Gå til innhold

Kjøpe ny stekepanne....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Titan.

Kjøp et kjent merke f eks hos Jernia med titanbelegg. Jernpanner og teflon er urgammel junk.

Skrevet

Jeg vil si jern. Teflonet løsner etterhvert og jeg tror den varer ca et år kanskje? Jern er dyrere, men teflon er så billig at den kan byttes ofte. Ser jernia selger til under 100lappen nå, salgstider...

Skrevet

Jeg er enig med keinstein. Men ikke få svogeren min til å steke kjøttdeig - for han _skar_ i stykker titanpanna mi!!! *grrrr*

Men titan er toppers - såfremt svogeren og metallredskaper holdes langt unna.

Skrevet

Ingen. Du trenger en tykkbunnet titan-panne. Både bruner (f.eks brunsaus) og holder lenge (med mindre du svir den et kvarter uten noe på på 260 varmegrader et par ganger).

Lettere enn de totalt uhåndterlige jernpannene og ting setter seg ikke fast. Tåler _mye_ mer enn teflon.

Skrevet

Jeg er enig med keinstein. Men ikke få svogeren min til å steke kjøttdeig - for han _skar_ i stykker titanpanna mi!!! *grrrr*

Men titan er toppers - såfremt svogeren og metallredskaper holdes langt unna.

Titan må behandles som teflon? Men varer lengre? Må ha ny panne selv, derfor nyskjerrig.

Skrevet

Titan må behandles som teflon? Men varer lengre? Må ha ny panne selv, derfor nyskjerrig.

Vet ikke.

Men titan skal ikke behandles med kniv og gaffel. Det vet jeg...

:-)

Skrevet

Jeg har begge deler og bruker dem forskjellig.

Kunne ikke valgt den ene fremfor den andre!

Gjest jernpanne er tingen
Skrevet

Titan.

Kjøp et kjent merke f eks hos Jernia med titanbelegg. Jernpanner og teflon er urgammel junk.

Vet ikke hvor mange Titan panner jeg har byttet ut jeg.

Kjøpte en på et party for mange år siden, denne var det omtrent livstidsgaranti på. Etter at jeg byttet til den 3. pannen (pga at belegget løsnet), så var garantien endret, var det antydning til sot i pannen fikk du ikke ny panne pga at da er den brukt på for sterk varme. Trodde at Titan var en kjempesterk vare som skulle tåle varmen på kokeplatene .....

Har også tre kjeler i Titan, to av disse har jeg byttet og fått nye pga at belegget løsnet. Den tredje kjelen har faktisk holdt i disse årene, men føler vel heller at det er mer flaks enn at det er Titanet.

Så nei, takke meg til den gode gamledagse jernpannen, ingenting som holder bedre enn den :).

Skrevet

Kjøpte en på et party for mange år siden, denne var det omtrent livstidsgaranti på. Etter at jeg byttet til den 3. pannen (pga at belegget løsnet), så var garantien endret, var det antydning til sot i pannen fikk du ikke ny panne pga at da er den brukt på for sterk varme. Trodde at Titan var en kjempesterk vare som skulle tåle varmen på kokeplatene .....

Har også tre kjeler i Titan, to av disse har jeg byttet og fått nye pga at belegget løsnet. Den tredje kjelen har faktisk holdt i disse årene, men føler vel heller at det er mer flaks enn at det er Titanet.

Så nei, takke meg til den gode gamledagse jernpannen, ingenting som holder bedre enn den :).

Jeg har hatt jernpanne, og alt, absolutt alt, satt fast.

Skrevet

Som de andre sier, ikke teflon, men titan.

Hva som er best kommer vel an på hva du liker selv. Jernpanne blir aldri feil, men du må bruke mer fett når du steker, den er tyngre å håndtere og er litt vanskeligere å rengjøre fordi du ikke bør bruke såpe. Vi er også veldig fornøyd med titan-panne, belegget er holdbart og pannen er lett og fin.

Skrevet

Thank you!

Gjest jernpanne er tingen
Skrevet

Jeg har hatt jernpanne, og alt, absolutt alt, satt fast.

Ja, du må bruke endel olje/smør når du steker. Det er også viktig og rengjøre den ordentlig etter hver steking.

Jeg har ikke noe særlig problemer med jernpannen min.

Steker jeg pannekaker i Titanpannen min må jeg også bruke smør ..... de henger da som f i den pannen også ....

Skrevet

Ja, du må bruke endel olje/smør når du steker. Det er også viktig og rengjøre den ordentlig etter hver steking.

Jeg har ikke noe særlig problemer med jernpannen min.

Steker jeg pannekaker i Titanpannen min må jeg også bruke smør ..... de henger da som f i den pannen også ....

Jeg steker pannekaker uten smør i titanpanna mi. Har smør i røra, men ikke panna.

Skrevet

Ingenting slår en skikkelig "innkjørt" jernpanne. Jernpanner er ting som burde gå i arv siden de bare blir bedre og bedre med årene.

Gjest Flystripa
Skrevet

Titan. Kjøpte en Høyang-panne i julegave - mottakeren er over seg av begeistring. Kjøp den nyeste sorten, den som også kan brukes på induksjonstopp. Den tåler nemlig høyere varme enn den som ikke er merket induksjon. Obs hadde/har på tilbud til 299,- - og det er dritbillig :)

4barns mor-77
Skrevet

Vi har en jernpanne som jeg sverger til. Men gubben har ikke sansen for den, av en eller annen grunn, og vil derfor ha ny.

Og siden vi lager omtrent like mye mat, er det grit å ha noe vi begge liker å jobbe med...

Så da spørs det om vi bare kjøper en ny til ham, så bruker jeg den gode gamle...;)

Skrevet

OK.

Så jernpanna er ikke mulig å brenne i stykker?

Det stemmer nok.

Vel. En kompis glemte jernpanna på plata så den ble rødglødende og fylte kaldt vann i den, dermed delte den seg i to med et smell. Et digert smell.

Mista nikket
Skrevet

Ingenting slår en skikkelig "innkjørt" jernpanne. Jernpanner er ting som burde gå i arv siden de bare blir bedre og bedre med årene.

Savner min veldig gamle jernpanne:-( Jeg brukte å ha den i stekovnen. En dag jeg skulle bruke stekovnen satte jeg den på 200gr. Da den hadde nådd temperaturen, syntes jeg det luktet så rart på kjøkkenet. Så varmt tålte ikke stekepanna mi å ha det. Da jeg prøvde å ta den ut, knakk håndtaket nesten helt inne og den var ubrukelig

Skrevet

Ja, det er jammen sant! Husker da jernpanna mi var ny for ørten år siden - irriterte meg over at den ikke var like god som min mors gamle! :-)

Men etter flittig bruk i mange år er den nå kjempefin.

Men jeg har også en titan-panne - synes det er greit med begge deler, og to stekepanner er uansett greit å ha.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...