Gå til innhold

IA Avtalen?

Anbefalte innlegg

Gjest IA avtalen
Skrevet

Hvor mange sykefraværsdager har en ansatt krav på når en bedrift er medlem av IA avtalen?

Skrevet

Du kan være borte inntil 8 dager tre ganger pr. påbegynte år, og inntil 24 enkeltdager. Sånn har iallefall jeg fått det forklart

Gjest IA avtalen
Skrevet

Du kan være borte inntil 8 dager tre ganger pr. påbegynte år, og inntil 24 enkeltdager. Sånn har iallefall jeg fått det forklart

24 enkeldager, men hvis jeg er alenemamma har jeg krav på noen ekstra dager da?

Skrevet

24 enkeldager, men hvis jeg er alenemamma har jeg krav på noen ekstra dager da?

Du har som alle andre aleneforeldre, krav på 15 syke-barn-dager. Dette er uavhengig av IA-avtalen.

Gjest IA avtalen
Skrevet

Du har som alle andre aleneforeldre, krav på 15 syke-barn-dager. Dette er uavhengig av IA-avtalen.

15 enkelt dager i løpet av et år, eller sammenhengende??

Skrevet

20 dager, 30 hvis hun har tre eller flere barn.

Gjest IA avtalen
Skrevet

Jeg er alene med et barn. Har jeg krav på 20 syktbarn dager?

Skrevet

Jeg er alene med et barn. Har jeg krav på 20 syktbarn dager?

Ja.

De kan tas enkeltvis eller sammenhengende, men jeg tror det er noen regler for legemelding hvis du blir borte mer enn tre dager sammenhengende.

Skrevet

Ja, det har du helt rett i. Beklager min feilinformasjon.

Skrevet

...og minimum 16 dager mellom hver gang du bruker egenmelding. Så da kan man ikke "ta ut" alle 24 enkeltvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...