willow Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Jeg har fullt studielån. Begynte å betale tilbake i høst. Har ikke bundet renta, fordi jeg hadde planlagt å betale hver måned og litt mer enn det jeg må. Dette har jeg også gjennomført, så langt. Men nå står det altså at renta stiger, igjen. At den vil fortsette å stige. Jeg lurer på hvor lenge det er greit å vente før man låser renta? Jeg hadde tenkte å i det minste vente til i sommer/høst. 0 Siter
mrxx Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 Tja, har den begynt å stige så er det i utgangspunktet for sent. Det er før renta begynner å stige du skal låse den. Ideelt sett er det dagen før de betemmer at renta skal stige som er det beste tidspunktet, men å være så heldig er umulig å vite på forhånd. På sikt tjener du best på å ha flytende rente, hvis du ikke er opptatt av forutsigbarhet og hvis du ikke klarer utgiftene hvis renta stiger for mye. 0 Siter
willow Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 Tja, har den begynt å stige så er det i utgangspunktet for sent. Det er før renta begynner å stige du skal låse den. Ideelt sett er det dagen før de betemmer at renta skal stige som er det beste tidspunktet, men å være så heldig er umulig å vite på forhånd. På sikt tjener du best på å ha flytende rente, hvis du ikke er opptatt av forutsigbarhet og hvis du ikke klarer utgiftene hvis renta stiger for mye. de var godt i gang med stiginga da jeg begynte å betale desverre, så sånn sett var jeg vel..."dømt". kan vel klare noen prosentpoeng til,og jeg liker jo å betale månedlig. 0 Siter
mrxx Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 de var godt i gang med stiginga da jeg begynte å betale desverre, så sånn sett var jeg vel..."dømt". kan vel klare noen prosentpoeng til,og jeg liker jo å betale månedlig. Lurt å betale månedlig og ikke hver tredje måned. Betaler du litt ekstra også så vil du tjene svært mye på dette i årenes løp. Det virker litt håpløst å betale litt ekstra nå i begynnelsen, men om noen år så vil du være glad for. 0 Siter
willow Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 Lurt å betale månedlig og ikke hver tredje måned. Betaler du litt ekstra også så vil du tjene svært mye på dette i årenes løp. Det virker litt håpløst å betale litt ekstra nå i begynnelsen, men om noen år så vil du være glad for. jeg føler det ikke håpløst i det hele tatt egentlig. jeg føler jeg har litt kontroll. mer nå enn om jeg måtte ha betalt et tvungent beløp hvert kvartal. i desember betalte jeg inn 4500. veldig deilig. jeg ser på det som en form for sparing 0 Siter
mrxx Skrevet 3. januar 2007 Skrevet 3. januar 2007 jeg føler det ikke håpløst i det hele tatt egentlig. jeg føler jeg har litt kontroll. mer nå enn om jeg måtte ha betalt et tvungent beløp hvert kvartal. i desember betalte jeg inn 4500. veldig deilig. jeg ser på det som en form for sparing Det er riktig innstilling:-) Antagelig er du ferdig etter 10 år i stedenfor 20 og det vil du spare utrolig mye penger på:-) 0 Siter
willow Skrevet 3. januar 2007 Forfatter Skrevet 3. januar 2007 Det er riktig innstilling:-) Antagelig er du ferdig etter 10 år i stedenfor 20 og det vil du spare utrolig mye penger på:-) heh. det var optimistisk. jeg har ikke bra nok lønn og for høyt lån til å klare det på ti år tror jeg. men 15-17 bør gå. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.