Gå til innhold

Utgått dato på yoghurt

Anbefalte innlegg

Gjest Kaste det?
Skrevet

Jeg har igjen tre yoghurter som gikk ut på dato i går. Er det noe risikabelt å gi barna det? Ville dere tatt sjangsen på å gi de de i morgen tidleg også?

Skrevet

Absolutt ingen fare. Yoghurt og andre sure melkeprodukter holder seg flere dager over dato, forutsatt at de har vært lagret i kjøleskap.

Skrevet

Nei, youghurt er faktisk best noen dager over tida.

Skrevet

Null problem, som de andre sier, yoghurt holder seg i dagevis over datoen hvis den står i kjøleskapet. Spiste en yoghurt i dag som hadde dato 1.01, den var helt OK.

Gjest fra i fjor
Skrevet

Null problem, som de andre sier, yoghurt holder seg i dagevis over datoen hvis den står i kjøleskapet. Spiste en yoghurt i dag som hadde dato 1.01, den var helt OK.

Jeg spiste en med dato 28.12

Skrevet

Ikke noe problem, holder seg flere dager etter dato!

Gjest kaste det?
Skrevet

Takk til alle dere som svarte. Siden dere alle mener at den fortsatt kan spises så skulle det vel være helt trygt.

Skrevet

Eg ville ikkje stussa på ein dag eller tre over datoen på yoghurt, nei.

Det eg las om dette - info fra Tine eller mattilsynet eller kven det var, det var ei med peil i alle fall - var at om det ser bra ut, luktar og smaker bra, så ER det bra. Det fins ikkje "skjulte" feil på slike ting.

Skrevet

Yoghurt som er gått "bad" lukter helt jævlig. Lukter den godt som den pleier er det helt OK. Men jeg setter grensa på ei uke over dato - da gidder jeg ikke lukte engang;-)

Skrevet

Youghurt er normalt holdbar mange dager over dato. Jeg hadde åpnet dem og smakt. Om alt føles OK er jeg sikker på at det er det.

Skrevet

Hvis de hadde luktet normalt, hadde jeg ikke vært redd for å spise de selv eller gi de til ungene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...