Gå til innhold

Bruken av nick i RL

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var helt magisk den gangen :) - men nå gidder jeg ikke mer.

Husker vi fikk latterkrampe av Nick#7 . hehe. Han nektet å fortelle hvilke(t) nick han brukte på DOL - rene spøkelset.

Rart vi ikke har vært på de samme treffene! :)

Jeg tror du farta på treff før min tid. Det tok en stund før noen klarte å lure meg med på treff. Måtte trues. :)

Men de fleste gamle ga seg da vi nye tok over. Mener å huske at enkelte akket seg fælt over at det ikke var som før. :)

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• flisa

11

• Angelica :o)

10

• Sofline

9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Bare en íde. Egentlig burde vi laget oss buttons :=)

Jeg

en DOL'er

.....så hadde vi sett smil fra andre som også....see? hehe

Ja, det hadde vært noe :-)

Skrevet

Jeg bruker omtrent ikke nick når jeg forteller om ting som er diskutert her, sier bare at en eller ei skrev ditt og datt. Han er vant med at jeg tar opp temaer fra dol. Det har hendt at han har bedt meg spørre om noe også.

De jeg skriver med på msn bruker jeg nickene til da, eller vanlige navn. Denne mnd har jeg vært her fast 1 år. Det føles mye lenger..

Husker du vitsen..?

Skrevet

Jeg har vært på ... la oss se. 3 store. I Trosterudvillaen, på Sagene og et eller annet sted jeg ikke husker hvor var, men det var der birdie var.

Jeg var på mange små. Stort sett på Sara Kafe.

Det var vel på Sagene, det også? Eneste stortreffet jeg har vært på, ellers har det blitt mange små, ja - og enda flere helt private, mest hos nanna. *vinke*

Skrevet

Jeg

en DOL'er

Det hørtes i grunnen ganske koselig ut :o)

Skrevet

Jeg bruker omtrent ikke nick når jeg forteller om ting som er diskutert her, sier bare at en eller ei skrev ditt og datt. Han er vant med at jeg tar opp temaer fra dol. Det har hendt at han har bedt meg spørre om noe også.

De jeg skriver med på msn bruker jeg nickene til da, eller vanlige navn. Denne mnd har jeg vært her fast 1 år. Det føles mye lenger..

Husker du vitsen..?

En blondine hadde lyst til å prøve seg på isfiske. Hun skaffet seg det nødvendige utstyret og fant frem til det første islagte vannet i området. Her åpnet hun fluktstolen sin, boret et hull i isen og slengte ut krok og meitemark. Brått runget en mektig stemme fra himmelen:

"DET ER IKKE LOV Å FISKE HER!"

Hun skvatt til, men foldet sammen fluktstolen, boret et nytt hull i isen et stykke unna, satte seg, skjenket opp en kopp cappuchino fra termosen sin og slengte snøret uti igjen.

"DET ER IKKE LOV Å FISKE HER!" drønnet den samme mektige stemmen fra himmelen. Hun flyttet seg for annen gang, boret enda et hull og slengte ut snøret på nytt. Igjen var den mektige stemmen der:

Sakset fra tidligere innlegg av SDD:

"DET ER IKKE LOV Å FISKE HER!"

Hun hevet blikket forskremt mot himmelen:

"Er det deg, Gud?"

"NEI, DET ER VAKTMESTEREN PÅ JORDAL AMFI"

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg

en DOL'er

Jeg merker at det blir litt vanskelig å forklare folk hva vi driver med her.

Når de spør hva dol er, og jeg svarer "et medisinsk forum der man kan få svar fra fagpersoner og debattere eller chatte med andre", blir jeg nok puttet i boksen for heavy hypokondere... ;-) Det hjelper liksom ikke å fortelle at det er et åpent forum her, så lenge det er på "doktor online"...

;-)

Kan jo forstå det, det høres nok rart ut at jeg stadig sitter og chatter med andre på et helsenettsted uten at det feiler meg noe. :-)

Hvordan kom dere andre innom her inthe first place?

Jeg hadde et perifert spørsmål som jeg ikke gadd skaffe time til fastlegen for, og surfet litt rundt her inne i samma slengen. Det er flere år siden nå, og det har vært flere års opphold siden, inntil jeg i høst hadde et nytt spørsmål... ;-)

Men jeg synes dol er et bedre sted nå enn for 7-8 år siden. Da herjet enkelte (tungt medisinerte?)forum på forum, og jeg avgjorde at jeg ikke gadd å involvere meg under slike forhold. De som snakker om "syklubb" nå, kan vel knapt ane hva tilstanden til dol var da.

Men det er bra det er utskiftninger og en stadig strøm av deltagere.

Uansett, før jeg virkelig får vann på mølla og virkelig starter foredraget, ønsker jeg dere alle en deilig natt! Helga er straks på hell desverre, men hold motet oppe! :-)

Skrevet

Når de spør hva dol er, og jeg svarer "et medisinsk forum der man kan få svar fra fagpersoner og debattere eller chatte med andre", blir jeg nok puttet i boksen for heavy hypokondere... ;-) Det hjelper liksom ikke å fortelle at det er et åpent forum her, så lenge det er på "doktor online"...

;-)

Kan jo forstå det, det høres nok rart ut at jeg stadig sitter og chatter med andre på et helsenettsted uten at det feiler meg noe. :-)

Jeg hadde et perifert spørsmål som jeg ikke gadd skaffe time til fastlegen for, og surfet litt rundt her inne i samma slengen. Det er flere år siden nå, og det har vært flere års opphold siden, inntil jeg i høst hadde et nytt spørsmål... ;-)

Men jeg synes dol er et bedre sted nå enn for 7-8 år siden. Da herjet enkelte (tungt medisinerte?)forum på forum, og jeg avgjorde at jeg ikke gadd å involvere meg under slike forhold. De som snakker om "syklubb" nå, kan vel knapt ane hva tilstanden til dol var da.

Uansett, før jeg virkelig får vann på mølla og virkelig starter foredraget, ønsker jeg dere alle en deilig natt! Helga er straks på hell desverre, men hold motet oppe! :-)

Jeg søkte det frem under den ulykkelige selvmordspakt-saken, fant treningsforumet og postet litt der, og "sklei" etterhvert inn på både foreldreforum og åpnet, og ikke minst meldinger..!

ShitDiddelyDo
Skrevet

;-)

Jeg søkte på noe treningsgreier, ble aktiv på treningsforumet, og sklei ut.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Det var vel på Sagene, det også? Eneste stortreffet jeg har vært på, ellers har det blitt mange små, ja - og enda flere helt private, mest hos nanna. *vinke*

Jeg husker faktisk ikke. Det var muligens på Sagene?

Jeg husker i hvert fall at det var ei som dro igang med magedans. :)

Skrevet

;-)

Jeg søkte på graviditet for 7 år siden, og fant frem til dol.

Den gangen holdt jeg stort sett til på graviditet og etterhvert foreldre og småbarn, så graviditet igjen osv.

Har vert sånn av og på i disse årene.

Nå er jeg stort sett bare på åpent. Noe som var utenkelig for meg for noen år siden. Hver gang jeg lusket meg innom var det krangling og skittkasting. Ble rent skremt jeg;)

Mye koseligere her nå da!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

'Men det er ikke andre enn han jeg snakker om dol med'

Pøh!

Og hva mente du med det?

ylvali1365381015
Skrevet

Og hva mente du med det?

Det hun sa??

Jeg skjønte det utmerket godt.

Men jeg kan jo også huske stemningen fra den tiden, det hjelper jo på... ;-)

Skrevet

;-)

Jeg havnet her fordi jeg hadde fått minstemann med ICSI. Den metoden var forbudt i Norge og jeg visste ingen andre som hadde fått barn på den måten og plutselig var jeg på ufrivillig barnløs.

ylvali1365381015
Skrevet

Jeg havnet her fordi jeg hadde fått minstemann med ICSI. Den metoden var forbudt i Norge og jeg visste ingen andre som hadde fått barn på den måten og plutselig var jeg på ufrivillig barnløs.

ICSI? Beklager, men jeg er en ignorant, og trenger opplysninger om slike (elementære?) ting. Har aldri hørt betegnelsen før, hva er det?

Har du blitt mor nå da? :-)

(Jeg håper du skjønner at jeg ingenting aner om dette, men spør av ren uvitenhet og velvilje.)

Jeg har lagt godt merke til nicket ditt siden jeg i høst var her inne igjen etter flere års opphold... Jeg setter pris på at du er her!

Innleggene dine er alltid lesverdige.

Og det er trivelig å kjenne igjen nick over tid.

:-)

Skrevet

ICSI? Beklager, men jeg er en ignorant, og trenger opplysninger om slike (elementære?) ting. Har aldri hørt betegnelsen før, hva er det?

(Jeg håper du skjønner at jeg ingenting aner om dette, men spør av ren uvitenhet og velvilje.)

Jeg har lagt godt merke til nicket ditt siden jeg i høst var her inne igjen etter flere års opphold... Jeg setter pris på at du er her!

Prøverør med mikroinjeksjon, altså de putter en sædcelle inn i egget :o)

Skrevet

Ja, jeg har tre unger men bare den siste som er laget på den måten :o)

ylvali1365381015
Skrevet

Prøverør med mikroinjeksjon, altså de putter en sædcelle inn i egget :o)

Jasså? Der ser du nivået, jeg har jo hørt om slikt, men forkortelser forvirrer meg. :-)

Er du alene med plutten? Måtte du til Danmark for å få utført dette?

Har hørt at det er mer liberalt der, en rekke "flyktninger" dit i så måte...

ylvali1365381015
Skrevet

Ja, jeg har tre unger men bare den siste som er laget på den måten :o)

Javel??

Hva er egentlig "den måten", når man skal være detaljert? Du kontakter dem for å få tildelt en time og en tilfeldig valgt celle?

Eller fler? Og så er det unnagjort på en dag?

Tar man ut egg fra deg for så å injisere det befruktede egg i deg etter en viss tid?

Skrevet

Javel??

Hva er egentlig "den måten", når man skal være detaljert? Du kontakter dem for å få tildelt en time og en tilfeldig valgt celle?

Eller fler? Og så er det unnagjort på en dag?

Tar man ut egg fra deg for så å injisere det befruktede egg i deg etter en viss tid?

Hvis jeg ikke tar helt feil, så er det at man "tvinger" en sædcelle inn i egget. Det kan brukes hvis mannen har dårlig sædkvalitet. Rop opp noen, hvis jeg tar feil!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...