Gå til innhold

Hva faen er vitsen med en sånn skritteller...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er poenget med å telle hvor mange skritt en går? Er det premie eller noe sånt noe?Folk lar seg lure til mye dumt:-)

• Svar 135
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

30

• flisa

19

• Dorthe

13

• Babette

11

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er helsemessig sunt å gå over 10.000 skritt for dagen.

Skrevet

Det er helsemessig sunt å gå over 10.000 skritt for dagen.

Ja, men så bare gjør det da vel! Herregud, menneske... :-)

Skrevet

Hvordan vet du om du har gått 6.000 eller 10.000 skritt en dag, med mindre du har en skritteller på deg?

Skrevet

Jeg syns det er morsomt å følge meg, jeg ante ikke at en valing dag for meg -med jobb på et kontor medførte bare 3500 skritt. Det fortalte meg at jeg lever alt for stillesittende. Og så blir det fort en "dille" av sånt - og det må da være lov å leke litt?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, jeg lurer på hvor praktisk en sånn teller er.

Ok, det anbefalte er 10000 skritter per dag.

Jaggu går jeg ikke 5000 bare på jobb.

Til og fra jobb og jeg er oppe i 12000 skritt.

=

Ingen grunn til å trene ytterligere. Jeg gjør mitt.

Nei, det er utrolig hva folk får seg til å kjøpe. Men det koster vel ikke rare summen.

Skrevet

=

Nei, det er utrolig hva folk får seg til å kjøpe. Men det koster vel ikke rare summen.

Men om du ikke føler du har særlig nytte av den, så har du i det minste funnet ut hvor mye du går på en gjennomsnittlig dag.

Ikke alle går like mye i sin jobb eller til/fra jobb. For mange blir en skritteller det lille dyttet som skal til for å bevege seg mer.

Skrevet

Men om du ikke føler du har særlig nytte av den, så har du i det minste funnet ut hvor mye du går på en gjennomsnittlig dag.

Ikke alle går like mye i sin jobb eller til/fra jobb. For mange blir en skritteller det lille dyttet som skal til for å bevege seg mer.

Om det ikke passer de to kara der, vettø, Gemini - så er det bare noe forbanna tull !

*HORMONELLA*

Skrevet

Hvordan vet du om du har gått 6.000 eller 10.000 skritt en dag, med mindre du har en skritteller på deg?

Ja, men det er da vanvittig uinteressant! Utrulig hva god markedsføring kan få folk til å bite på:-)

De som har lagd den greia der ler hele veien til banken. Ja, egentlig slutter de vel aldri å le.

Skrevet

Jeg syns det er morsomt å følge meg, jeg ante ikke at en valing dag for meg -med jobb på et kontor medførte bare 3500 skritt. Det fortalte meg at jeg lever alt for stillesittende. Og så blir det fort en "dille" av sånt - og det må da være lov å leke litt?

Anbefaler heller en tur i skauen for å telle furunåler.

Skrevet

=

Du er en gromgutt:-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men hva er poenget med å vite hvor mye man går hver eneste dag?

Skrevet

Om det ikke passer de to kara der, vettø, Gemini - så er det bare noe forbanna tull !

*HORMONELLA*

Hehe, typisk bedrevitende gutter som allerede er spreke og ikke skjønner at det ikke faller like lett for alle andre...

Jaja, i morgen skal jeg ringe og be pent om å få være med på varmtvannsbasseng-trening, selv om jeg ikke har bekkenløsning. Har artrose, så jeg har jo absolutt behov... Orker ikke gå mye for tiden, har så vondt i knær og ellers i leddene at jeg må gjøre noe som belaster mindre. Skikkelig værsjuk for tida, og nå kan jeg jo heller ikke ta noen medisiner for å roe det verste...

:)

Skrevet

Men hva er poenget med å vite hvor mye man går hver eneste dag?

Hvis man ikke har en fast daglig aktivitet eller mengde gange ifbm. jobb osv, så er det jo greit å finne ut hvor mye man beveger seg fra dag til dag.

Men det er jo heller ikke noe poeng i å bruke den hver dag, hvis man ikke selv føler at man har noe utbytte av det :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ja, men det er da vanvittig uinteressant! Utrulig hva god markedsføring kan få folk til å bite på:-)

De som har lagd den greia der ler hele veien til banken. Ja, egentlig slutter de vel aldri å le.

Ja, det er utrolig hva man klarer å prakke på folk som vil ned i vekt.

Det finnes ingen grenser for hva folk kjøper.

Egentlig er det irriterende at jeg ikke kommer opp med noe ubrukelig selv, og blir en av gutta som ler hele veien til banken. :)

Slankesokker! Litt tyngre sokker som gjør at man brenner litt flere kalorier.

Det hadde sikkert solgt det også.

Skrevet

Selv kan jeg anbefale å bli gravid!

Den beste formen for slankekur jeg noensinne har vært på.

Går ned i vekt som bare det... :)

Skrevet

Altså, en pulsteller er bra. Eller ei stoppeklokke for å ta tida på hvor fort du går runden din. Eller en kilometerteller. Flotte saker. men en skritt-teller? Hva blir det neste? Pust-teller?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis man ikke har en fast daglig aktivitet eller mengde gange ifbm. jobb osv, så er det jo greit å finne ut hvor mye man beveger seg fra dag til dag.

Men det er jo heller ikke noe poeng i å bruke den hver dag, hvis man ikke selv føler at man har noe utbytte av det :)

Men tidligere målte man i meter. Man jogget f.eks. 3 kilometer hver dag. Eller gikk 3 km rundt et vann. Eller jogget/gikk i 45 minutter.

Jeg forstår ikke poenget med å finne ut nøyaktig hvor mange skritt man kliner til med når man går rundt det vannet. :)

Skrevet

Men tidligere målte man i meter. Man jogget f.eks. 3 kilometer hver dag. Eller gikk 3 km rundt et vann. Eller jogget/gikk i 45 minutter.

Jeg forstår ikke poenget med å finne ut nøyaktig hvor mange skritt man kliner til med når man går rundt det vannet. :)

Fordi alle monner drar, hvis man er inaktiv nok :)

Man måler sjelden opp alle korte distanser man går i løpet av en dag.

Eller hvor langt man beveger seg i løpet av en arbeidsdag. Faren min fant fx ut at han fort vekk går 20.000 skritt daglig på jobb.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Fordi alle monner drar, hvis man er inaktiv nok :)

Man måler sjelden opp alle korte distanser man går i løpet av en dag.

Eller hvor langt man beveger seg i løpet av en arbeidsdag. Faren min fant fx ut at han fort vekk går 20.000 skritt daglig på jobb.

Men hva slags praktisk nytte har far din av å vite at han går 20000 skritt hver dag på jobb?

Er det ikke fort gjort å bruke denne informasjonen som en hvilepute nå som man også vet at alle anbefales å gå 10000 skritt per dag?

Han går jo tross alt det dobbelte av anbefalt skrittdose. :)

(Det med anbefalte skritt så jeg i denne tråden. Jeg vet ikke om det stemmer eller om jeg har misforstått noe).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...