Gå til innhold

Ubesvarte anrop - ringer du?

Anbefalte innlegg

Mrs. Wallace
Skrevet

Inspirert av den tilgjengelig på telefon-tråden under her: Hvis du oppdager et ubesvart anrop på telefonen din, ringer du da vedkommende automatisk tilbake igjen?

Jeg føler meg ikke forpliktet til å gjøre det,med mindre vedkommende har lagt igjen en beskjed.

Skrevet

Det kommer helt an på hvem som ringer - om jeg venter telefoner osv. Som regel ser jeg jo hvem det er og skjønner hva det gjelder.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg gjør det om det er noen jeg kjenner.

Jeg ringer ikke opp ett ukjent nr, og spør hvorfor de har ringt.

Men jeg er ett pratedyr, jeg liker og prate i telefonen. Bor langt unna familie, og en god del venner. Og når sykdommen holder meg hjemme, er telefon og internett, mine beste venner :o)

tzatziki1365380058
Skrevet

Stort sett ikke. Hvis de ikke har lagt igjen beskjed, regner jeg med at det ikke var noe viktig. Og hvis det var noe viktig likevel, så ringer de sikkert opp igjen...

Hender jeg gjør unntak for søstrene mine, siden de også er mine beste venninnner, og generelt hyggelige å snakke med.

Skrevet

Om det er venner eller familie som har ringt, gjør jeg selvsagt det.

Er det ukjente nummer, tenker jeg at de ringer tilbake om det er viktig.

Skrevet

Det kommer helt an på hvem det er som har ringt. Er det noen jeg kjenner og har lyst til å snakke med ;) så ringer jeg kanskje med en gang, eller så fort jeg har mulighet. Er det en telefon jeg har ventet på, ringer jeg absolutt.

Er det noen jeg ikke kjenner, eller ikke har lyst til å snakke med akkurat da - så venter jeg.

Skrevet

Om det er ukjent nummer, så ringer jeg ikke opp igjen.

Hvis det er venner eller familie, så sender jeg sms eller melding på sms og spør om det var noe spesielt. Ofte ringer folk fordi de står og venter på bussen og kjeder seg, for eksempel :)

Skrevet

Om det er ukjent nummer, så ringer jeg ikke opp igjen.

Hvis det er venner eller familie, så sender jeg sms eller melding på sms og spør om det var noe spesielt. Ofte ringer folk fordi de står og venter på bussen og kjeder seg, for eksempel :)

"...eller melding på msn" skulle det stå :)

Skrevet

Er det et for meg ukjent nr. som har ringt, sjekker jeg på internett hvem som har det nummeret. Er det et ukjent navn fra en annen kant av landet, regner jeg med det er en feiloppringing, og ringer ikke tilbake. Ringer som regel opp slekt og venner.

Skrevet

Kommer an på hvem som har ringt, og tidspunktet de har ringt i forhold til når jeg oppdager det. Om ei venninne med barn ringer 17.00 og jeg ikke oppdager det før 19.30 ringer jeg ikke tilbake, da går jeg ut fra at det var spørsmål om å leke f.eks, og da er det for sent. Men ringer tilbake hvis jeg oppdager det innen rimelig tid. Mamma ringer jeg stort sett alltid tilbake, og venninner uten barn sender jeg ofte sms og spør om det passer at jeg ringer, eller om vi evt kan ta det over meldinger.

Nummer jeg ikke kjenner sjekker jeg opp på telefonkatalogen.no, og vurderer derfra om jeg ringer tilbake. Ringer aldri tilbake når jeg ikke vet hvem det er som har ringt.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg ringer stort sett opp igjen, ja. Jeg vil også helst at andre gjør det når jeg ringer. F.eks om jeg vil ha tak i noen, og ringer, og så tar de ikke telefonen. Da vil jeg helst slippe å ringe hver time (eller oftere, om det haster), for å se om de har funnet fram til telefonen sin ennå. Da er det bedre om jeg vet at så snart de ser jeg har ringt, så ringer de tilbake.

Selv blir jeg irritert om noen har ringt til meg mer enn et par ganger. Man trenger vel ikke ringe fem ganger for å skjønne at jeg ikke er i nærheten av telefonen, tenker jeg da. Så jeg synes det er en god vane å ringe opp igjen så snart man har muligheten.

Men jeg ringer ikke opp igjen ukjente nummer (som regel), eller om det ganske enkelt er noen jeg ikke har lyst til å prate med. Noen ganger sender jeg bare en sms og hører om det var noe spesielt den som ringte lurte på.

Gjest Aviaana
Skrevet

jeg er nysgjerrig av meg. Så jeg sjekker opp hvem nummeret tilhører. Hvis jeg ikke får treff regner jeg med at det er en selger.

laguna1365380434
Skrevet

Nei, jeg føler meg ikke forpliktet, men blir jeg nysgjerrig på hva vedkommende vil ringer jeg jo opp igjen:-)

Jeg er egentlig ikke sikker på om jeg liker å være så heltidstilgjengelig og forplikta som mobiltelefonien vi ha meg til å være, så jeg lager ikke ekstra regler i tillegg.

Om folk vil ha tak imeg får de ringe igjen, eller melde. Dessuten synes jeg at folk burde legge av seg det der med at om en har mobiltelefon så MÅ en svare...Lurer noen ganger på å kvitte meg med hele greia og bli gammeldags og sær å kun ha hjemmetelefon..(Men jeg hadde vel blitt litt gærn av det og, tenker jeg..;-))

:-)

Skrevet

Det spørs hvem som har ringt. Er det samboeren el. nær familie gjør jeg det. Venner sender jeg ofte en sms til

Skrevet

Jeg gjør det gjerne hvis det er noen kjente som har ringt, men hvis det er et fremmed nummer ringer jeg ikke opp. Da får de prøve igjen, og det kan jo faktisk hende de bare har tastet feil også.

Skrevet

Det spørs hvem som har ringt. Er det samboeren el. nær familie gjør jeg det. Venner sender jeg ofte en sms til

Hvis det er noen på telefonlista mi som står på ubesvart anrop, så ringer jeg opp eller sender melding og spør. Det hender jeg sjekker hvor nummeret er fra om det er ukjent, og er det interessant ringer jeg opp, er det ikke/ukjent, lar jeg være. Ellers er det opp til andre å ringe meg opp igjen.

Skrevet

Hvis det er noen på telefonlista mi som står på ubesvart anrop, så ringer jeg opp eller sender melding og spør. Det hender jeg sjekker hvor nummeret er fra om det er ukjent, og er det interessant ringer jeg opp, er det ikke/ukjent, lar jeg være. Ellers er det opp til andre å ringe meg opp igjen.

Den skulle til trådstarter:D

Gjest Elextra
Skrevet

Føler meg ikke forpliktet til det, men gjør det ofte.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...