Gå til innhold

hvordan lage til juleskinke?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke vært på harry tur.
Skrevet

jeg har fått en 3,5 kg "julskinka", kjøpt i sverige. jeg er grønn når det gjelder å lage til slikt. hjelp meg kjære dolere, hvordan gjør jeg dette. hva serverer jeg til?

Gjest josefine1
Skrevet

Den er ferdig kokt eller ?

Jeg brukte den i jula til pålegg, hadde waldorfsalat inntil.

1. nyttårsdag lagde jeg fløtegratinerte poteter, kokte brokkoli, serverte kald oppskjært (du kan også varme skivene i stekeovnen) + fløtesaus.

Gjest ikke vært på harry tur.
Skrevet

Den er ferdig kokt eller ?

Jeg brukte den i jula til pålegg, hadde waldorfsalat inntil.

1. nyttårsdag lagde jeg fløtegratinerte poteter, kokte brokkoli, serverte kald oppskjært (du kan også varme skivene i stekeovnen) + fløtesaus.

den er rå, ligger i nett i en vakum pakket pose. det står kun dansk produsert julskinka, vekt og innhold på posen. ser ikke røkt ut heller. hjelp :)

Gjest josefine1
Skrevet

den er rå, ligger i nett i en vakum pakket pose. det står kun dansk produsert julskinka, vekt og innhold på posen. ser ikke røkt ut heller. hjelp :)

Kanskje du finner noe her :)

http://tinyurl.com/yfjz2t

Så hinter du neste gang at de kjøper ferdig kokt til deg :)

Gjest annlovinda
Skrevet

Da må den trekkes i kokt vann (ikke kokes da), tror vel den må trekkes 1- 1 1/2 time. Jeg synes det er veldig godt med kålrabistappe ved siden av.

Skrevet

Trodde man smurte den inn med sennep jeg og stekte den i ovnen. Men at den må vannes ut hvis den er for salt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...