Gå til innhold

Bruken av nick i RL

Anbefalte innlegg

Caloni Makaroni
Skrevet

Kjenner henne ikke i RL altså... :-)

Hihi, jeg skjønte det ;) Bare litt dårlig humor her jeg ligger og ikke får sove *mumle* Og det verste er at jeg har skikkelig skikkelig lyst på pizza.

• Svar 125
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• flisa

11

• Angelica :o)

10

• Sofline

9

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Står ikke frem i sitt eget inferno
Skrevet

Denne er til alle som også har svart i denne tråden: Er det ikke litt sært å la dol være en del av livet som man prater om til daglig? Virker nesten som en del her inne ikke har venner IRL, men bare over nettet... jaja.. det meste idag er jo nettbasert, så hvorfor ikke...

Skrevet

Jeg merker at det blir litt vanskelig å forklare folk hva vi driver med her.

Når de spør hva dol er, og jeg svarer "et medisinsk forum der man kan få svar fra fagpersoner og debattere eller chatte med andre", blir jeg nok puttet i boksen for heavy hypokondere... ;-) Det hjelper liksom ikke å fortelle at det er et åpent forum her, så lenge det er på "doktor online"...

;-)

Kan jo forstå det, det høres nok rart ut at jeg stadig sitter og chatter med andre på et helsenettsted uten at det feiler meg noe. :-)

Hvordan kom dere andre innom her inthe first place?

Jeg hadde et perifert spørsmål som jeg ikke gadd skaffe time til fastlegen for, og surfet litt rundt her inne i samma slengen. Det er flere år siden nå, og det har vært flere års opphold siden, inntil jeg i høst hadde et nytt spørsmål... ;-)

Men jeg synes dol er et bedre sted nå enn for 7-8 år siden. Da herjet enkelte (tungt medisinerte?)forum på forum, og jeg avgjorde at jeg ikke gadd å involvere meg under slike forhold. De som snakker om "syklubb" nå, kan vel knapt ane hva tilstanden til dol var da.

Men det er bra det er utskiftninger og en stadig strøm av deltagere.

Uansett, før jeg virkelig får vann på mølla og virkelig starter foredraget, ønsker jeg dere alle en deilig natt! Helga er straks på hell desverre, men hold motet oppe! :-)

Jeg kom hit for 8 år siden, da jeg søkte etter "ufrivillig barnløs". Jeg startet på det forumet og sklei videre til andre forumer.

Var veldig aktiv noen år, så hadde jeg et par års total pause, og nå har jeg beveget meg rundt her i et halvt års tid igjen. Leser mer enn jeg skriver fortiden.

Skrevet

Og hva mente du med det?

At du kanskje muligens har snakket litt om dol med meg :-)

Skrevet

"Doo" kunne jo vært tegnet for do... :-)

Godt forslag ;-)

Men uttaler man ikke "du" istedetfor "doo"? *en viktig sak*

Skrevet

Jeg kan jo bytte navn til Caloni Makaroni. Eventuelt legge til mitt nåværende fornavn som mellomnavn. Aller nådigst ;)

Caloni Makaroni Helga f.eks. *flire*

Skrevet

Denne er til alle som også har svart i denne tråden: Er det ikke litt sært å la dol være en del av livet som man prater om til daglig? Virker nesten som en del her inne ikke har venner IRL, men bare over nettet... jaja.. det meste idag er jo nettbasert, så hvorfor ikke...

Døgnet består jo av 24 timer og jeg tror kanskje jeg nevner et nick her inne (for mannen min) sånn ca en gang annenhver måned.. Den resterende tiden brukes på familie og venner i RL. Det gjelder å se nyansene vet du ;-)

Skrevet

Godt forslag ;-)

Jeg har 'smakt' på ordet, og jeg sier vel en mellomart av uu og oo der, tenker jeg.

Skrevet

De gangene jeg har diskutert dol eller dolere i rl har det vært med andre dolere, men jeg føler meg helt dust når jeg snakker om dolnick. Senker stemmen for at ikke andre skal høre det og tro jeg har tørna;-)

Noen dolere har jeg glemt det ordentlige navnet på, Shit for eksempel, så hvis jeg løper på ham en dag kan det godt være at jeg kommer i skade for si noe sånt som : "næmmen Shit! Du her? Det var lenge siden sist":-D

Skrevet

Jeg har 'smakt' på ordet, og jeg sier vel en mellomart av uu og oo der, tenker jeg.

Ja, en mellomting er nok det riktige...

Skrevet

De gangene jeg har diskutert dol eller dolere i rl har det vært med andre dolere, men jeg føler meg helt dust når jeg snakker om dolnick. Senker stemmen for at ikke andre skal høre det og tro jeg har tørna;-)

Noen dolere har jeg glemt det ordentlige navnet på, Shit for eksempel, så hvis jeg løper på ham en dag kan det godt være at jeg kommer i skade for si noe sånt som : "næmmen Shit! Du her? Det var lenge siden sist":-D

*haha*

Skrevet

En blondine hadde lyst til å prøve seg på isfiske. Hun skaffet seg det nødvendige utstyret og fant frem til det første islagte vannet i området. Her åpnet hun fluktstolen sin, boret et hull i isen og slengte ut krok og meitemark. Brått runget en mektig stemme fra himmelen:

"DET ER IKKE LOV Å FISKE HER!"

Hun skvatt til, men foldet sammen fluktstolen, boret et nytt hull i isen et stykke unna, satte seg, skjenket opp en kopp cappuchino fra termosen sin og slengte snøret uti igjen.

"DET ER IKKE LOV Å FISKE HER!" drønnet den samme mektige stemmen fra himmelen. Hun flyttet seg for annen gang, boret enda et hull og slengte ut snøret på nytt. Igjen var den mektige stemmen der:

Sakset fra tidligere innlegg av SDD:

"DET ER IKKE LOV Å FISKE HER!"

Hun hevet blikket forskremt mot himmelen:

"Er det deg, Gud?"

"NEI, DET ER VAKTMESTEREN PÅ JORDAL AMFI"

Takk for at du fant den fram :)

Skrevet

Godt forslag ;-)

Det har du selvfølgelig rett i. *ikke tenke så langt* :-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

At du kanskje muligens har snakket litt om dol med meg :-)

Men du er jo en doler...

Jeg var vel litt upresis da. Selvsagt snakker jeg om dol med dolere. Men mannen min er den eneste ikkedoler jeg snakker om dol med.

Klarere nå?

Skrevet

Godt forslag ;-)

Nei det uttales ikke du, men doooo med en lang o lyd som ikke finnes i det norske språket. Det er det som kjennetegner nordmenn som snakker engelsk at de bruker u lyd som ikke finnes i engelsk.

Skrevet

Nei det uttales ikke du, men doooo med en lang o lyd som ikke finnes i det norske språket. Det er det som kjennetegner nordmenn som snakker engelsk at de bruker u lyd som ikke finnes i engelsk.

Og lang o-lyd blir gjerne en mellomting mellom o og u ?

Angelica :o)
Skrevet

Hva med oss som har venner fra dol i RL? :P

Skrevet

Men du er jo en doler...

Jeg var vel litt upresis da. Selvsagt snakker jeg om dol med dolere. Men mannen min er den eneste ikkedoler jeg snakker om dol med.

Klarere nå?

Du sa ikke noe om at det ikke gjaldt dolere, nei...

Nå passer Lillevill inn i joggedressen, forøvrig. Skal se om jeg ikke får sendt deg et bilde en dag - må bare få tatt et først :)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Du sa ikke noe om at det ikke gjaldt dolere, nei...

Nå passer Lillevill inn i joggedressen, forøvrig. Skal se om jeg ikke får sendt deg et bilde en dag - må bare få tatt et først :)

Jeg vil gjerne se Lillevill i joggedressen :-)

Så bilder mottas med takk!

Caloni Makaroni
Skrevet

Caloni Makaroni Helga f.eks. *flire*

Caloni Helga Makaroni! Makaroni er jo etternavnet mitt *himle* :P

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...