Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fullt studielån. Begynte å betale tilbake i høst. Har ikke bundet renta, fordi jeg hadde planlagt å betale hver måned og litt mer enn det jeg må. Dette har jeg også gjennomført, så langt. Men nå står det altså at renta stiger, igjen. At den vil fortsette å stige. Jeg lurer på hvor lenge det er greit å vente før man låser renta? Jeg hadde tenkte å i det minste vente til i sommer/høst.

Skrevet

Tja, har den begynt å stige så er det i utgangspunktet for sent. Det er før renta begynner å stige du skal låse den. Ideelt sett er det dagen før de betemmer at renta skal stige som er det beste tidspunktet, men å være så heldig er umulig å vite på forhånd.

På sikt tjener du best på å ha flytende rente, hvis du ikke er opptatt av forutsigbarhet og hvis du ikke klarer utgiftene hvis renta stiger for mye.

Skrevet

Tja, har den begynt å stige så er det i utgangspunktet for sent. Det er før renta begynner å stige du skal låse den. Ideelt sett er det dagen før de betemmer at renta skal stige som er det beste tidspunktet, men å være så heldig er umulig å vite på forhånd.

På sikt tjener du best på å ha flytende rente, hvis du ikke er opptatt av forutsigbarhet og hvis du ikke klarer utgiftene hvis renta stiger for mye.

de var godt i gang med stiginga da jeg begynte å betale desverre, så sånn sett var jeg vel..."dømt". kan vel klare noen prosentpoeng til,og jeg liker jo å betale månedlig.

Skrevet

de var godt i gang med stiginga da jeg begynte å betale desverre, så sånn sett var jeg vel..."dømt". kan vel klare noen prosentpoeng til,og jeg liker jo å betale månedlig.

Lurt å betale månedlig og ikke hver tredje måned. Betaler du litt ekstra også så vil du tjene svært mye på dette i årenes løp.

Det virker litt håpløst å betale litt ekstra nå i begynnelsen, men om noen år så vil du være glad for.

Skrevet

Lurt å betale månedlig og ikke hver tredje måned. Betaler du litt ekstra også så vil du tjene svært mye på dette i årenes løp.

Det virker litt håpløst å betale litt ekstra nå i begynnelsen, men om noen år så vil du være glad for.

jeg føler det ikke håpløst i det hele tatt egentlig. jeg føler jeg har litt kontroll. mer nå enn om jeg måtte ha betalt et tvungent beløp hvert kvartal. i desember betalte jeg inn 4500. veldig deilig. jeg ser på det som en form for sparing ;)

Skrevet

jeg føler det ikke håpløst i det hele tatt egentlig. jeg føler jeg har litt kontroll. mer nå enn om jeg måtte ha betalt et tvungent beløp hvert kvartal. i desember betalte jeg inn 4500. veldig deilig. jeg ser på det som en form for sparing ;)

Det er riktig innstilling:-)

Antagelig er du ferdig etter 10 år i stedenfor 20 og det vil du spare utrolig mye penger på:-)

Skrevet

Det er riktig innstilling:-)

Antagelig er du ferdig etter 10 år i stedenfor 20 og det vil du spare utrolig mye penger på:-)

heh. det var optimistisk. jeg har ikke bra nok lønn og for høyt lån til å klare det på ti år tror jeg. men 15-17 bør gå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...