Gå til innhold

Arsenikk på apotek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En kompis som oversetter en del ukebladnoveller, mailte meg og spurte om jeg trodde at arsenikk ble solgt på apoteket. Det trodde ikke jeg. Jeg tror at bare kjemiske fabrikker og annet kan ha tilgang til sånt, og at det er mange år siden arsenikk ble solgt over disk.

Noen apotekere her som vet?

Skrevet

Er ikke apoteker, men betviler at denslags selges i ren form.

Denne artikkelen skriver at det har blitt påvist i noen typer urtemedisin:

http://www.forskning.no/Artikler/2004/desember/1103106056.68

her står det at arsenikk tidligere ble benyttet i noen typer medisin, men ikke nå lenger:

http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=9300411

Og en litt lenger artikkel:

http://avd.rikshospitalet.no/hps/forlegen/legetema/arsenikk.asp

Dette var noen av de første treffene jeg fikk på "arsenikk" på google! :-)

Skrevet

Skal du ta livet av noen?

He he... tanken slo meg også! ;-)

Skrevet

Ha, I knew you'd say that!

Neida, jeg er helt slått ut etter å ha tatt ned juletreet og har ikke ork til en eneste, morderisk tanke.

Jeg mailer kompisen og sier at han får maile Giftinformasjonen. Tror novelleforfatteren (amerikansk) har latt det gå litt unna i svingene her.

:)

Skrevet

Ha, I knew you'd say that!

Neida, jeg er helt slått ut etter å ha tatt ned juletreet og har ikke ork til en eneste, morderisk tanke.

Jeg mailer kompisen og sier at han får maile Giftinformasjonen. Tror novelleforfatteren (amerikansk) har latt det gå litt unna i svingene her.

:)

Ring et apotek og spør, og si det som det er :-)

Skrevet

Ring et apotek og spør, og si det som det er :-)

Det sa jeg til kompisen også. Men han kvidde seg, he he. Menn misliker å spørre om hjelp. Jeg spurte hvorfor han trodde at jeg hadde peiling på det, og da svarte han at jeg "tok jo så mye rart".

Typisk forsøk på å dekke over usikkerhet ved å få den andre til å føle seg dum.

I tilfelle noen skulle lure: jeg tar blodtrykksnedsettende piller (to sorter) og allergimidler. Og en drøss med kosttilskudd, det innrømmer jeg, ja. Men ikke noe arsenikk.

;P

Skrevet

Det sa jeg til kompisen også. Men han kvidde seg, he he. Menn misliker å spørre om hjelp. Jeg spurte hvorfor han trodde at jeg hadde peiling på det, og da svarte han at jeg "tok jo så mye rart".

Typisk forsøk på å dekke over usikkerhet ved å få den andre til å føle seg dum.

I tilfelle noen skulle lure: jeg tar blodtrykksnedsettende piller (to sorter) og allergimidler. Og en drøss med kosttilskudd, det innrømmer jeg, ja. Men ikke noe arsenikk.

;P

Er nok best å holde seg unna den ja. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...