Gå til innhold

Slim i halsen ved inntak av melkeprodukter/majones osv..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sliter endel med slim i halsen når jeg drikker og spiser ting som inneholder melk og majonesprodukter. Går da og lager vemmelige kremtelyder i lang tid og det er ikke spesielt delikat.

Kan selvfølgelig holde meg unna dette, men det hender jo jeg spiser og drikker ting uten å tenke på hva det inneholder.

Tips? Gjerne reseptfritt eller andre kjerringråd.

Gjest Princess Peach
Skrevet

Prøv å drikke/spise noe med sitronsaft etterpå, det er slimløsende. Aner ikke om det virker, men det går jo an å prøve. :)

Skrevet

Prøv å drikke/spise noe med sitronsaft etterpå, det er slimløsende. Aner ikke om det virker, men det går jo an å prøve. :)

Ja, det pleier å hjelpe faktisk, jeg tenkte ikke på det :-)

Takk takk!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Ja, det pleier å hjelpe faktisk, jeg tenkte ikke på det :-)

Takk takk!

Bare hyggelig! :)

Jeg ønsker meg et tips til å ha åpen nese natta gjennom jeg... Var forkjøla før jul, men tettheten henger igjen ennå! Våkner midt på natta av at jeg puster med munnen, snufser og snørrer og peser. Kjeften er tørr som en ørken og leppene sprekker. Nesespray virker bare til jeg har sovna. Hurmf.

Skrevet

Bare hyggelig! :)

Jeg ønsker meg et tips til å ha åpen nese natta gjennom jeg... Var forkjøla før jul, men tettheten henger igjen ennå! Våkner midt på natta av at jeg puster med munnen, snufser og snørrer og peser. Kjeften er tørr som en ørken og leppene sprekker. Nesespray virker bare til jeg har sovna. Hurmf.

Det kan hende du er allergisk. Det er mange som er det nå, fordi naturen tror det er vår, og ikke vinter. Jeg sliter med det samme selv..

Du kan forresten bruke saltoppløsning isteden for nesespray, det er mer skånsomt mot slimhinnene. Bare ta litt lunka vann og bland det med litt salt, og "snort" det :-)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det kan hende du er allergisk. Det er mange som er det nå, fordi naturen tror det er vår, og ikke vinter. Jeg sliter med det samme selv..

Du kan forresten bruke saltoppløsning isteden for nesespray, det er mer skånsomt mot slimhinnene. Bare ta litt lunka vann og bland det med litt salt, og "snort" det :-)

Ja, det kan være allergi. Tenker ikke over det, for det er bare de to-tre siste årene at jeg har utviklet allergi. Skal ta meg en tur til legen før våren slår til på "orntli" og ordne meg resept på allergipiller.

Saltvann funker ikke et sekund på meg, men jeg bruker barne-otrivin. :)

Prøver å være forsiktig så jeg ikke skal bli avhengig da. :P

Skrevet

Ja, det kan være allergi. Tenker ikke over det, for det er bare de to-tre siste årene at jeg har utviklet allergi. Skal ta meg en tur til legen før våren slår til på "orntli" og ordne meg resept på allergipiller.

Fra Otrivin til Metadon, neida :-) Uff, skal ikke tulle med sånt da men.

Skrevet

Hvis du bruker dunpute eller dundyne kan du kanskje prøve å bruke noe i kunststoff for å se om det blir bedre da?

Skrevet

Det er altfor lett å bli avhengig av nesepray :-(

Jeg brukte det sammenhengende i to mnd i ungdomstida før jeg klarte å slutte. Dette har medført at jeg ikke kan bruke nesespray i mer enn et par dager før jeg blir avhengig igjen.... Når folk sier jeg kan bruke saltvann, bare fnyser jeg. Hjelper ikke det spøtt :-/

_Hvis_ det er avhengighet som gjør at du er tett, så kan du slutte ved å kun spraye et nesebor når du legger deg. Etter en eller to netter, vil det neseboret som ikke er sprayet være friskmeldt. Da slutter du helt med spray.

Jeg kan også anbefale nesesprayen "Propolis". Den synes jeg holder nesen åpen nesten like godt som vanlig nesespray. Det er mulig allergikere kan reagere på Propolis? Hmm, er det kanskje blomsterekstrakt i den?

Gjest Princess Peach
Skrevet

Det er altfor lett å bli avhengig av nesepray :-(

Jeg brukte det sammenhengende i to mnd i ungdomstida før jeg klarte å slutte. Dette har medført at jeg ikke kan bruke nesespray i mer enn et par dager før jeg blir avhengig igjen.... Når folk sier jeg kan bruke saltvann, bare fnyser jeg. Hjelper ikke det spøtt :-/

_Hvis_ det er avhengighet som gjør at du er tett, så kan du slutte ved å kun spraye et nesebor når du legger deg. Etter en eller to netter, vil det neseboret som ikke er sprayet være friskmeldt. Da slutter du helt med spray.

Jeg kan også anbefale nesesprayen "Propolis". Den synes jeg holder nesen åpen nesten like godt som vanlig nesespray. Det er mulig allergikere kan reagere på Propolis? Hmm, er det kanskje blomsterekstrakt i den?

Takk for tips! :)

Ja, det er fryktelig lett å bli avhengig, huff. Gikk bedre i dag, var bare halvveis tett i det ene neseboret da jeg våkna, så det er på rett vei. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hvis du bruker dunpute eller dundyne kan du kanskje prøve å bruke noe i kunststoff for å se om det blir bedre da?

Tror alt sengetøyet jeg har er så kunstig som det går an. :)

Gjest Princess Peach
Skrevet

Fra Otrivin til Metadon, neida :-) Uff, skal ikke tulle med sånt da men.

Hihi. Ja, stiller meg i kø med en gang for å bli kvitt den stygge uvanen. ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...