Gå til innhold

Dette kunne de bare spurt meg om

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Også spurte de ikke deg engang, før de skrev artikkelen? Makan.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det er jo kun en restaurant i Oslo. Ikke Oslo generelt.

Gjest Signert
Skrevet

Jøss... Var der på juleball på videregående. Fikk en svært raus kavaler som kjøpte flaske på flaske med rødvin og skjenket meg fra sans og samling. Hvordan det endte? Jeg falt av stolen en gang mellom hovedretten og desserten og deretter våknet jeg hjemme i min egen seng. Hva som skjedde imellom har jeg bare blitt fortalt, og jeg er jammen glad at mine små grå har skånet meg fra å huske dette. Maten var for så vidt grei den gang (men med 3 i promille er man neppe særlig kritisk)

Skrevet

Det er jo kun en restaurant i Oslo. Ikke Oslo generelt.

Selvsagt.

Det er også mye bra i Oslo.

Å starte spisested er for lett, folk har for mye penger, er for ukritiske og for mye rar betjening som ikke har peiling. Og det blir fler. Mange fler. Fort.

Noen steder er redselsfulle, med dumme kelnere som subber med beina, sørgerender under negla, snur ryggen til deg. Kald mat med vonde krydder, seige biffer og svidde kanter, kald ris, skitne krydderbokser, skitten ketsjupflaske, skitten betalingsterminal, krøllete duker osv. Men mange jeg kjenner ser ikke sånt.

Min lokale kinasjappe er ren, pen, billig og enkel. Sunn og varm velsmakende mat. Men det er kinamat, og ofte roter de med bestillingen.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Selvsagt.

Det er også mye bra i Oslo.

Å starte spisested er for lett, folk har for mye penger, er for ukritiske og for mye rar betjening som ikke har peiling. Og det blir fler. Mange fler. Fort.

Noen steder er redselsfulle, med dumme kelnere som subber med beina, sørgerender under negla, snur ryggen til deg. Kald mat med vonde krydder, seige biffer og svidde kanter, kald ris, skitne krydderbokser, skitten ketsjupflaske, skitten betalingsterminal, krøllete duker osv. Men mange jeg kjenner ser ikke sånt.

Min lokale kinasjappe er ren, pen, billig og enkel. Sunn og varm velsmakende mat. Men det er kinamat, og ofte roter de med bestillingen.

Det er veldig mye bra i Oslo, og når jeg skal ut og spise bruker jeg Robinson og Fredag, VG-anmeldelsene eller annet, for å finne egna sted, og det pleier å stemme veldig bra.

Men prisen er naturligvis horribel i Oslo. På et mer generelt plan.

I Praha spiste jeg en fantastisk biffmiddag, med forrett og hovedrett og en 1 svær øl (1 liter!), dro kortet, og da jeg kom hjem så jeg at godmiddagen hadde kosta meg 200 kroner.

Og dette var et av de dyre stedene i byen, midt i hovedgata.

Kan naturligvis ikke sammenligne da vi generelt har mer penger her på berget enn tilfellet er i tjekkia, men jeg har også sjekket priser på mat i Thailand, og for et matvrak som meg ser det ut som om jeg er på vei til paradis - også prismessig.

Skrevet

Det er veldig mye bra i Oslo, og når jeg skal ut og spise bruker jeg Robinson og Fredag, VG-anmeldelsene eller annet, for å finne egna sted, og det pleier å stemme veldig bra.

Men prisen er naturligvis horribel i Oslo. På et mer generelt plan.

I Praha spiste jeg en fantastisk biffmiddag, med forrett og hovedrett og en 1 svær øl (1 liter!), dro kortet, og da jeg kom hjem så jeg at godmiddagen hadde kosta meg 200 kroner.

Og dette var et av de dyre stedene i byen, midt i hovedgata.

Kan naturligvis ikke sammenligne da vi generelt har mer penger her på berget enn tilfellet er i tjekkia, men jeg har også sjekket priser på mat i Thailand, og for et matvrak som meg ser det ut som om jeg er på vei til paradis - også prismessig.

Har vært i Praha.

I Otavalo i Ecuador spiste vi 5 personer det dyreste de hadde; grillet marsvin. I tillegg to store øl på hver. 26 US$ til sammen. Med en vanlig rett ville det blitt 15 US$.

I Santa Maria på Galapagos drakk vi hele ettermiddagen og natta 3 personer for 20$. Da fikk vi 5 ulike flasker og en halv ølkasse på bordet, snacks og gitarspill. Verten var smørblid og bukket dypt da han fikk 5$ i tips. Alle 8 barna hans hilste på oss da vi kom, og den eldste dattera sang som en engel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...