Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man trenger eksamen i både 2mx og 3mx, eller om en kan ta eksamen bare i 3mx?

Har ingen av de to fagene fra før (hadde "feil type matematikk på vgs, 2 og 3my) og lurer på å ta privatisteksamen til våren + fysikk for å starte ingeniørstudier til høsten, har kontaktet vgs-skoler, men ingen har klart å svare på det...

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at man ikke kan ta 3mx uten å ha tatt 2mx først, uanhengig av hva du skal studere.

Skrevet

Rart at ingen vgs kan svare på det.

Jeg jobber på vgs og er 99% sikker på at det går an å melde seg opp som privatist i 3MX uten å ta 2MX. Hvis det er veldig viktig, kan jeg sjekke med rådgiveren imorgen.

Du kan ikke gå opp til eksamen sok elev i 3MX uten at du har 2MX, men som privatist er reglene annerledes. Forresten tilsvarer 3MY omtrent 2MX, så du er kommet godt i gang.

Skrevet

Rart at ingen vgs kan svare på det.

Jeg jobber på vgs og er 99% sikker på at det går an å melde seg opp som privatist i 3MX uten å ta 2MX. Hvis det er veldig viktig, kan jeg sjekke med rådgiveren imorgen.

Du kan ikke gå opp til eksamen sok elev i 3MX uten at du har 2MX, men som privatist er reglene annerledes. Forresten tilsvarer 3MY omtrent 2MX, så du er kommet godt i gang.

Når jeg ringer møter jeg kontordamer som ikke har peiling, og folk som har peiling på slik har aldri anledning til å svare på tlf.

Det hadde vært helt supert om du kunne gjøre det.

Lurer på om jeg skal følge undervisning i 3mx på Bjørknes, men får heller ikke svar der når jeg sender mail.(kommer ikke gjennom på tlf)

Skrevet

Når jeg ringer møter jeg kontordamer som ikke har peiling, og folk som har peiling på slik har aldri anledning til å svare på tlf.

Lurer på om jeg skal følge undervisning i 3mx på Bjørknes, men får heller ikke svar der når jeg sender mail.(kommer ikke gjennom på tlf)

Jeg prøver å få tak i ham imorgen. Hvis jeg ikke rekker det får du svar på mandag. Han er veldig flink, så du får nok et fornuftig svar :-)

Ikke la deg avspise med kontordama når du skal ha et skikkelig svar - du må spørre direkte om å snakke med rådgiveren.

Skrevet

Jeg prøver å få tak i ham imorgen. Hvis jeg ikke rekker det får du svar på mandag. Han er veldig flink, så du får nok et fornuftig svar :-)

Ikke la deg avspise med kontordama når du skal ha et skikkelig svar - du må spørre direkte om å snakke med rådgiveren.

Du er en knupp!

Skrevet

Man kan ikke ta eksamen i 3MX uten å ha 2MX. Dessuten vil du neppe klare 3MX uten først å ha tatt 2MX.

Skrevet

Man kan ikke ta eksamen i 3MX uten å ha 2MX. Dessuten vil du neppe klare 3MX uten først å ha tatt 2MX.

3MY tilsvarer omtrent 2MX, så det burde gå, men jeg skal få sjekket men noen som "kan" dette.

Skrevet

3MY tilsvarer omtrent 2MX, så det burde gå, men jeg skal få sjekket men noen som "kan" dette.

Jeg leste så fort at jeg ikke fikk med meg at h*n hadde 3MY.

Caloni Makaroni
Skrevet

"Man kan ikke ta eksamen i 3MX uten å ha 2MX. Dessuten vil du neppe klare 3MX uten først å ha tatt 2MX."

Oops. Jeg meldte meg akkurat opp i 3MX i dag, uten 2MX ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg meldte meg opp til eksamen i 3MX i dag, jeg har ikke 2MX fra før. Eneste forskjellen er at du ikke får realfagspoengene fra 2MX.

Caloni Makaroni
Skrevet

Er Bjørknes privatskole? Jeg har i noen fag fått følge undervisning ved en vanlig videregående skole, selv om jeg er ferdig med videregående for noen år siden. Da blir det gratis :) Men det krever jo at man starter i høstsemesteret. Du tenker kanskje å ta eksamen nå til våren?

Skrevet

"Man kan ikke ta eksamen i 3MX uten å ha 2MX. Dessuten vil du neppe klare 3MX uten først å ha tatt 2MX."

Oops. Jeg meldte meg akkurat opp i 3MX i dag, uten 2MX ;)

Det kan jo hende læreplanen er endret siden jeg tok matte (2002). Men læreren min påstod i hvertfall at hvis man gjorde det dårlig i 2MX, ville vi neppe klare 3MX.

Caloni Makaroni
Skrevet

Det kan jo hende læreplanen er endret siden jeg tok matte (2002). Men læreren min påstod i hvertfall at hvis man gjorde det dårlig i 2MX, ville vi neppe klare 3MX.

Jada, men det var det du sa om at man ikke -kan- ta eksamen i 3MX om man ikke har 2MX jeg mener er feil. For å si det sånn, så håper jeg jeg har rett, hvis ikke sliter jeg i mai ;)

Men joda, man bør ha en viss peiling på 2MX om man skal klare 3MX :)

Skrevet

Er Bjørknes privatskole? Jeg har i noen fag fått følge undervisning ved en vanlig videregående skole, selv om jeg er ferdig med videregående for noen år siden. Da blir det gratis :) Men det krever jo at man starter i høstsemesteret. Du tenker kanskje å ta eksamen nå til våren?

Bjørknes er privat ja. Hadde tenkt å ta eksamen til våren istedenfor forkurs midt på sommeren

Caloni Makaroni
Skrevet

Bjørknes er privat ja. Hadde tenkt å ta eksamen til våren istedenfor forkurs midt på sommeren

Om man har økonomi til det, så vil jeg tro man får mye igjen for å følge undervisning på en privatskole, ja. Jeg følger som sagt undervisning ved vanlig vgs, men det er jo ikke optimalt tilpasset deltidsstudenter, så jeg må dit for to timer, og så hjem igjen, og så en time til litt senere på dagen, og 10 timer i uka blir faktisk 4-dagers uke. Men det er gratis, og jeg får standpunktkarakter, så jeg er egentlig såre fornøyd :)

Skrevet

Jada, men det var det du sa om at man ikke -kan- ta eksamen i 3MX om man ikke har 2MX jeg mener er feil. For å si det sånn, så håper jeg jeg har rett, hvis ikke sliter jeg i mai ;)

Men joda, man bør ha en viss peiling på 2MX om man skal klare 3MX :)

Hvis du har kunnet melde deg opp, er det helt sikkert mulig.

Caloni Makaroni
Skrevet

Hvis du har kunnet melde deg opp, er det helt sikkert mulig.

De har vel ikke rukket å sjekke det ennå. Jeg leverte bare et skjema. Men jada, jeg var 100 % sikker før jeg så denne tråden, nå er jeg bare 99 % sikker ;) Men det var en her som sa h*n skulle sjekke, så jeg venter i spenning :)

Skrevet

Jeg meldte meg opp til eksamen i 3MX i dag, jeg har ikke 2MX fra før. Eneste forskjellen er at du ikke får realfagspoengene fra 2MX.

Heller ingen fordypningspoeng når du ikke har hatt faget over 2 år.

Caloni Makaroni
Skrevet

Heller ingen fordypningspoeng når du ikke har hatt faget over 2 år.

Oi...er det sant? Jeg tenkte at man ved å ta 3MX også "dekket" 2MX, slik at man fikk fordypningspoeng! Om det stemmer det du sier, så må jeg melde meg opp til 2MX også. Er du helt sikker, vet du eventuelt noe sted jeg kan få sjekket det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...