Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ser dere dokumentaren på TVNorge?

Jeg har vært på foredrag om kornsirkler, og samtidig som jeg er skeptisk må jeg si jeg virkelig lurer på hvem som lager disse nydelige greiene....

Hva tror DU?

Skrevet

Uforklarlig betyr ikke overnaturlig.

Uforklarlig betyr også at noen har interesse av at det ikke skal oppdages noen løsning. Ofte har veldig mange humørfylte mennesker på et sted interesse av at sannheten -ikke- oppdages. En illusjonist kan trylle bort elefanter, og han gjør det ikke bare for moro skyld heller...

Skrevet

Hvorfor er det kun geometriske figurer?

Etter min mening fordi det er disse som er lettest å konstruere i en stor skala for folk til fots.

Jeg gidder ikke avsløre noe, selv om jeg vet noen metoder. Det er bare så innmari morsomt å se alle tåpene nesten få orgasme og gå gravide rundt med sine fantastiske ideer om hva det kan være.

50-100 elever på ingeniørhøyskoler ville elske å utføre slike oppgaver under ledelse av profesjonelle illusjonister. Måneders planlegging og lobbyisme? Javisst.

Skrevet

Mennesker med _god_ tid. Så en dokumentar en gang om "fenomenet" - med god planlegging, tau og planker får de til det utroligste. Til endeløs begeistring/forargelse. ;)

Skrevet

Mennesker med _god_ tid. Så en dokumentar en gang om "fenomenet" - med god planlegging, tau og planker får de til det utroligste. Til endeløs begeistring/forargelse. ;)

Så du programmet?

Min mann sa det samme som deg før programmet begynte, men han ble litt mer usikker ettervært.

Selv synes jeg programmet var veldig spennende, og hårende reiste seg på slutten.

Skrevet

Så du programmet?

Min mann sa det samme som deg før programmet begynte, men han ble litt mer usikker ettervært.

Selv synes jeg programmet var veldig spennende, og hårende reiste seg på slutten.

Nei, ikke programmet som var i dag. Det jeg så var for et par år siden. Et par studenter ble "fulgt", og de innrømte og påtok seg ansvaret for "kunstverket", viste hvordan de laget det osv. :D

De hadde jo hatt det SÅ gøy, må vite :)

Skrevet

Jeg tror at det er mer mellom himmel og jord enn bare oss mennesker. Så jeg tror vi får litt hjelp her:-)

Jeg har alltid vært fasinert av slikt, og det var litt kult da 7-åringen var superfasinert. Ho måtte hente boka si og notere litt i den.

Skrevet

Hvorfor er det kun geometriske figurer?

Etter min mening fordi det er disse som er lettest å konstruere i en stor skala for folk til fots.

Jeg gidder ikke avsløre noe, selv om jeg vet noen metoder. Det er bare så innmari morsomt å se alle tåpene nesten få orgasme og gå gravide rundt med sine fantastiske ideer om hva det kan være.

50-100 elever på ingeniørhøyskoler ville elske å utføre slike oppgaver under ledelse av profesjonelle illusjonister. Måneders planlegging og lobbyisme? Javisst.

Nå er det ikke bare geometriske figurer da.....selv om det er flest av dem.

Skrevet

Nå er det ikke bare geometriske figurer da.....selv om det er flest av dem.

Er det noe annet svar på hvorfor det er flest geometriske figurer?

Hvilke andre naturlige fenomener er eksakt geometriske enn menneskenes påfunn?

Hvis en tendens peker på noe menneskelig, hvorfor vil vi dreie pekeren vekk fra det?

Skrevet

Så du programmet?

"og hårende reiste seg på slutten"

Jeg kan få en proff illusjonist til å vise deg hårreisende triks i din egen stue, men det ser du mye av på TV veldig ofte likevel.

En stor illusjon tar mer tid, flere mennesker og ressurser, men den er ikke vanskeligere. Du har bare ikke sett de før. Skjult kamera har du sett før, og du lar deg ikke lure av det. Men i gamle dager hadde ingen sett det før, og mange ble fryktelig lei seg over å bli lurt. Tårene trillet i skam og fornedrelse.

Skrevet

Nei, ikke programmet som var i dag. Det jeg så var for et par år siden. Et par studenter ble "fulgt", og de innrømte og påtok seg ansvaret for "kunstverket", viste hvordan de laget det osv. :D

De hadde jo hatt det SÅ gøy, må vite :)

Folk alla de fra circlemakers.org? Ja, det er jo ingen hemmelighet at det har stått mange mennesker bak enkelte kornsirkler. Men de som oppstår på ti minutter? De som er så perfekt geometriske og som ikke skader kornet på noe vis....

Skrevet

Syns det er litt kult at vi ikke vet svaret på alt jeg. :)

Skrevet

Syns det er litt kult at vi ikke vet svaret på alt jeg. :)

Enig! Men man blir jo nysgjerrig da...fatter ikke at enkelte bare avføyer det uten å ha satt seg noe inn i det, og øyeblikkelig mistenker det for svindel. Det finnes jo faktisk kornsirkelforskere der ute!

Skrevet

Jeg tror ikke de lages av mennesker... Det er jo aldri tråkk å finne i gresset rundt, og de er enorme mange av dem. Jeg tror ikke mennesker kan klare det på så kort tid.

Det vil vel alltids være noen som prøver seg på morsomheter. Jeg tror det finnes mer enn vi kan se....Tror, men vet ikke. Hvorfor skulle det ikke være noe fra rommet, tenker jeg. Vi /jorden er kanskje bare ei lita celle i forhold til helheten. Tankene kan bli mange når de får fly :)

Skrevet

Det er nok utenomjordiske tenåringer som driver med graffiti, tenker jeg.

Skrevet

Hehe, dagens beste!! :) Ja, hvorfor ikke?

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har ikke hatt noen teori om kornsirkler før, men denne var genial! :o)

Skrevet

Hehe, dagens beste!! :) Ja, hvorfor ikke?

Vel, om man først skal kaste all logikk ut av vinduet, så kan vi like godt ta den helt ut ;)

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen teori om kornsirkler før, men denne var genial! :o)

Du må gjerne spre budskapet ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...