Gå til innhold

Oppgradering av gammel pc

Anbefalte innlegg

Gjest Kommandora
Skrevet

Jeg har en pc med en 1,4 Gb prosessor og 128 Mb RAM, 20 Gb hardisk, som jeg hadde planer om å oppgradere med større skjermkort, trådløst nettverkskort og mer minne, slik at jeg kan spille SIMS med den. Kjøpte denne PC i deler høsten for 4-5 år siden. Sk

Men så fikk jeg høre av en bekjent at denne pc en er for gammel og at det ikke finnes deler til den. Kan det være tilfelle? Er det i tilfelle noen som vet om salgssteder hvor de kan føre gamle deler?

Men fikk nettopp høre at denne er for gammel

Skrevet

Du skriver ikke noe om hva slags deler du allerede har, bare hastighet/størrelse. Du må vite minnetypen for å kunne kjøpe mer. Men det er som regel ikke noe problem å få tak i gamle deler brukt for en billig penge, fra privatpersoner. Forhør deg litt blant datafolk i omgangskretsen om de har noe liggende.

Gjest Kommandora
Skrevet

Du skriver ikke noe om hva slags deler du allerede har, bare hastighet/størrelse. Du må vite minnetypen for å kunne kjøpe mer. Men det er som regel ikke noe problem å få tak i gamle deler brukt for en billig penge, fra privatpersoner. Forhør deg litt blant datafolk i omgangskretsen om de har noe liggende.

Takk for svar :)

Jeg har nå funnet fakturaen for pc;

Memory er 256 MB, fabrikat APACER, PC-266 DDR Orginal PC2100

Harddisk er fabrikat IBM, 41 GB IDE 7200 RPM Deskstar 60 GXP UDMA100

CPU T-bird 1.33 Ghz, fabrikat AMD, Socket A266FSB Tray.

Om du tror at dette er noe å bygge på, så kan jeg kanskje ta med meg spesifikasjonene til en forhandler og høre om de har delene. Men de selger jo så billige stasjonære nå om dagen at det kanskje er bedre å kjøpe en ny?

Skrevet

Takk for svar :)

Jeg har nå funnet fakturaen for pc;

Memory er 256 MB, fabrikat APACER, PC-266 DDR Orginal PC2100

Harddisk er fabrikat IBM, 41 GB IDE 7200 RPM Deskstar 60 GXP UDMA100

CPU T-bird 1.33 Ghz, fabrikat AMD, Socket A266FSB Tray.

Om du tror at dette er noe å bygge på, så kan jeg kanskje ta med meg spesifikasjonene til en forhandler og høre om de har delene. Men de selger jo så billige stasjonære nå om dagen at det kanskje er bedre å kjøpe en ny?

Jeg tror neppe det vil lønne seg å kjøpe delene nye, i forhold til prisen på en ny PC. Så jeg ville enten prøvd å få tak i brukte deler (som du ofte kan få gratis eller svært billig) eller kjøpe helt ny PC.

Gjest Kommandora
Skrevet

Jeg tror neppe det vil lønne seg å kjøpe delene nye, i forhold til prisen på en ny PC. Så jeg ville enten prøvd å få tak i brukte deler (som du ofte kan få gratis eller svært billig) eller kjøpe helt ny PC.

Takk for tipset :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...