Gå til innhold

Bruken av nick i RL

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå ble jeg nysgjerrig, på hvordan ShitDiddleyDo blir på tegnspråk... hehe

*haha*

"Shit" kan du vel tenke deg hva blir? *flire*

De to siste ordene viser jeg bare D-hånd på...

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• flisa

11

• Angelica :o)

10

• Sofline

9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168098921' post='3463451]

*Le*

Jeg vurderer å legge Angelica til som mellomnavn!

*LOL*

Det hadde vært noe, ja!

Kanskje jeg skulle gjøre dem med "togli" også? ;-)

Skrevet

Jeg tror jeg hadde snudd meg hvis noen ropte Dorthe på gata. Dessuten sliter jeg med å bruke navn på f.eks laguna og flisa heter i hvert fall flisa.

Jeg har chatta/maila med noen her også, og det er innmari vanskelig å kalle dem noe annet enn nicka ;-)

Skrevet

Mannen til AinaE er ikke DOL'er engang - men AinaE er jo det - og vi ble jo kjent her på DOL

*ler*

De var i bryllupet vårt -og mannen til AinaE sa til min mor; "Nå er jeg spent på å smake kaka til flisa!" :)

Mora mi så ut som et spørsmålstegn - hehe

*HAHA*

Skrevet

Jeg har bare hett Dorthe så lenge jeg har vært på dol. Og det begynner jo å bli noen år så jeg bryr meg ikke så veldig om noen kaller meg Dorthe. Navnet mitt er ikke så forskjellig heller, samme betoning har det også.

Dorthe er et smart nick. Ingen som tror man er gal om man skulle begynne å kalle deg ved nick.. Verre med togli e.l. ;-)

Angelica :o)
Skrevet

Lol- - kanskje jeg skulle prøve med "flisa". . OG Flishaugen som etternavn!

Men da ringer vel gubben etter den bilen med de hygggelige karene med hvit frakk - da har jeg vel DOL'a nok, tenker jeg! hehe

*LOL*

Er det da man er avhengig av dol? :P

Skrevet

Sjelden jeg snakker med folk om dol, så det blir ikke til at jeg nevner nick for noen.

Men jeg sitter da her og leser innlegg etter innlegg med disse nickene, og må si at det blir veldig naturlig etterhvert! Og skulle jeg treffe noen i RL ville det sikkert blitt naturlig å kalle vedkommende ved nick!

Artig å tenke på egentlig;)

Skrevet

Det hadde vært noe, ja!

Kanskje jeg skulle gjøre dem med "togli" også? ;-)

Ha ha.. Ser det for meg; "Kari Togli Nordmann" :D

Det fins forresten ei barnebok om ei heter Tigli. Nesten det samme ;)

Skrevet

Dorthe er et smart nick. Ingen som tror man er gal om man skulle begynne å kalle deg ved nick.. Verre med togli e.l. ;-)

Knis, det skjønner jeg jo, men du har ikke det verste nicket da. Verre med SDD ;o)

Skrevet

Knis, det skjønner jeg jo, men du har ikke det verste nicket da. Verre med SDD ;o)

Jeg tenker faktisk bare på han som s-d-d, ikke "shittdiddelydoo"

Skrevet

Det gjør jeg og. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror jeg hadde snudd meg hvis noen ropte Dorthe på gata. Dessuten sliter jeg med å bruke navn på f.eks laguna og flisa heter i hvert fall flisa.

Jeg husker et doltreff jeg var på engang i tida, der enkelte insisterte på å bruke nick hele kvelden.

Enkelte har nok et snålt forhold til sine nick, eventuelt en urealistisk oppfatning av hvor farlig det er å presentere seg som Kari eller Trude. :)

Når jeg tenker etter tror jeg faen meg vi måtte gå med navnlapp (med nicket) på brystet hele kvelden. Jeg nekta i hvert fall tvert. Får være måte på.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet ikke engang hvordan jeg skriver nicket mitt. :)

Skrevet

Jeg vet ikke engang hvordan jeg skriver nicket mitt. :)

Ikke jeg heller, tydeligvis! ;-)

Skrevet

Ja, det gjør jeg og. Har faktisk ikke en gang prøvd å skrive navnet :o)

Skrevet

Jeg husker et doltreff jeg var på engang i tida, der enkelte insisterte på å bruke nick hele kvelden.

Enkelte har nok et snålt forhold til sine nick, eventuelt en urealistisk oppfatning av hvor farlig det er å presentere seg som Kari eller Trude. :)

Når jeg tenker etter tror jeg faen meg vi måtte gå med navnlapp (med nicket) på brystet hele kvelden. Jeg nekta i hvert fall tvert. Får være måte på.

Da hadde jeg ledd meg ihjel. Helt greit at folk kaller meg nicket altså men det er jo navnet mitt jeg heter :o)

Skrevet

Hehe, der var jeg også. :D Har bilde av nanna, Retz og meg, alle veloppdragne - med hvite klistremerker på festantrekket. ;)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hehe, der var jeg også. :D Har bilde av nanna, Retz og meg, alle veloppdragne - med hvite klistremerker på festantrekket. ;)

Det treffet jeg sikter til fant sted i Trosterudvillaen. Husker godt treffet der dere var, men jeg kan ikke huske at det var klistremerker der.

Mulig arrangørene forsto at det ikke var noe poeng i å presse det på meg. :)

Eventuelt var jeg for full til å huske. :)

Skrevet

En gang vi kjørte bil fra Nordnorge til Trondheim, sa jeg (høyt) at i dag er vel "Solsikke" også på vei sørover...

Fikk et uforstående blikk tilbake av mannen min :) Orka ikke utdype, og snakka det vekk ;)

Det må forresten være flere år siden :D

Skrevet

Jeg ville aldri noen sinne snakke høyt om nickene på dol. Jeg doler som tidsfordriv og glemmer det når jeg logger meg ut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...