Gå til innhold

Hvor tilgjengelig skal man egentlig være?

Anbefalte innlegg

Aisha1365380364
Skrevet

Jeg får ofte "kjeft" fordi jeg ikke svarer på sms med en gang om jeg er opptatt, og jeg har også telefonen på lydløs om jeg er på kafè eller besøker folk hjemme. Det kan altså ta en times tid før jeg svarer om jeg ikke er hjemme.

Samtidig er jeg lei av at folk ikke greier å drikke en kaffekopp hjemme hos oss uten å sitte og sende sms eller ta telefonen og vandre rundt i flere minutter uten at det er en viktig telefon. Telefonen blir ofte lagt på stuebordet..

Hva mener dere? Skal man være tilgjengelig fra man står opp til man legger seg, eller hadde det vært ok å gå litt mer tilbake til slik det var før - var man borte, så var man borte. Da ventet de fleste en halvtime før de ringte igjen, ikke 30 sek.

Viktige telefoner eller jobbtelefoner synes jeg selvsagt er helt ok. :) Jeg er ikke gammel heller, bare 24 år, så jeg er ingen sur, gammel kjerring som misliker nymotens påfunn. De verste som besøker oss mht til telefonbruk er faktisk svigers, og de er i 50-årene.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• flisa

6

• ShitDiddelyDo

4

• Caloni Makaroni

3

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg gjør det som deg. Skrur av lyden på telefonen når det er noe.

Jeg har faktisk lyden av stort sett hele tiden, og jeg lar den ofte ligge i et annet rom.

Er drittlei av å være tilgjengelig hele tiden.

Men jeg blir naturligvis kritisert for aldrå å ta den.

Det medfører også færre telefoner.

Skrevet

Jeg gjør det som deg. Skrur av lyden på telefonen når det er noe.

Jeg har faktisk lyden av stort sett hele tiden, og jeg lar den ofte ligge i et annet rom.

Er drittlei av å være tilgjengelig hele tiden.

Men jeg blir naturligvis kritisert for aldrå å ta den.

Det medfører også færre telefoner.

Men sånn 1 gan gi året får du sms av meg ; "Drita" :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Men sånn 1 gan gi året får du sms av meg ; "Drita" :)

Og jeg tror jeg har pleid å svare. :)

Sånn bortsett fra noen snåle hvor jeg ikke vet hva jeg skal skrive.

De derre: "I dag har jeg vært på Ikea og kjøpt en lyskrone, en softis, en stykk blablabla, unga hadde det strålende og Ikea-kjøttkakene er utrolig gode".

Men da tror jeg alltid du har sendt meldingen feil. :)

Skrevet

Jeg tenker som deg. Det hender ofte at jeg ikke hører meldinger som kommer inn, for jeg har bare et diskret pip som meldingstone. De jeg kjenner vet at de må ringe om jeg ikke svarer på noe viktig, så det er greit. Likevel fikk jeg engang kjeft av en fordi jeg ikke svarte straks han sendte melding.

Jeg har samme erfaring som deg når det gjelder hvem som er verst til å taste på mobilen. For noen år siden var jeg helt hekta, så det er jo litt morsomt nå og se at det er generasjonen over meg som holder på :)

Skrevet

Og jeg tror jeg har pleid å svare. :)

Sånn bortsett fra noen snåle hvor jeg ikke vet hva jeg skal skrive.

De derre: "I dag har jeg vært på Ikea og kjøpt en lyskrone, en softis, en stykk blablabla, unga hadde det strålende og Ikea-kjøttkakene er utrolig gode".

Men da tror jeg alltid du har sendt meldingen feil. :)

Hvordan kan du TRO det! LOL

Jeg fisker jo etter at du skal tenke; "jøss, er'a i nærheten? ja, da skal jeg jammen meg stikke bortom IKEA og ta lunsj med ho og diskutere de siste usle norske forfatterdamene" -."tenk at flisa er SÅ nær!"

;D

Skrevet

Helt enig med deg.

Det hender derimot at jeg legger mobilen litt diskre ved siden av koppen eller noe slikt. Men det er bare for å være tilgjengelig for ungene. Sier alltid fra til de jeg er sammen med hvorfor jeg larmobilen ligge slik og tikker der inn en melding, eller telefonen ringer, svarer jeg kun om det er ungene. Alle andre kan vente.

Reiser jeg på feie, larjeg gjerne telefonen liggeigjenpånattbordet, eller noe slikt. Sjelden jeg kan gjøre noe fra eller til, uansett hvem som prøver å fåtak i meg.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvordan kan du TRO det! LOL

Jeg fisker jo etter at du skal tenke; "jøss, er'a i nærheten? ja, da skal jeg jammen meg stikke bortom IKEA og ta lunsj med ho og diskutere de siste usle norske forfatterdamene" -."tenk at flisa er SÅ nær!"

;D

Hehe, det høres ut som en langt mer fornuftig forklaring enn at du trodde jeg var oppriktig interessert i dine handlevaner, i hvert fall. :)

Skrevet

Hehe, det høres ut som en langt mer fornuftig forklaring enn at du trodde jeg var oppriktig interessert i dine handlevaner, i hvert fall. :)

Jeg pleier ikke juge :)

Skrevet

MEN!

hehe

Nå tør jeg jo aldri skrive sånne koselige meldinger til deg mer heller da - i tilfelle du tror du er forpliktet til å ønske at du var i nærheten og at jeg vet at du syns du ikke kan si det -sånn at det blir uebhagelig og vemmelig for begge.

hihi

ShitDiddelyDo
Skrevet

MEN!

hehe

Nå tør jeg jo aldri skrive sånne koselige meldinger til deg mer heller da - i tilfelle du tror du er forpliktet til å ønske at du var i nærheten og at jeg vet at du syns du ikke kan si det -sånn at det blir uebhagelig og vemmelig for begge.

hihi

Hehe, ingen fare. Jeg bor et meget godt stykke unna Ikea. :)

Skrevet

Jeg syns man bare bør være tilgjengelig når man har lyst og tid. Denne mobilavhengigheter har gått helt overstyr!

Jeg skrur ofte av mobilen eller setter den på lydløs. Prøver å se gjennom meldinger med noen timers mellomrom, eller om kvelden, og svarer på dem da.

Skrevet

Det er kun når ungene ringer eller det offentlig ringer at jeg tar telefonen hver gang. Og det siste er faktisk fordi de ikke ringer to ganger og jeg kan derfor gå glipp av viktige ting.

Jeg tar som regel telefonen når den ringer men hvis jeg ikke er alene så sier jeg at jeg ringer tilbake seinere. Men det er mest fordi jeg er så nysgjerrig.

Skrevet

Helt enig med deg.

Det hender derimot at jeg legger mobilen litt diskre ved siden av koppen eller noe slikt. Men det er bare for å være tilgjengelig for ungene. Sier alltid fra til de jeg er sammen med hvorfor jeg larmobilen ligge slik og tikker der inn en melding, eller telefonen ringer, svarer jeg kun om det er ungene. Alle andre kan vente.

Reiser jeg på feie, larjeg gjerne telefonen liggeigjenpånattbordet, eller noe slikt. Sjelden jeg kan gjøre noe fra eller til, uansett hvem som prøver å fåtak i meg.

Tar du ikke telefonen hvis ungene ringer til deg mens du er på ferie heller. Faren min tok ikke telefonen når jeg ringte og det var ene og alene fordi han satt død i lenestolen hjemme og jeg vil helst ikke at ungene skal tro at jeg er dø.

Skrevet

Hehe, ingen fare. Jeg bor et meget godt stykke unna Ikea. :)

Da finner jeg ut det - og så sender jeg melding; "Sitter hos Baker Eng - - helt tilfeldigivs..." hehe

Skrevet

Jeg er helt enig med deg!

Jeg får også mye pepper for at jeg skrur av lyden på mobilen, og glemmer å skru den på igjen;)

Men om det er ille av meg ikke å være tilgjengelig 24/7, så er det iallefall ille å få panikk når noen ikke svarer på mobilen.

Har opplevd at enkelte omtrent går av hengslene om de ikke får tak i deg! Tar du ikke mobilen, sender de melding etter 5 min. så ringer de igjen, ny melding osv. Når du endelig finner frem mobilen for å se om noen har ringt, har du 10 ubesvart samtaler, og 10 meldinger fra en og samme person. Da må jeg bare innrømme at jeg ringer tilbake i panikk, for her _må_ noen ha dødd minst!

Neida...,ville bare si at....(noe helt utrolig uviktig:() Da blir jeg skikkelig irritert, og får lyst til å kvitte meg med mobilen en gang for alle!

Gjest Shira12
Skrevet

Det er kun når ungene ringer eller det offentlig ringer at jeg tar telefonen hver gang. Og det siste er faktisk fordi de ikke ringer to ganger og jeg kan derfor gå glipp av viktige ting.

Jeg tar som regel telefonen når den ringer men hvis jeg ikke er alene så sier jeg at jeg ringer tilbake seinere. Men det er mest fordi jeg er så nysgjerrig.

Når det offentlige skal ringe, lege o.l, da vokter jeg tlf min med livet som innsats!

De ringer jo pokker meg aldri 2 ganger.

Ellers kan jeg ha den på lydløs når det er noe, men sjekker jo med jevne mellomrom når ikke guttungen er med meg.

Gjest Underskrift
Skrevet

Jeg er den typen som ofte har mobilen av, eller på lydløs...

Jeg kan ha den av i dagesvis og tenker folk ringer meg hjem/jobb om jeg ikke er tilgjengelig.

Jeg har en gang vært nokså nedkjørt, dvs. møtt den veggen jeg ikke skulle møte, så for meg er det kjempe befriende og bare la mobilen være av ;o)

Vennlig hilsen

Skrevet

Når det offentlige skal ringe, lege o.l, da vokter jeg tlf min med livet som innsats!

De ringer jo pokker meg aldri 2 ganger.

Ellers kan jeg ha den på lydløs når det er noe, men sjekker jo med jevne mellomrom når ikke guttungen er med meg.

Godt det er flere enn meg :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...