Gå til innhold

Når hodet er "langt nede"..


Gjest mij

Anbefalte innlegg

betyr det da at det er festet? Jordmor hadde vanskeligheter med å kjenne hodet på knøttet, men kom til enighet med en annen jordmor om at det var så langt nede at det var skuldrene hun kjente.

Festet hode har vel ikke så mye å si når det gjelder tidsounkt for fødsel, eller?

Glemte helt å spørre, hadde mange ting å prate om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at man føder ca. to uker etter at hodet har festet seg, men om det stemmer vet jeg ikke. Når har du termin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at man føder ca. to uker etter at hodet har festet seg, men om det stemmer vet jeg ikke. Når har du termin?

Om ca fire uker. Men hodet har nok vært langt nede lenge, etter hva jeg har kunnet kjenne av press på blæra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ingenting om det, vi hadde så mye å prate om..

Jøss, trodde da de klarte å fylle ut alle punktene der selv om dere hadde mye å snakke om. Du er jo ganske langt på vei og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det sikreste tegnet jeg har hatt og fulgt er at leppene får en spesiell oppsvulming to uker før fødsel. Med siste så sa jeg til naboene dato som fødsel ville skje, og det skjedde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sikreste tegnet jeg har hatt og fulgt er at leppene får en spesiell oppsvulming to uker før fødsel. Med siste så sa jeg til naboene dato som fødsel ville skje, og det skjedde :)

Hvis vi skal bli så personlige så har jeg oppdaget det fenomenet der ja. :-)

Men det har da vært sånn i sikkert to uker allerede....? Og den hyppige tissetrangen, men at det bare kommer noen dråper, har jeg hatt i over 5 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss, trodde da de klarte å fylle ut alle punktene der selv om dere hadde mye å snakke om. Du er jo ganske langt på vei og.

Mener du fritekstfeltet eller et annet felt jeg ikke har fått med meg? Jo, er 36 uker nå. Og hun er en grundig dame, vanligvis. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du fritekstfeltet eller et annet felt jeg ikke har fått med meg? Jo, er 36 uker nå. Og hun er en grundig dame, vanligvis. :-)

Det er et eget felt for hodeleie. Et eller annet sted blant urin, blodtrykk og hjerteslag.

Det står nok enten H eller HF der. H er hodeleie, HF er hode festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis vi skal bli så personlige så har jeg oppdaget det fenomenet der ja. :-)

Men det har da vært sånn i sikkert to uker allerede....? Og den hyppige tissetrangen, men at det bare kommer noen dråper, har jeg hatt i over 5 uker.

*Men jeg mener i ansiktet* :)

Ja det skjer vel litt tidligere nedentil.Spennende med fødsel snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et eget felt for hodeleie. Et eller annet sted blant urin, blodtrykk og hjerteslag.

Det står nok enten H eller HF der. H er hodeleie, HF er hode festet.

Aha..! Jo, det står H(F).

Men om hun da mener at hodet _er_ festet eller bare muligens.. tja. Hun tror nok uansett ikke at det vil skje noe umiddelbart, er satt opp på ny kontroll om 2 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Men jeg mener i ansiktet* :)

Ja det skjer vel litt tidligere nedentil.Spennende med fødsel snart!!

Iiiiiik!! :-D Jaja, da vet dere det og! *LOL*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Aha..! Jo, det står H(F).

Men om hun da mener at hodet _er_ festet eller bare muligens.. tja. Hun tror nok uansett ikke at det vil skje noe umiddelbart, er satt opp på ny kontroll om 2 uker.

Da ville jeg tolket det som at det kanskje eller nesten er festet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ville jeg tolket det som at det kanskje eller nesten er festet.

Og da er jeg like langt ;-) Sånn er det når man glemmer å spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Iiiiiik!! :-D Jaja, da vet dere det og! *LOL*

:)

Jeg vil tro at hodet er festet siden du nevner dråper og ofte tisse. Det klemmer mot blæra di. Men det kan jo enda gå tid før du føder.... Håper du får gå tida ut, selv om du helst vil bli ferdig. Jeg mener det vil komme litt slim i dagene før det skjer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:)

Jeg vil tro at hodet er festet siden du nevner dråper og ofte tisse. Det klemmer mot blæra di. Men det kan jo enda gå tid før du føder.... Håper du får gå tida ut, selv om du helst vil bli ferdig. Jeg mener det vil komme litt slim i dagene før det skjer...

Syntes kanskje du var litt vel åpen i forhold til naboene dine ;-)

Ja, det er jo todelt på denne tida - man vil det beste for den lille, men skulle gjerne hatt den ut også.. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ca fire uker. Men hodet har nok vært langt nede lenge, etter hva jeg har kunnet kjenne av press på blæra.

Det er jo ikke sikkert det stemmer det jeg har hørt. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...