Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oi...er det sant? Jeg tenkte at man ved å ta 3MX også "dekket" 2MX, slik at man fikk fordypningspoeng! Om det stemmer det du sier, så må jeg melde meg opp til 2MX også. Er du helt sikker, vet du eventuelt noe sted jeg kan få sjekket det?

Kravet for å få fordypningspoeng er at du tar faget over 2. og 3. året på vgs, dvs at du må ha både 2mx og 3mx for å få poeng. (litt teit forklart..)

Skrevet

Fikk svar på mail i dag (fra bjørknes)

Det er mulig å melde seg opp i bare 3mx. (og da bør en helst ha litt kunnskap om matte for å klare det, mente de)

Caloni Makaroni
Skrevet

Kravet for å få fordypningspoeng er at du tar faget over 2. og 3. året på vgs, dvs at du må ha både 2mx og 3mx for å få poeng. (litt teit forklart..)

Neida, det var ikke teit forklart :) Men da må jeg nok ta turen for å melde meg opp til 2MX også, gitt..Hadde håpet på å slippe unna med den ene. Men bra jeg fant ut av det, i alle fall :)

Skrevet

Oi...er det sant? Jeg tenkte at man ved å ta 3MX også "dekket" 2MX, slik at man fikk fordypningspoeng! Om det stemmer det du sier, så må jeg melde meg opp til 2MX også. Er du helt sikker, vet du eventuelt noe sted jeg kan få sjekket det?

Kan ta det i samme slengen når jeg får tak i rådgiveren på skolen vår imorgen :-)

Caloni Makaroni
Skrevet

Kan ta det i samme slengen når jeg får tak i rådgiveren på skolen vår imorgen :-)

Flotte greier! Tenkte jeg skulle høre med en rådgiver i dag, men ikke sikker på om h*n er mulig å oppdrive, så det hadde vært kjempefint om du hadde kunnet sette det på "lista" di, ja! :)

Caloni Makaroni
Skrevet

Hei! Jeg pratet med rådgiver nå, og fikk ryddet opp i diverse, faktisk. Om man tar 3MX som privatist, så -får- man fordypningspoeng, da man automatisk har "tatt" 2MX ved å ta 3MX. Men man kan ikke ha 3MX og 3MZ på samme vitnemålet, så da blir det krasj hos meg, og jeg skal ikke ta 3MX likevel.

Dessuten trodde jeg man fikk 1 fordypningspoeng per "3'er-fag". Det stemte jo ikke. Man får ingen fordypning for første fordypningsfag (f.eks. 2+3BI), men får 2 fordypningspoeng per 3'er-fag etter det. Så da viser det seg jo at jeg har full pott likevel! (maks er 4)

Så ting ordner seg :)

Skrevet

Det ser ut som om alle omsider har fått rett svar på spørsmålene sine.

Snakket med rådgiveren vår idag - for matte og engelsk gjelder regelen om at hvis du tar faget SOM PRIVATIST på høyeste nivå, får du automatisk godskrevet nivåene under og får fordypningspoeng. Dette gjelder ikke for elever. Det gjelder også ikke alle fag, feks gjelder det ikke biologi!

Han tipset forresten om den nye interaktive internettsida til samordna opptak hvor du kan putte inn fagene du har og får grønt for hvilke studier du er kvalifisert for, og du får opp hvilke fag du mangler for å kvalifisere deg hvis du velder et studie.

Lykke til med eksamen og studiene alle sammen :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...