Gå til innhold

Klarer ikke å slanke meg..føler meg mislykket

Anbefalte innlegg

candyqueen_83
Skrevet

Søk på hypnoterapi eller hypnose og se om du får opp noen i nærområdet. Det er absolutt muligheter for at det virker. Se ellers på vektforum - og følg med på PaulMcKennas programserie på mandager. Veldig bra! Jeg har deltatt på hans kurs i London og det var virkelig verd de 3000 kronene!

du har klart å gå ned med hans metode? Og holdt vekten siden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hypnose?

Er det virkelig folk som praktiserer dette fremdeles?

Må være folk som kun er ute etter penga dine, iallefall. Sikkert samme dealen som "synske spådamer", "healere", osv..

Mulig det hjelper på problemet ved en slags placeboeffekt, men det er uansett dumt å bruke penger på slik gammeldags pseudovitenskap.

Tull - det virker - man går ikke i trance eller noe, Det er anerkjente greier - ikke kvakksalveri.

Gjest huff, ikke nå
Skrevet

Vet akkurat hvordan det er... Har akkurat fortært en stor stratos og to sport lunsj, bare for å være sikker på å bli kvalm...

Samtidig som jeg lover bedre tider fra mandagen.

Rett og slett et kronisk mareritt å slite med mat.

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv.

Jeg har en periode på vinteren hvert år hvor jeg hiver innpå det jeg lyster og det gir meg en rask vektøkning på kort tid.

Men jeg har alltid hatt evnen til å gjøre noe med det før det har gått for langt.

Du har antagelig latt det gå for langt og det har blitt en større og større barriere å gjøre noe med det.

Det sitter i hodet som det gjør hos røykere.

Vi har alle våre svake sider.

Man kan ha sterk viljestyrke på noen områder og mangle viljestyrke på andre områder.

Du bør søke profesjonell hjelp.

Å ha fokus på vekt og helse er forresten nødvendig så lenge Norges befolkning øker.

Akkurat som man har fokus på røyking, bør man ha det på vekt/mat og trening.

"Å ha fokus på vekt og helse er forresten nødvendig så lenge Norges befolkning øker. Akkurat som man har fokus på røyking, bør man ha det på vekt/mat og trening."

Du har for så vidt rett i det, men jeg leste noe "artig" i Dagbladet i dag, og det lød omtrent sånn" på alle andre områder gjør man forsøk for å se om de virker, og virker de ikke, så prøver man å finne andre måter å gjøre det på. Slanking er det eneste måten hvor man fotsetter å hevde de samme sannhetene gang på gang, enda man VET at de ikke virker. Slanking virker nemlig ikke, de aller fleste går opp igjen alt eller enda mer i løpet av noen få år."

Så fokus bør man nok ha, spørsmålet er jo hva slags fokus man bør ha.

Jeg tror ikke et sekund på at man får folk til å gå ned i vekt ved å preke kosthold og mosjon uten å ta hensyn til individuelle behov og erfaringer. I beste fall forhindrer man at allerede slanke mennesker ikke legger på seg, og det er naturligvis også viktig.

Skrevet

"Å ha fokus på vekt og helse er forresten nødvendig så lenge Norges befolkning øker. Akkurat som man har fokus på røyking, bør man ha det på vekt/mat og trening."

Du har for så vidt rett i det, men jeg leste noe "artig" i Dagbladet i dag, og det lød omtrent sånn" på alle andre områder gjør man forsøk for å se om de virker, og virker de ikke, så prøver man å finne andre måter å gjøre det på. Slanking er det eneste måten hvor man fotsetter å hevde de samme sannhetene gang på gang, enda man VET at de ikke virker. Slanking virker nemlig ikke, de aller fleste går opp igjen alt eller enda mer i løpet av noen få år."

Så fokus bør man nok ha, spørsmålet er jo hva slags fokus man bør ha.

Jeg tror ikke et sekund på at man får folk til å gå ned i vekt ved å preke kosthold og mosjon uten å ta hensyn til individuelle behov og erfaringer. I beste fall forhindrer man at allerede slanke mennesker ikke legger på seg, og det er naturligvis også viktig.

Jeg leste samme artikkelen og det sto også at det handlet om å tenke riktig.

Forandre tankemønster. Det var jo det jeg sa. Det sitter i hodet.

Husker ikke hva slags terapi som ble nevnt. Kognitiv terapi heter det. Utvikling av evnen til å tenke rasjonelt.

Synes artikkelen var fin.

Skrevet

begynn på en slankekur hvor du slipper begrensninger på det du har "lov" å spise :-)

Atkins nye slankerevolusjon

den funker for meg - minus 45 kg.

Gjest eks trulte
Skrevet

du har klart å gå ned med hans metode? Og holdt vekten siden?

Ja jeg har gått ned (og skal fortsette med det). han predisker jo hvordan vi skal spise som naturlig slanke mennesker, så jeg har tro på at det går an å holde vekten på denne måten!

Gjest lillfixa
Skrevet

Hypnose?

Er det virkelig folk som praktiserer dette fremdeles?

Må være folk som kun er ute etter penga dine, iallefall. Sikkert samme dealen som "synske spådamer", "healere", osv..

Mulig det hjelper på problemet ved en slags placeboeffekt, men det er uansett dumt å bruke penger på slik gammeldags pseudovitenskap.

Hypnose er en ankerkjent teknikk som brukes i økende grad, ofte i kombinasjon med andre teknikker.

Søk på nettet på finner du mye spennende. Du kan også lese en artikkel i norsk legetidsskrift om hypnose og effekten på sengevæting.

Hypnose er ingen "alternativ medisin" men en måte å få hjernen/sinnet ditt til å hjelpe deg med å endre deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...