Gå til innhold

Barnets navn


Lunepunen

Anbefalte innlegg

Grunnen til at morsan spøker om antall navn, er at du skriver ett istedetfor et.

Ett navn er 1 navn i motsetning til to navn. Et navn er ubestemt form entall av substantivet "navn".

Så når du sier at mannen din har ett typisk norsk navn, høres det ut som om han f.eks. heter Hassan Ola...

*he he*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • morsan

    10

  • Lillemus

    7

  • Velouria

    4

  • mariaflyfly

    4

Mest aktive i denne tråden

jeg skal ikke nevne navn da jeg fikk så mye pes for sossete navn..

men jeg liker veldig godt navn som ikke vrenges i verdens språket.

ett nasjonalt navn kan du si:)

synnes olga, helga, ola, og olav og den slags navn er oldtidensnavn,men det er bare min mening..no offence!

mine barn har ett navn som uttales likt i alle land:)

Det er det jeg tenker ang mine fremtidelige barn!

Internasjonale navn!

Vi er jo en familie som liker å reise!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Annonym sjø

Her er noen av de navnene jeg liker:

Sigurd, Erling, Erland, Johannes, Kasper, Anders, Håvard, Halvor.

Astrid, Ingrid, Sigrid, Solveig, Synnøve, Maren, Karen.

Min datter skal hete Ragnhild. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe joja..

de har hver sitt navn seff hehe

ska vi se..jo de uttales helt likt. til og med i kina hehe

så der e vi safe:)

mitt navn går ikke ann å bli presentert på engelsk uten å høres helt banalt ut hehe men må jeg så må jeg:)

typen sitt navn blir endret av automatiskt av engelsk talende..

hadde jeg bare kunne sagt hva vi het så hadde dere nok forstått det:)

jeg har ikke ett norskt navn og han har ett typiskt norsk

Du er sikkert ganske ung?

Jeg er egentlig glad jeg ikke fikk barn når jeg var 22-23. Da hadde de nok hett Vanessa eller Michelle ;-)

Det er rart det der, men navnesmaken endres ofte med årene. Bare vent og se ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest The one and only

Grunnen til at morsan spøker om antall navn, er at du skriver ett istedetfor et.

Ett navn er 1 navn i motsetning til to navn. Et navn er ubestemt form entall av substantivet "navn".

Så når du sier at mannen din har ett typisk norsk navn, høres det ut som om han f.eks. heter Hassan Ola...

skjønnte jo det hehe:P

hassan-ola er det ett typiskt norskt navn?

rimer nok mer på andre hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The one and only

Det er det jeg tenker ang mine fremtidelige barn!

Internasjonale navn!

Vi er jo en familie som liker å reise!

nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The one and only

Du er sikkert ganske ung?

Jeg er egentlig glad jeg ikke fikk barn når jeg var 22-23. Da hadde de nok hett Vanessa eller Michelle ;-)

Det er rart det der, men navnesmaken endres ofte med årene. Bare vent og se ;-)

tja...er 24 og fikk mitt første da jeg var 23:P

vanessa ja...er det ett dumt navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tja...er 24 og fikk mitt første da jeg var 23:P

vanessa ja...er det ett dumt navn?

Tenkte det, ja ;-)

Neida, navnet er absolutt ikke stygt! Det viktigste er at du liker navnet. Ingen andre har noe med å bestemme en så viktig sak :-)

Personlig ville jeg ikke brukt Vanessa, men så er jeg ei "gammal kjerring" på 36 år også da ;-) Jeg likte kjempegodt slike navn når jeg var på din alder, men nå har jeg litt annen smak. Mine tre døtre har ikke urnorske navn. De har navn som klinger på alle språk, men navnene er likevel ikke i samme gate som Vanessa etc.. Kan røpe at minsten heter Olivia :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte det, ja ;-)

Neida, navnet er absolutt ikke stygt! Det viktigste er at du liker navnet. Ingen andre har noe med å bestemme en så viktig sak :-)

Personlig ville jeg ikke brukt Vanessa, men så er jeg ei "gammal kjerring" på 36 år også da ;-) Jeg likte kjempegodt slike navn når jeg var på din alder, men nå har jeg litt annen smak. Mine tre døtre har ikke urnorske navn. De har navn som klinger på alle språk, men navnene er likevel ikke i samme gate som Vanessa etc.. Kan røpe at minsten heter Olivia :-)

Olivia var fint da! Vanessa er - vel - *gulp* - litt for klissete og sukkersøtt for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Olivia var fint da! Vanessa er - vel - *gulp* - litt for klissete og sukkersøtt for meg...

Ja, det er litt sånn jeg tenker også. Liker godt såkalte internasjonale navn, men de skal ikke være altfor "søte". Isabell/e/a er et eksempel på et navn som jeg egentlig synes klinger fint, men som jeg aldri kunne brukt selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

guttenavn: Samuel, Luca, Olaf, Eivind, Imre, Heine, Håvard, Tarjei, Sverre.

jentenavn: Frid, Freya, Luna, Leia, Såve, Sigrid, Ambjørg, Øyonn, Oona, Thale, Tora, Ana, Maud, Alva, Mari, Ylvali

Ingen av disse er hovedfavotittene, de har barna mine og et par av de andre dolbarna jeg vet om :)

Såve, er det et navn på hva, gutt eller jente? Da kan man jo kalle barna mye, som f.eks Våkne, Slumre, Smatte, Gå, Blunke :) Jeg synes navnet var rart, men neste generasjon synes det nok ikke. Sånn har det alltid vært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såve, er det et navn på hva, gutt eller jente? Da kan man jo kalle barna mye, som f.eks Våkne, Slumre, Smatte, Gå, Blunke :) Jeg synes navnet var rart, men neste generasjon synes det nok ikke. Sånn har det alltid vært :)

Sant nok, tror aldri det har vært et 10 på topp navn, men i bygda mannen kommer fra var det brukt i tre slekter jevnlig. Ingen av Såvene jeg vet om er under 75 år ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest dette er også en signatur

Jeg liker jordnære navn. Om/hvis og når jeg får barn så skal de hete:

Jentenavn: Johanne(a), Maren, Elisabeth,Eline og Anikken.

Guttenavn:Johannes Eivind, Vegard, Gard, og Are.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...