet av en dag inkludert jobb :)

Skrevet

Fått ny til jul jeg også, Omron. I dag har jeg jaggu ikke gått mye! :o) Det blir nok mye bedre i morra tenker jeg.

Den skal ligge i lomma, ikke henge løst nedover beinet. Jeg tror den registerer støtet når foten treffer bakken. Min skal riktignok også kunne henges rundt halsen, men det funka ikke sto det i testen, var det i Forbrukerrapporten tro?

Skrevet

Jeg har bestilt en på nett, bestilte fra Revmatikerforbundet jeg. Står litt lite på nettsida deres om de, men jeg regner med de er ok. Skal bli artig å sette i gang når den kommer. :)

Skrevet

Jeg kjøpte meg skritteller før jul, men fikk ikke programmert den ferdig, for jeg fant ikke målbåndet til å måle skrittlengden med. Så ryddet jeg den vekk...

I dag fant jeg målbåndet, men nå finner jeg ikke skrittelleren.

En mannlig kollega viste meg sin nye skritteller i romjula, så jeg hadde tenkt å ha min med i morgen!

Gjest jobber i butikk
Skrevet

Jeg bruke rmin på jobben.Blir ca 7000 skritt om dagen

trenger hjelp nå!
Skrevet

Jeg har også skritteller fra Claes Olsson- Silva. Rett og slett en artig dings som øker motivasjonen for trening. Går lange raske turer flere ganger i uka istedet for å jogge- som for meg blir hardt for beina- og sist gikk jeg 16004 skritt på 2 timer.

Jeg henger den i bukselinninga, og klær kan fint henge utenpå.

God tur!

Skrevet

Fått ny til jul jeg også, Omron. I dag har jeg jaggu ikke gått mye! :o) Det blir nok mye bedre i morra tenker jeg.

Den skal ligge i lomma, ikke henge løst nedover beinet. Jeg tror den registerer støtet når foten treffer bakken. Min skal riktignok også kunne henges rundt halsen, men det funka ikke sto det i testen, var det i Forbrukerrapporten tro?

Står det at din skal ligge i lomma?

Min skal IKKE ligge i lomma, den skal festes i beltet eller bukse-/skjørte-linninga.

Skrevet

Min Silva blir med på jobb i morgen. Jeg har testet den. På 300-400 skritt i jevn og rask gange mister den 3-4 steg. Det er ikke så ille da.

Sånn ellers er dagen i dag den med færrest steg. Det har vært en skikkelig lat dag.

Skrevet

Jeg har også en Omron - den er best i test :) Det fine er jo at man kan bla 7 dager bakover .)

Skrevet

Min skal IKKE ligge i lomma, den skal festes i beltet eller bukse-/skjørte-linninga.

Jo, Omron skal ligge i lomma ;D

Skrevet

Jo, Omron skal ligge i lomma ;D

Ja, var jo det jeg spurte om. Så da er det tydeligvis forskjeller fra merke til merke hva som anbefales.

Skrevet

Ja, var jo det jeg spurte om. Så da er det tydeligvis forskjeller fra merke til merke hva som anbefales.

Jepp -det er det.Har en annen også som skal festes i beltet. Det er verre for meg - som ikke har belte ;:)

Skrevet

Jepp -det er det.Har en annen også som skal festes i beltet. Det er verre for meg - som ikke har belte ;:)

Men om den skal festes i beltet, så går det jo like godt å feste den i linningen :)

Skrevet

Men om den skal festes i beltet, så går det jo like godt å feste den i linningen :)

Ikke den - det er sånn hardplast -den bare vipper over kanten og ramler av under mageflesket - hehe.

Så den Omron har en sånn snor som unger har i smokken sin - veldig kjekt da! :)

Skrevet

Ikke den - det er sånn hardplast -den bare vipper over kanten og ramler av under mageflesket - hehe.

Så den Omron har en sånn snor som unger har i smokken sin - veldig kjekt da! :)

OK :)

Har ikke brukt min skritteller på år og dag sjøl jeg... hehe

Skrevet

Ja, den kan festes i linninga med reima som følger med, men den skal ligge i lomma, ikke henge løst. Henger den løst så dasker den jo mot låret slik at den nok teller adskillig flere skritt enn det man går.

Skrevet

Ja, den kan festes i linninga med reima som følger med, men den skal ligge i lomma, ikke henge løst. Henger den løst så dasker den jo mot låret slik at den nok teller adskillig flere skritt enn det man går.

Ja, jeg har skjønt at den er helt forskjellig fra den varianten jeg har, som bare har en klips på baksiden av selve telleren.

Skrevet

Ja, jeg har skjønt at den er helt forskjellig fra den varianten jeg har, som bare har en klips på baksiden av selve telleren.

Det hadde den gamle min (fra I form) og den ramlet av hele tiden og da nullet den seg ut når den traff bakken.

Skrevet

Mener du å være med å konkurere?

Jeg vil, men må kjøpe skritteller først. Skal se om jeg får tak i en i dag.

Skrevet

Jeg har og kjøpt meg Omron etter å ha testet et par mer-eller-mindre brukbare varianter. Gøy å se hvor mye man går hver dag, og gøy å kunne se det for hele uka også :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...