Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nà har temperaturen kröpet opp til 18-19°C, og det er kjemevarmt og godt i solveggen. Har sà vidt sittet ute litt idag, men ga meg nàr det begynte à svi pà armene (Har ikke solkrem). Hvis go'väret fortsetter blir man nok à kaste klärne à sole seg litt. Men hva med magen ? Etter bare noen minutter blir magen glovarm, er det noe godt for babyen da ? Vet at fostervannet regulerer temperaturen litt. Men veslejenta ligger i seteleie, og hodet hennes stikker godt ut pà den ene siden av magen. Burde jeg kanskje holde magen i skyggen sànn at det ikke blir for varmt for det lille hodet hennes, eller spiller det ingen rolle ?

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor
Skrevet

Du kan godt sole magen din, men kjenner du at du blir veldig varm, bør du kjøle deg ned litt ved f.eks. å legge et kaldt håndkle en stund over magen. De fleste gravide føler seg fort uvel i sola, hvis det er altfor varmt. Denne ømfientligheten er også med på å beskytte barnet. Å sitte stille i solveggen lenge av gangen, er sikkert ikke så lurt for hverken deg eller barnet, men jeg kan ikke gå så langt som å si at barnet tar skade av det. Husk at gravide kvinner lever i tropiske strøk og i land som har hetebølger halve året. De klarer det, men man ser neppe at den gravide sitter rolig i solen lenge av gangen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...