Gå til innhold

Kanskje en bagatell, men jeg ble sur

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når suppen har blitt kald, ligger fettet som et lokk på toppen. Det kan du fjerne før du varmer opp til neste middag.

Takk for tipset. Skal se på den i dag:)

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

9

• ShitDiddelyDo

8

• flisa

7

• Frøken Pryd

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ikke hvis det var veldig mye fett nei, det er jeg enig i. :o) men ellers er nok 100g rent bacon bedre enn 100 g kjøttboller.

I hht næringsmiddeltabellen så inneholder 100 g kjøttboller 128 kcal og 8 g fett, mens bacon oppgis å inneholde 339-513 kcal og 32-49 g fett....

Så hvis bacon skal kunne sies å være et bedre valg enn kjøttboller, så må mengdene bacon være små, og synlig fett fjernet.

Skrevet

I hht næringsmiddeltabellen så inneholder 100 g kjøttboller 128 kcal og 8 g fett, mens bacon oppgis å inneholde 339-513 kcal og 32-49 g fett....

Så hvis bacon skal kunne sies å være et bedre valg enn kjøttboller, så må mengdene bacon være små, og synlig fett fjernet.

Men fett er ikke usunt.Man trenger f.eks fett for å nyttigjøre seg kalsium for benbyggingen - så de som drikker masser skummet melk bommer litt da ja....:)

Skrevet

Men fett er ikke usunt.Man trenger f.eks fett for å nyttigjøre seg kalsium for benbyggingen - så de som drikker masser skummet melk bommer litt da ja....:)

For de aller fleste vil det totale antall kalorier pr døgn ha sterk innvirkning på om vekten går opp eller ned.

Dersom man ønsker vektreduksjon og ikke følger et opplegg som spiller på andre mekanismer enn det totale energiinntak, så bør fett så avgjort begrenses.

Skrevet

Engasjementet rundt denne suppa hos dolbefolkningen, må ha sammenheng med årstiden...*s*

Skrevet

For de aller fleste vil det totale antall kalorier pr døgn ha sterk innvirkning på om vekten går opp eller ned.

Dersom man ønsker vektreduksjon og ikke følger et opplegg som spiller på andre mekanismer enn det totale energiinntak, så bør fett så avgjort begrenses.

Jeg trodde ikke hun slanket seg :) - men at hun ville at suppa skulle være sunn.

Skrevet

Jeg trodde ikke hun slanket seg :) - men at hun ville at suppa skulle være sunn.

Kan hende du har rett:-) Men du må fortsatt komme med noen argumenter for å overbevise meg om at baconfett og smør er sunne typer fett,

Skrevet

Engasjementet rundt denne suppa hos dolbefolkningen, må ha sammenheng med årstiden...*s*

Ja, det var voldsomt også;o)

Nå skal jeg ut å gå tur med skritttelleren min:) Ligger for dårlig an så langt i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...