Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest sprø?

Kjære jordmor.

Føler meg litt sprø som skriver dette innlegget, men jeg begynner virkelig å bli ganske nervøs.

Jeg var til utskrapning etter en missed abortion for 6-7 uker siden. Det kunne da ikke observeres noe fosteranlegg, det ble også noe tull slik at HCG nivået ikke ble målt(vet ikke hvor vanlig det er å måle dette, men legen bemerket at det ikke var blitt målt..). Vel saken er den at jeg lurer på om det går ann å ha foster inni magen, men på feil plass ennå? Vet at det er et litt sprøtt spørsmål. Etter sykehus oppholdet tenkte jeg ikke noe mer på graviditeten (prøvde) syns det gikk ganske greit.

Grunnen til at jeg har kommet på denne tanken er at jeg føler at magen min er blitt ganske oppblåst, dessutn kjenner jeg noe som etter å ha sett i gaviditets kalender hadde passet utrolig bra med at var lette,lette spark....

Pluss at får vont i magen av å ligge på magen..Håper at noen kan svare meg på dette. Jeg vet at jeg er urealistisk osv, men håper at noen kan ta dette alvorlig å svare. Det betyr svært mye for meg.

Jeg er klar over at dette sikkert ikke er slike spørsmål man ønsker å få på forumet, men det er to månders ventetid hos gynikologen, og jeg er så REDD for at min p-pille bruk, at jeg har drukket, tatt massse sit-ups osv skal ha ført til miss dannelser dersom dette kan forekomme.Jeg har jo selvsagt gått ut i fra at jeg bare har hadt meg selv å ta hensyn til.

Vær så snill å ikke bare si at jeg må ringe til legen, spesialist her hjemme. Det er så utrolig flaut...for jeg vet jo at det er svært liten sannsynlighet om ikke umulig at der kan være et foster en plass i magen min nå.

Håper dere kan hjelpe..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26052-fortvilet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Jeg synes det virker som svært usansynlig at du skulle være gravid til tross for utskrapning. Hvis det ble diagnostisert missed abortion, må de ha sett noe, evt. bare fostersekken, ellers hadde jo aborten vært komplett og gjort en utskrapning unødvendig. Du må regne med at de som utførte utskrapningen så at noe kom ut. At de ikke målte hCG-nivået, betyr egentlig ikke så mye, så lenge de oppdaget at det ikke var noe levende foster til stede.

Det du kjenner, kan være helt andre ting enn fosterbevegelser. En urolig mage, med luftbobler, kan kjennes omtrent ut som fosterliv. At du ikke kan ligge på magen, kan jo ha med eggløsning å gjøre. Innimellom kan man bli så hoven i eggstokkene at det gjør vondt.

Jeg synes du kan ta en gravitest for å få avklart situasjonen hvis du fortsatt engster deg.

Hadde fosteret sittet et annet sted enn i livmoren, f.eks. i egglederen, ville du innen denne tid hatt veldig vondt og blitt akutt dårlig.

Lykket til videre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26052-fortvilet/#findComment-107585
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...