Gå til innhold

Flytte til nabokommune når under rehabilitering. Hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er kommuneansatt men nå under rehabilitering. Datteren vår har slitt veldig med skolestart og vi har fått tildelt plass på alternativ skole i nabokommunen, hvilket vi vet vil være mye bedre for henne. Dette vil innebære at vi flytter til denne kommunen.

Men hva gjør jeg i forhold til jobben? Alle er nok innstilt på at det ikke er aktuelt for meg å gå tilbake til jobben jeg hadde (barnahage) pga store ryggproblemer. Så uansett måtte vi jo finne ny jobb til meg når den dagen kommer.

Men hvordan skal jeg gå frem? Snakke med arbeidsgiver først? Be om møte med trygdekontoret? Kan jeg risikere oppsigelse eller blir det ren rutine ved overflytting til nytt trygdekontor? Har pr.idag rehabilitering ut mars, men slik ryggen min er nå kan nok dette bli langvarig.

Alt dette med flytting har skjedd så fort og vi må tenke på hva som er best for barnet vårt.

Har noen råd til meg? Dette bør skje rimelig raskt og jeg er litt redd jeg kanskje kan ende på bar bakke. Har søkt på internett men finner ingen retningslinjer.

Håper på kloke svar!

Skrevet

Tror ikke ditt tilfelle har noen fasit. Ta kontakt med trygd, a-etat (evt.NAV kontr) og be de sette opp et møte sammen med deg og din lege.

Når situasjonen involverer mange, er det like greit å ta de involverte med, for ikke å la noen dytte ansvar over på hverandre.

Lykke til!

Skrevet

Tror ikke ditt tilfelle har noen fasit. Ta kontakt med trygd, a-etat (evt.NAV kontr) og be de sette opp et møte sammen med deg og din lege.

Når situasjonen involverer mange, er det like greit å ta de involverte med, for ikke å la noen dytte ansvar over på hverandre.

Lykke til!

Takk skal du ha!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...