Gå til innhold

Hvor tilgjengelig skal man egentlig være?

Anbefalte innlegg

Gjest god helg
Skrevet

Jeg mener det samme og er faktisk lei mobilen. Hvorfor hadde du ikke med deg mobilen? kan noen si om de ringer igjen og jeg har vært i butikken eller noe.

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

10

• flisa

6

• ShitDiddelyDo

4

• Caloni Makaroni

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er i midten av 20-årene, og jeg forbeholder meg den rett å ikke ta telefonen hvis jeg ikke har lyst, hvis det ikke passer, etc. - Eller å ikke ta den med i det hele tatt.

Jeg får kjeft fra venner at jeg aldri tar telefonen. Men når de maser så fælt, ringer gjerne 10 ganger på en time, så orker jeg bare ikke ta den. Da vet jeg at jeg må snakke i telefonen i minst en time (vanskelig å komem fra).

Sms svarer jeg som regel på, fordi det forstyrrer ikke på samme måten.

Skrevet

Jeg sovnet jeg i går :o)

Jeg blir bare helt matt. Det er eldre folk som ikke klarer seg selv, og så får de ikke noe tilbud. Noen har pårørendes som kan kjempe for dem, men ikke alle har det.

Og jeg fikk telefon. Klokka to om natta :o)

Der ser du hvor tilgjengelig jeg er...

Skrevet

Hmm... trodde jeg fikk svart i sted, men finner ikke svaret. :-)

Som regle når det er snakk om ferie uten ungene, er det snakk om motorsykkelferie. Og i og med at jeg ikke er så veldig tilgjengelig når jeg kjører, er det like greit å bare la den ligge på nattbordet der vi bor.

Men, jeg sender alltid hjem en hilsen etter endt dag. :-)

Jeg er tydelig vis tilgjengelig nok. Jeg fikk telfon i natt og så vekte dattera mi meg i dag morges :o)

Skrevet

Er tilgjengelig når jeg ønsker det.

Blir gørrirritert av uhøflige gjester som er mer opptatt av mobilen enn av å besøke meg...

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg skrev i tråden over at jeg pleier å ringe tilbake så snart jeg ser noen har ringt, og det passer meg, selvsagt.

Men jeg forbeholder meg retten til å være så opptatt jeg bare gidder hele dagen. Om jeg titter på mobilen og ser at "noen viktige" har ringt, så kan det være jeg ringer tilbake selv om jeg egentlig er litt opptatt, men ellers så gjør jeg akkurat som det passer meg.

Om noen skulle finne på å "kjefte", så hadde jeg bare latt det gå enda lenger tid neste gang ;)

Caloni Makaroni
Skrevet

Når det offentlige skal ringe, lege o.l, da vokter jeg tlf min med livet som innsats!

De ringer jo pokker meg aldri 2 ganger.

Ellers kan jeg ha den på lydløs når det er noe, men sjekker jo med jevne mellomrom når ikke guttungen er med meg.

"Når det offentlige skal ringe, lege o.l, da vokter jeg tlf min med livet som innsats!"

Enig! Da må man være på vakt, og helst ta telefonen innen to ring! ;) En gang ventet jeg på at en lege skulle ringe (i 3-4 dager!), og hadde med meg mobilen hvor enn jeg var, men måtte skru den av da jeg skulle på en annen legetime. Og gjett hvem som ringte i løpet av den lille timen...?

Gjest Shira12
Skrevet

"Når det offentlige skal ringe, lege o.l, da vokter jeg tlf min med livet som innsats!"

Enig! Da må man være på vakt, og helst ta telefonen innen to ring! ;) En gang ventet jeg på at en lege skulle ringe (i 3-4 dager!), og hadde med meg mobilen hvor enn jeg var, men måtte skru den av da jeg skulle på en annen legetime. Og gjett hvem som ringte i løpet av den lille timen...?

Det slår ikke feil, er det ett lite øyeblikk du ikke kan ta tlf, da ringer de, garantert!

Caloni Makaroni
Skrevet

Det slår ikke feil, er det ett lite øyeblikk du ikke kan ta tlf, da ringer de, garantert!

Selvsagt. Det er en konspirasjon, helt sikkert! ;)

laguna1365380434
Skrevet

Helt enig med deg. Jeg misliker sterkt at alle som har mobilnummeret mitt _forventer_ at jeg skal værte tilgjengelig til enhver tid og svare på røde rappen.

Sending av SMS i tide og utide er også noe dritt.

Jeg sier fra jeg, at nei, jeg hadde ikke lyst til å ha med telefonen, jeg skrur den av innimellom etc..Enkelte (særlig fatter!) blir dritsure, men det får ikke hjelpe. Jeg nekter at mobilen min får bestemme at jeg _MÅ_ være tilgjengelig 24/7.

:-)

Skrevet

Jeg synes det er meget uhøflig å ringe når man skal være sosial med andre. Har jeg en avtale om at jeg og en veninne skal på kafe forventer jeg at hun ikke sender sms eller inger så sant det ikke er noe veldig viktig. Jeg er ikke interesert i å kaste bort tiden min på noen som ikke er "til stede".

Skrevet

Enig med deg, det er uhøflig å sitte og sende sms og snakke i telefonen når man er på besøk, har besøk eller f.eks sitter på kafe!

Skrevet

Jeg har i min stillingsbeskrivelse at jeg skal ha telefonen på 24 timer i døgnet, så jeg er alltid tilgjengelig på jobbtelefonen. Den private kan derimot ligge avslått:)

Skrevet

jeg synes det er ulempe at folk krever man skal være tilgjengelig til alle døgnets tider. et menneske bestemmer kun over sin egen tid (her teller ikke barn/familie-tingen, i get that one). om folk ikke respekterer at du ikke alltid er det tilgjengelig, er det deres problem, ikke ditt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...