Gå til innhold

sminke hjelp trengs!

Anbefalte innlegg

Gjest The one and only
Skrevet

foundation (eller hvordan det nå skrives)

brukes det under brunkrem eller pudder? begge?

typen hadde sin vri på det og det var foundation var som sparkel og brunkrem/pudder var maling hehe:)

men så er det og noen som sier at foundation gjør at krem/pudder holder lengre..

så hva er egentlig denne foundationen godt for?

trenger jeg denne under krem/pudder?

skal til fotograf og ta familiebilde og trenger litt farge

Skrevet

Til daglig trenger du ikke noe annet enn foundation.

Til fest kan du børste lett over med litt pudder for å få det til å sitte bedre.

Gjest The one and only
Skrevet

Til daglig trenger du ikke noe annet enn foundation.

Til fest kan du børste lett over med litt pudder for å få det til å sitte bedre.

ok. men er foundation en slags brunkrem eller bare lotion?

må ha noe som dekker litt blek hud og sørge for at blitsen ikke får med seg evt disse kjennte ringene rundt øynene og gammle arr.

vil heller ikke se ut som en som har 1cm med farge klatter i trynet.forskjellige nyanser osv hehe

Skrevet

må ha noe som dekker litt blek hud og sørge for at blitsen ikke får med seg evt disse kjennte ringene rundt øynene og gammle arr.

vil heller ikke se ut som en som har 1cm med farge klatter i trynet.forskjellige nyanser osv hehe

Foundation er det vi før i tiden kalte brunkrem ja:o)

Mary Poppins
Skrevet

Hehe du har nok misforstått litt:) Det er egentlig ingenting som heter brunkrem lenger, nå kalles det nemlig bare foudation. Foundation skal legges under og pudder kan du ha over. Du har også noe som heter concealer, og en concealer skal evnt dekke det som en foundation ikke dekker.

Gjest The one and only
Skrevet

Hehe du har nok misforstått litt:) Det er egentlig ingenting som heter brunkrem lenger, nå kalles det nemlig bare foudation. Foundation skal legges under og pudder kan du ha over. Du har også noe som heter concealer, og en concealer skal evnt dekke det som en foundation ikke dekker.

åhh! javel hehe *det har ingen sagt til meg:P*

men ok..brunkrem har fått en navneendring.

ja da er det bare å trå ned på senteret og ta meg en ansiktsshopping hehe..

altså:

1 stk foundation og 1stk pudder for å være på den sikre siden:)

ja og en hårfarge, nye fotogene klær ikke minst!

og en big bite med karri-kylling

blir stresset allerede!

er ikke akurat den som stiller seg forran kameraet frivillig og sminke er langt fra mitt felt.

takk for ditt svar:)

Skrevet

altså:

blir stresset allerede!

er ikke akurat den som stiller seg forran kameraet frivillig og sminke er langt fra mitt felt.

Nyttig link:

http://www.kk.no/php/art.php?id=292594

Gjest foundation
Skrevet

Om du ikke bruker det til vanlig synes jeg du skal la være.

Skrevet

Men du? Det vil ikke se pent ut med en foundation som er mørkere enn hudfargen din.

Skrevet

Jeg er ikke helt enig i at det ikke finnes brunkrem lenger...

Det finnes mange typer dagkremer (fuktighetskremer) med tilsatt farge. De har helt annen konsistens enn foundations og jeg tror nok man kalle disse kremene brunkremer.

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er ikke helt enig i at det ikke finnes brunkrem lenger...

Det finnes mange typer dagkremer (fuktighetskremer) med tilsatt farge. De har helt annen konsistens enn foundations og jeg tror nok man kalle disse kremene brunkremer.

Nei de kalles dagkremer med farge, ikke brunkrem :)

*vanskelig*

Skrevet

Nei de kalles dagkremer med farge, ikke brunkrem :)

*vanskelig*

Ikke i mine øyne:) *også vanskelig*

Mary Poppins
Skrevet

forresten, foundation skal være så lik hudfargen din som mulig. Hvis du ønsker å se litt brunere ut vil jeg råde deg til å kjøpe en solpudder.

Skrevet

altså:

blir stresset allerede!

Husk for all del en ting! _Ikke_ kjøp foundation/pudder som er mørkere enn hudtonen din. Da ser du bare sparkla ut. Kjøp enten akkurat samme hudtone eller en bitteliten anelse lysere.

Jeg vet du ønsker mer farge til ansiktet, men det viktigste er at huden din ser "perfekt" ut :-) Med litt rouge i tillegg, får du uansett pen farge!

Skrevet

Ikke i mine øyne:) *også vanskelig*

Ordet "brunkrem" får meg til å tenke på 80-tallet ;-)

Skrevet

Jeg ville anbefale deg å bruke litt concealer her og der - f.eks hvis du har litt ringer under øynene. Og mange er litt røde rundt og under nesevingene, smør litt på her også. Samt andre små flekker du kanskje vil skjule.

Deretter stryker du på et lett lag med solpudder i kinnene, som om du legger en rouge. Ikke mye, altså! Og bittelitt i panne og over nese og hake også.

Da blir du så fin atte :-)

Skrevet

altså:

blir stresset allerede!

Om du vil bruke foundation kan du prøve å blande den 50/50 i hånda først sammen med hudkremen din, dermed blir det ikke så voldsomt.

Skrevet

Helt riktig beskrivelse av både dagkrem med farge og alt det andre!!! Støtter deg på den.

Mary Poppins
Skrevet

Helt riktig beskrivelse av både dagkrem med farge og alt det andre!!! Støtter deg på den.

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...