Gå til innhold

Kanskje en bagatell, men jeg ble sur

Anbefalte innlegg

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ok. Kanskje litt. :)

Men suppa hørtes langt bedre ut etter at den ble fiksa opp av Wita-mannen.

Skikkelig hjemmelaget kjøttsuppe er jo godt da. Og ikke noe fislemat heller. :)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

9

• ShitDiddelyDo

8

• flisa

7

• Frøken Pryd

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg sa at jeg skulle putte fiskeboller i gryta hans neste gang han lagde elggryte.

Jada, barnslig jeg:)

DA_tenker jeg han ble griseredd...:-D

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe - jeg skal ta det til etteretning hvis jeg skulle finne på å tenke på å servere grønnskasuppe til en mann en gang :)

Hvis man har pølser eller noe annet kjøtt oppi da?? Eller har det ikke noe å si...? Lapskaus da??

Joa, pølser og lapskaus er i det minste mat.

Suppe er ikke mat. Det kan være godt, men kun som forrett. Det inneholder jo ingen verdens ting. Vann med smak. :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Skikkelig hjemmelaget kjøttsuppe er jo godt da. Og ikke noe fislemat heller. :)

Men i kjøttsuppe er det kjøtt, og kjøttet gjør vannet til næring.

Grønnsakssuppe inneholder jo ingen verdens ting. Ikke med mindre man er kanin. :)

Frøken Pryd
Skrevet

Joa, pølser og lapskaus er i det minste mat.

Suppe er ikke mat. Det kan være godt, men kun som forrett. Det inneholder jo ingen verdens ting. Vann med smak. :)

Jeg innrømmer at jeg alltid har noe kjøtt eller pølse eller noe når jeg lager suppe, selvom det er mest av grønnsaker i den. Så da står jeg vel kanskje ikke i fare for å få gryta i hodet :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg innrømmer at jeg alltid har noe kjøtt eller pølse eller noe når jeg lager suppe, selvom det er mest av grønnsaker i den. Så da står jeg vel kanskje ikke i fare for å få gryta i hodet :)

Nope. Dytter du noe næringsfullt opp i suppa begynner vi å nærme oss mat.

Men suppe kan være godt. Selv Miso-suppe, uten noe annet enn litt tang, kan være rågodt. Det er bare det at ingen serverer den som eget måltid, men kun noe man inntar for å erte magen til å ville ha mer mat. :)

Skrevet

Dårlig gjort av mannen din!

Men apropos, har du oppskrift på den grønnsakssuppa? Helst uten bacon. :)

Så hvis du får en oppskrift _med_ bacon, så klarer du ikke å lage den uten? Hehe :-D

Frøken Pryd
Skrevet

Nope. Dytter du noe næringsfullt opp i suppa begynner vi å nærme oss mat.

Men suppe kan være godt. Selv Miso-suppe, uten noe annet enn litt tang, kan være rågodt. Det er bare det at ingen serverer den som eget måltid, men kun noe man inntar for å erte magen til å ville ha mer mat. :)

Men jeg vil jo si at grønsaker e ganske næringsrike da.... Men - jeg skjønner litt hva du mener - men bare litt :)

Skrevet

Du skal være glad han ikke kakka deg hardt i hue med kjelen for å kalle den slags for middag. :)

Ha ha, suppen var hjemmelaget skal jeg si deg, med masse grønnsaker og kjøttboller:)

Kjøttbollene er kanskje ikke så sunne men. De består nok mest av mel.

Skrevet

Dårlig gjort av mannen din!

Men apropos, har du oppskrift på den grønnsakssuppa? Helst uten bacon. :)

Den er enklere enn enkel.

Poteter, gulerøtter,kålarabi,stangselleri og purreløk skjæres i biter + ett par bokser kjøttboller.(kan sløyfes) kokes i vann med buljongterninger

På hytta gjør jeg det enda enklere.

Ferdig frossen lapskausblanding gjør samme nytten. Da slipper du å skjære opp grønnsakene.

Både jeg og ungene liker denne suppa,men jeg tror det blir litt mager kost for mannen min:)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Ha ha, suppen var hjemmelaget skal jeg si deg, med masse grønnsaker og kjøttboller:)

Kjøttbollene er kanskje ikke så sunne men. De består nok mest av mel.

Åja, det var kjøttboller i den. Jeg så for meg kokt vann med flytende gresslignende greier.

Den slags kunne fått hvem som helst til å tilte. :)

Skrevet

Åja, det var kjøttboller i den. Jeg så for meg kokt vann med flytende gresslignende greier.

Den slags kunne fått hvem som helst til å tilte. :)

Jada, men det var mest grønnsaker:)

Den er veldig mettende altså.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jada, men det var mest grønnsaker:)

Den er veldig mettende altså.

Bacon er uansett aldri feil, og det å tilsette bacon er jo ikke som å ta ketchup på biffen. :)

Skrevet

Bacon er uansett aldri feil, og det å tilsette bacon er jo ikke som å ta ketchup på biffen. :)

Det var alt det fettet som var det mest irriterende.

En stor skål med masse fett og baconbiter.

Jeg tror ikke baconbitene i seg selv er så ille. De er nok sunnere enn kjøttbollene til og med.

Skrevet

Ikke så kjekt når de kommer og tukler med middagen. Gubben her kom en gang og tømte ut all kjøttkraft. Jeg hadde kokt på et kjøttbein i et par timer for å lage suppe. Det var den suppa, kun et bein igjen med lite kjøtt ;)

Skrevet

Ikke så kjekt når de kommer og tukler med middagen. Gubben her kom en gang og tømte ut all kjøttkraft. Jeg hadde kokt på et kjøttbein i et par timer for å lage suppe. Det var den suppa, kun et bein igjen med lite kjøtt ;)

Huff, han skjønte nok ikke hva det skulle brukes til da:)

Suppa blir jo enda bedre når den lages på den måten.

Der er nok mannen min flinkere enn meg. Han er mye flinkere enn meg til å utnytte maten. Bruke rester til noe annet i steden for å kaste.

Skrevet

Jeg hadde besvimt av sinne. Men jeg er veggis da...

Men hva er det menn egentlig, hvorfor kan de ikke like suppe? Hvorfor kan de ikke se på det som et fullverdig måltid (forutsetter selvsagt at det er en ordentlig suppe med brød/salat som tilbehør) Og grønnsaksuppe er liksom den verste av alle suppene?

Skrevet

Den er enklere enn enkel.

Poteter, gulerøtter,kålarabi,stangselleri og purreløk skjæres i biter + ett par bokser kjøttboller.(kan sløyfes) kokes i vann med buljongterninger

På hytta gjør jeg det enda enklere.

Ferdig frossen lapskausblanding gjør samme nytten. Da slipper du å skjære opp grønnsakene.

Både jeg og ungene liker denne suppa,men jeg tror det blir litt mager kost for mannen min:)

Jeg hater å måtte si dette, men det rene baconet var nok mye sunnere enn kjøttbollene... ;o)

Skrevet

Jeg hater å måtte si dette, men det rene baconet var nok mye sunnere enn kjøttbollene... ;o)

Det var det jeg sa til SDD også. Jeg er fullt klar over det. Kjøttbollene består nok mest av mel,tipper jeg. Men saken er at at baconen ble stekt i masse fett.

Vi hadde sånn baconfett for å helle over lutefisken i jula. Mer fett en baconbiter egentlig og det er ikke akkurat sunt, men han ville vel bli kvitt noen rester da:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...