Gå til innhold

Hjelper jegermeister mot influensa eller forkjølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du blir neppe raskere bra, men det kan hende du føler deg periodevis bedre (frem til rusen har avtatt:-)

Skrevet

Nei! Og vondt er det også.

Forøvrig har jeg hørt følgende, at av alt som ikke hjelper mot forkjølelse, er konjakk det beste. ;-)

Skrevet

Du blir neppe raskere bra, men det kan hende du føler deg periodevis bedre (frem til rusen har avtatt:-)

Jeg tenkte at den river jo slik i nesa når den svelges...

Skrevet

Jeg tenkte at den river jo slik i nesa når den svelges...

Det gjør den nok, men det hjelper nok ikke mot forkjølelsen av den grunn:-)

Skrevet

Nei, men brennevin kan kvikke en opp og døyve noe av ubehaget som følger med forkjølelse, særlig hvis halsen er sår.

Tror imidlertid at jeg ville ha valgt konjakk, jeger blir lett for skarpt for halsen.

Det hjelper altså omtrent som paracet: Helbreder ikke, men kan lindre plagene.

fuji1365380447
Skrevet

Det kommer an på hva du er ute etter.

For mange så hjelper det for velværen med litt sterk drikke og en varm følelse i magen.

Men både forkjølelse og influensa kommer av en virusinfeksjon som kroppen må slå tilbake. Og Jãgermaister kan ikke hanskes med virus, gitt.

Skrevet

Det er kanskje det beste du kan ta uten at det hjelper på noe som helst.

Gjest Signert
Skrevet

Jeg har en teori som jeg ikke har fått bekreftet fra medisinsk hold og som jeg knapt tror på selv, men som jeg klamrer meg til: Sprit er desinfiserende og dreper små basiller og annet ekkelt kryp (dette er for så vidt vitenskapelig gangbart). Forkjølelse er virus; ergo tar sprit knekken på forkjølelse.

Drikk en jäger, du. Jeg er sikker på at det hjelper:)

Skrevet

Jeg har en teori som jeg ikke har fått bekreftet fra medisinsk hold og som jeg knapt tror på selv, men som jeg klamrer meg til: Sprit er desinfiserende og dreper små basiller og annet ekkelt kryp (dette er for så vidt vitenskapelig gangbart). Forkjølelse er virus; ergo tar sprit knekken på forkjølelse.

Nettopp som jeg tenkte :-) Tok honning på skiva heller da...Som visstnok skal være bakteriedrepende...

Får vente til i ettermiddag med jegermeisteren. Mulig jeg må bak rattet og hente en unge i dette sure været.

Skrevet

Nei, men brennevin kan kvikke en opp og døyve noe av ubehaget som følger med forkjølelse, særlig hvis halsen er sår.

Tror imidlertid at jeg ville ha valgt konjakk, jeger blir lett for skarpt for halsen.

Det hjelper altså omtrent som paracet: Helbreder ikke, men kan lindre plagene.

Konjakk frister ikke...frister aldri...enda jeg aldri har smakt...

Lindring høres fint ut....Har spist en del paracet i noen dager nå...så fint med forandring.

Skrevet

Nettopp som jeg tenkte :-) Tok honning på skiva heller da...Som visstnok skal være bakteriedrepende...

Får vente til i ettermiddag med jegermeisteren. Mulig jeg må bak rattet og hente en unge i dette sure været.

Forkjølelsen skyldes ikke bakterier, men et virus (det er derfor det er så vanskelig å finne noe effektiv behandling).

Og et virsu vil ikke alkohol ta knekken på - desverre:-)

Skrevet

Forkjølelsen skyldes ikke bakterier, men et virus (det er derfor det er så vanskelig å finne noe effektiv behandling).

Og et virsu vil ikke alkohol ta knekken på - desverre:-)

Er det ikke alkohol i desinfiseringsmiddel? Litt sterkere dog...

Gjest Elextra
Skrevet

Hehe, det der er å lure seg selv.

Men jeg pleier å si at Cognac er noe av det beste som ikke hjelper mot forkjølelse. Noe lignende kan sikkert sies om Jägermeister.

Gjest Elextra
Skrevet

Er det ikke alkohol i desinfiseringsmiddel? Litt sterkere dog...

Man _drikker_ ikke desinfeksjonsmidler.

Skrevet

Man _drikker_ ikke desinfeksjonsmidler.

Nei...det vet jeg da :-) Men det er jo samme sorten...nesten...Kan hende den dreper noen av virusene da? ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Konjakk frister ikke...frister aldri...enda jeg aldri har smakt...

Lindring høres fint ut....Har spist en del paracet i noen dager nå...så fint med forandring.

Du bør IKKE kombinere paracetamol-legemidler og alkohol.

Skrevet

Nei...det vet jeg da :-) Men det er jo samme sorten...nesten...Kan hende den dreper noen av virusene da? ;-)

Den tar nok ikke knekken på viruset, men på den annen side - tro kan flytte fjell:-)

Så gjør det du føler er riktig, så lenge det ikke er skadelig.

Skrevet

Du bør IKKE kombinere paracetamol-legemidler og alkohol.

Det vet jeg :-) Er ferdig med paracetene :) Men er ikke helt ferdig med lindringsbehovet...

Er oppe og går nå...og er noelunde oppegående ellers også. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...