Gå til innhold

Barnets navn


Lunepunen

Anbefalte innlegg

Hvilke navn synes dere er fine?

både gutte og jente navn!

Blir så overrasket over at navn som jeg omtrent ikke har hørt noen heter faller sånn i smak!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    10

  • Lillemus

    7

  • Velouria

    4

  • jubalong70

    4

Mest aktive i denne tråden

Gjest noen navn

Hilde, Hege, Anna, Marie, Louise, Marianne, Grete, Tone, Målfrid, Åse, Jorunn, Hans, Knut, Arne, Arve, Martin, Morten, Erik, Eirik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle hatt et barn til, og det ble gutt, ville jeg han skulle hatt et av disse navnene:

Olav

Olaf

Øystein

Erik

Eirik

Jentenavn er supervanskelig, synes jeg! Har ikke noen på lager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttenavn: Samuel, Luca, Olaf, Eivind, Imre, Heine, Håvard, Tarjei, Sverre.

jentenavn: Frid, Freya, Luna, Leia, Såve, Sigrid, Ambjørg, Øyonn, Oona, Thale, Tora, Ana, Maud, Alva, Mari, Ylvali

Ingen av disse er hovedfavotittene, de har barna mine og et par av de andre dolbarna jeg vet om :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttenavn: Samuel, Luca, Olaf, Eivind, Imre, Heine, Håvard, Tarjei, Sverre.

jentenavn: Frid, Freya, Luna, Leia, Såve, Sigrid, Ambjørg, Øyonn, Oona, Thale, Tora, Ana, Maud, Alva, Mari, Ylvali

Ingen av disse er hovedfavotittene, de har barna mine og et par av de andre dolbarna jeg vet om :)

Såve??? *vantro*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, fra Arnulf Øverlands velkjente dikt-strofe: "Du må ikke Såve så inderlig vel..."

Det sitatet der er vel litt tvilsomt, uansett stavemåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitatet der er vel litt tvilsomt, uansett stavemåte?

*Fnis* Diktet heter vel "Du må ikke sove" og så har Morsan surret litt? :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkjent med morsan-vri :)

Det er ikke engang velkjent, sitatet er jo egentlig "Du må ikke tåle så inderlige vel..." ikke "Du må ikke sove så inderlig vel..." :o)

Diktets tittel er dog "Du må ikke sove".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Fnis* Diktet heter vel "Du må ikke sove" og så har Morsan surret litt? :o)

Ja, jeg bare surrer hele tiden! :-) Bra noen er skikkelig seriøse og korrigerer meg her! *lol*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke engang velkjent, sitatet er jo egentlig "Du må ikke tåle så inderlige vel..." ikke "Du må ikke sove så inderlig vel..." :o)

Diktets tittel er dog "Du må ikke sove".

Nei, nei, du sikter til et helt annet og mye mer kjewnt dikt! Jeg snakker om diktet der Lille Såve ikke sover så inderlig vel. Et mer poetisk uttrykk for kolikk! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitatet der er vel litt tvilsomt, uansett stavemåte?

Jo, men ble morsommere med å putte Såve direkte inn i linja enn bare i overskriften! ;-)

Synes _jeg_ ihvertfall, og jeg lever etter mottoet at en ikke får mer moro enn en lager selv! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

guttenavn: Samuel, Luca, Olaf, Eivind, Imre, Heine, Håvard, Tarjei, Sverre.

jentenavn: Frid, Freya, Luna, Leia, Såve, Sigrid, Ambjørg, Øyonn, Oona, Thale, Tora, Ana, Maud, Alva, Mari, Ylvali

Ingen av disse er hovedfavotittene, de har barna mine og et par av de andre dolbarna jeg vet om :)

Her var det mange underlige jentenavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Det er ikke engang velkjent, sitatet er jo egentlig "Du må ikke tåle så inderlige vel..." ikke "Du må ikke sove så inderlig vel..." :o)

Diktets tittel er dog "Du må ikke sove".

Nå er du bare detaljorientert....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Persille

Det er ikke engang velkjent, sitatet er jo egentlig "Du må ikke tåle så inderlige vel..." ikke "Du må ikke sove så inderlig vel..." :o)

Diktets tittel er dog "Du må ikke sove".

Evnt. detaljfiksert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...