Gå til innhold

Angrende frier

Anbefalte innlegg

Skrevet

...........glemte noe; Vi giftet oss 8 år etter frieriet :)

Da var jo takkekortene ute relativt raskt likevel ;-)

• Svar 68
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

17

• Sofline

16

• morsan

4

• Katt-ja

4

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men nå er det heller ikke så mange som legger 100000 kroner i anlegg.

Det er derimot veldig mange som legger minst 100000 i bryllupet.

Men nei: Hvis man elsker musikk holder det ikke med anlegg til 3000.

Og hvis man har drømt om et prinsessebryllup hele livet, holder det ikke med koltbord på eldrehjemmet...

Jeg kjenner folk som har brukt 100 000 på anlegg. Men jeg kjenner ingen som har brukt 100 000 på bryllup.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Og hvis man har drømt om et prinsessebryllup hele livet, holder det ikke med koltbord på eldrehjemmet...

Jeg kjenner folk som har brukt 100 000 på anlegg. Men jeg kjenner ingen som har brukt 100 000 på bryllup.

"Jeg kjenner folk som har brukt 100 000 på anlegg. Men jeg kjenner ingen som har brukt 100 000 på bryllup."

Da kjenner du langt mer fornuftige folk enn meg.

Skrevet

Jeg har vært i venner og families bryllup.

Enkelte har holdt bryllupet på et hotell i nærheten her, mens andre har leid lokale selv og ordna med kokker og den slags.

Festene har vart til langt på natt. Ikke fyll, men helt klart alkohol.

Hvor mye som har vært beregna av drikke på hver aner jeg ikke. Men vi har fått velkomstdrikk, vin til maten, cognac til kaffen og disse bongene (ikke alle har hatt bonger, noen har hatt fri drikke hele natta - noe som naturligvis blir enda dyrere).

Noe sier meg allikevel at de har valgt de ekstremt dyre stedene. Jeg har som sagt sjekket markedet selv, og selv de fineste stedene jeg har kommet over har ingen kuvertpris som er så høy som du sier.

Om bonger eller fri bar er billigst, kan diskuteres, i hvertfall hvis man må betale for bongene selv om de ikke blir brukt. Det er ikke alle som drikker like mye.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Noe sier meg allikevel at de har valgt de ekstremt dyre stedene. Jeg har som sagt sjekket markedet selv, og selv de fineste stedene jeg har kommet over har ingen kuvertpris som er så høy som du sier.

Om bonger eller fri bar er billigst, kan diskuteres, i hvertfall hvis man må betale for bongene selv om de ikke blir brukt. Det er ikke alle som drikker like mye.

Jeg aner ikke. Jeg har aldri arrangert noe bryllup.

Men jeg registrer jo at jeg ikke er den eneste som snakker om disse kuvertprisene.

Og nei: Dette har ikke vært svært eksklusive steder.

Stort sett har det vært i leid lokale, og enkelte ganger på hotell i nærheten.

Skrevet

Du snakker med henne selvfølgelig, og dere inngår et kompromiss. Hun må jo betale halvparten, og du må si hvor stort bryllup du er villig til å strekke deg til, og hun hvor lite hun kan akseptere. Eller lovte du henne et bryllupp med 100 gjester fra din lomme?

Mulige kompromissløsninger er: gjøre det så billig som mulig, få foreldre til å spleise, be færre gjester, gjøre noe helt annet (reise/hytta) vente flere år til dere har spart tilstrekkelig?

Et kompromiss til, som mange bruker, er at man ber familien til middag i selskapet, mens venner/venninner ankommer først til kaffen.

Kaker og kaffe bør dere forresten kunne klare å få til uten noe catering-selskap. Be foreldre og søsken å ta med seg en kake hver pluss en kanne kaffe eller te.

Skrevet

"Jeg kjenner folk som har brukt 100 000 på anlegg. Men jeg kjenner ingen som har brukt 100 000 på bryllup."

Da kjenner du langt mer fornuftige folk enn meg.

Jeg synes det er svært så ufornuftig å bruke 100 000 kr på begge deler....

Skrevet

30-35 000 per par eller totalt? Hva gikk pengene til?

Til saman på heile bryllaupet.

Det gjekk 15000 på leige av hus inkludert vask etterpå og servering. omtrent 10000 på kjole, dress, frisør å alt anna der og omtrent det samme i mat trur eg sånn ca :-) Synes ikkje det var så galt siden me var dobbelt bryllaup. Men me inviterte ikkje "gud å kvermann" heller då ;-)

petter smart
Skrevet

Si at du er svært tradisjonell og trodde at faren hennes skulle betale hele gildet.

Det er jo en mulighet å spørre foreldrene deres om de kan være med å betale litt. Hennes foreldre bør jo kunne yte litt for at jenta deres får brullypet hun ønsker seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...