Gå til innhold

Bruken av nick i RL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg pleier innimellom å fortelle gubben om saker vi diskuterer her inne. Han synes det høres temmelig snodig ut når jeg forteller om en eller annen opplevelse Ulvinnen eller flisa (tilfeldig valgte nick) har hatt.

En gang fortalte jeg ham vitsen om "Gud" på skøytebana på Jordal Amfi. Vitsen ble fortalt av ShitDiddelyDoo (eller var det SierDuDet?;-)). Jeg fortalte på en helt normal måte om en kul vits jeg hadde hørt av ShitDiddelyDoo på DOL. Gubben lo mer av min normale måte å bruke nicket på enn av selve vitsen, og ungene trodde jeg hadde tørna *flire*

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• flisa

11

• Angelica :o)

10

• Sofline

9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest ikke nick i RL
Skrevet

Jeg sier aldri nick til noen, og jeg tror ikke mannen vet hvilket forum jeg er på. Han vet heller ikke mitt nick. Jeg har nevnt nick et par ganger, men da i samtale med en annen doler.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg bruker nick når jeg omtaler dolere overfor min mann.

Men det er ikke andre enn han jeg snakker om dol med. Det hender at jeg bruker fornavnene på de jeg kjenner best, men da blir han lett forvirret.

Så "Ulvinnens langt bedre halvdel" kjenner godt til togli :-)

Skrevet

Jeg bruker nick når jeg omtaler dolere overfor min mann.

Men det er ikke andre enn han jeg snakker om dol med. Det hender at jeg bruker fornavnene på de jeg kjenner best, men da blir han lett forvirret.

Så "Ulvinnens langt bedre halvdel" kjenner godt til togli :-)

Hehe, samme her ;-)

Gubben prata med deg på MSN for en tid tilbake og da gav han meg beskjed om at "hu derre Ulvinnen var på MSN isted" ;-)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde snudd meg hvis noen ropte Dorthe på gata. Dessuten sliter jeg med å bruke navn på f.eks laguna og flisa heter i hvert fall flisa.

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, på hvordan ShitDiddleyDo blir på tegnspråk... hehe

Skrevet

Jeg tror jeg hadde snudd meg hvis noen ropte Dorthe på gata. Dessuten sliter jeg med å bruke navn på f.eks laguna og flisa heter i hvert fall flisa.

Hehe, kjenner meg igjen - har både truffet og vært på besøk hjemme hos DOLere, og det er veldig vanskelig å bruke det ekte navnet og ikke nicket. For min egen del er det ikke så nøye, for birdie var faktisk et "offline" kallenavn i over 10 år før jeg oppdaget DOL. ;)

Skrevet

Hehe, kjenner meg igjen - har både truffet og vært på besøk hjemme hos DOLere, og det er veldig vanskelig å bruke det ekte navnet og ikke nicket. For min egen del er det ikke så nøye, for birdie var faktisk et "offline" kallenavn i over 10 år før jeg oppdaget DOL. ;)

Jeg har bare hett Dorthe så lenge jeg har vært på dol. Og det begynner jo å bli noen år så jeg bryr meg ikke så veldig om noen kaller meg Dorthe. Navnet mitt er ikke så forskjellig heller, samme betoning har det også.

Skrevet

Mannen til AinaE er ikke DOL'er engang - men AinaE er jo det - og vi ble jo kjent her på DOL

*ler*

De var i bryllupet vårt -og mannen til AinaE sa til min mor; "Nå er jeg spent på å smake kaka til flisa!" :)

Mora mi så ut som et spørsmålstegn - hehe

Skrevet

Jeg har bare hett Dorthe så lenge jeg har vært på dol. Og det begynner jo å bli noen år så jeg bryr meg ikke så veldig om noen kaller meg Dorthe. Navnet mitt er ikke så forskjellig heller, samme betoning har det også.

Ja -men Dorthe er i alle fall et navn! hehe - Å bli kalt Flisa i RL er litt sært - med den kroppen min! -folk kan jo tro jeg blir mobbet *lol*

Skrevet

Ja -men Dorthe er i alle fall et navn! hehe - Å bli kalt Flisa i RL er litt sært - med den kroppen min! -folk kan jo tro jeg blir mobbet *lol*

Gi deg da. Du er jo deg med det nicket. Det er godt innarbeidet skal jeg si deg.

Skrevet

Gi deg da. Du er jo deg med det nicket. Det er godt innarbeidet skal jeg si deg.

Men det er jo flaut overfor unga! :)

Angelica :o)
Skrevet

*Le*

Jeg vurderer å legge Angelica til som mellomnavn!

*LOL*

Skrevet

Har oppkalt kattene mine etter en morsom chatter jeg...(altså ikke dol'er)...

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168098921' post='3463451]

*Le*

Jeg vurderer å legge Angelica til som mellomnavn!

*LOL*

Lol- - kanskje jeg skulle prøve med "flisa". . OG Flishaugen som etternavn!

Men da ringer vel gubben etter den bilen med de hygggelige karene med hvit frakk - da har jeg vel DOL'a nok, tenker jeg! hehe

Skrevet

Mannen til AinaE er ikke DOL'er engang - men AinaE er jo det - og vi ble jo kjent her på DOL

*ler*

De var i bryllupet vårt -og mannen til AinaE sa til min mor; "Nå er jeg spent på å smake kaka til flisa!" :)

Mora mi så ut som et spørsmålstegn - hehe

*lol*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...