Gå til innhold

Kanskje en bagatell, men jeg ble sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater å måtte si dette, men det rene baconet var nok mye sunnere enn kjøttbollene... ;o)

"Baconbiter badet i smør" var vel neppe bedre innslag i suppa enn kjøttbollene?

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

9

• ShitDiddelyDo

8

• flisa

7

• Frøken Pryd

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den er SUNNERE med bacon! Kors på halsen!.)

Hva legger du da i "sunnere"?

Skrevet

Når suppen har blitt kald, ligger fettet som et lokk på toppen. Det kan du fjerne før du varmer opp til neste middag.

Skrevet

Når suppen har blitt kald, ligger fettet som et lokk på toppen. Det kan du fjerne før du varmer opp til neste middag.

Fjernes ikke mye smak også da?

Skrevet

Litt smak går vel med, men ikke mye, både mannen og jeg synes det går helt fint. Gjør alltid det når jeg har restemat som skal varmes opp eller hvis jeg har kjøttkraft som skal brukes til suppe senere.

Skrevet

Hva legger du da i "sunnere"?

Balansert :) proteiner og fett må man ha - sammen med alt det grønne:)

Skrevet

Jeg tåler fett bra, det er brød og sukker som gjør at jeg går opp.

Og Cola...

Samme her! - jeg kan bade i fett jeg - uten at det syns på vekta. Men en skål med svenskegodteri gjør at jeg "trutner".

Skrevet

Joa, pølser og lapskaus er i det minste mat.

Suppe er ikke mat. Det kan være godt, men kun som forrett. Det inneholder jo ingen verdens ting. Vann med smak. :)

jeg er enig med deg i det - en fjert og så er det borte.

Skrevet

Balansert :) proteiner og fett må man ha - sammen med alt det grønne:)

Her tror jeg fettinnholdet blir altfor høyt,.. Suppen er uansett neppe laget for å følge en lavkarbodiett, og da tror jeg det er bedre å ikke få den altfor kalori-rik, og uten for mye av den type fett vi neppe trenger.

Skrevet

Uten at jeg har lest hele tråden, så tror jeg du har kommet med det beste forslag til løsning :-)

Skrevet

Jeg skjønner godt at du ble sur. For når man står og lager middag fra grunnen av skal man ha seg frabedt denslags innblanding! Når jeg lager mat er det bare jeg som får lov til å tilsette noe i maten. Ellers blir det baluba!

Skrevet

Her tror jeg fettinnholdet blir altfor høyt,.. Suppen er uansett neppe laget for å følge en lavkarbodiett, og da tror jeg det er bedre å ikke få den altfor kalori-rik, og uten for mye av den type fett vi neppe trenger.

Margarin er ikke så bra nei - men baconfett er bedre - eller vanlig smør. Men jeg ser jo nå at det var en svær BOLLE med fett - hehe, det er vel litt drøyt ja :)

Skrevet

Samme her! - jeg kan bade i fett jeg - uten at det syns på vekta. Men en skål med svenskegodteri gjør at jeg "trutner".

Jeg har ikke vært søtsyk på mange år men det siste halve året har jeg proppa meg :o(

Skrevet

Margarin er ikke så bra nei - men baconfett er bedre - eller vanlig smør. Men jeg ser jo nå at det var en svær BOLLE med fett - hehe, det er vel litt drøyt ja :)

Litt i overkant, ja...*s*

Skrevet

"Baconbiter badet i smør" var vel neppe bedre innslag i suppa enn kjøttbollene?

Ikke hvis det var veldig mye fett nei, det er jeg enig i. :o) men ellers er nok 100g rent bacon bedre enn 100 g kjøttboller.

Skrevet

Selvfølgelig, smaken sitter jo i fettet! :o)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Den er enklere enn enkel.

Poteter, gulerøtter,kålarabi,stangselleri og purreløk skjæres i biter + ett par bokser kjøttboller.(kan sløyfes) kokes i vann med buljongterninger

På hytta gjør jeg det enda enklere.

Ferdig frossen lapskausblanding gjør samme nytten. Da slipper du å skjære opp grønnsakene.

Både jeg og ungene liker denne suppa,men jeg tror det blir litt mager kost for mannen min:)

Ah, takk. :)

Får ty til denne når buksa blir for stram. ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Så hvis du får en oppskrift _med_ bacon, så klarer du ikke å lage den uten? Hehe :-D

Nei -det- blir for avansert, altså! Hva tror du om kokkeevnene til en stakkars blondine, egentlig? ;)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Men i kjøttsuppe er det kjøtt, og kjøttet gjør vannet til næring.

Grønnsakssuppe inneholder jo ingen verdens ting. Ikke med mindre man er kanin. :)

Kaniner har fine tenner!

Skrevet

Jeg forstår ham. Man blir da ikke middagsmett av bare grønnsaksuppe? Så jeg synes det var en god ide med baconbiter oppi, jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...