Gjest this is a signature Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Jeg har ikke peil på dette.. Hva bør jeg velge her: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=31935 0 Siter
citoyen Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Både SanDisk og Kingston er gode merker. SanDisk regnes for å lage de aller beste minnekortene. Så da spørs det hvor stor lagringsplass du vil ha og hvor raskt kort du trenger. Til et kompaktkamera er det neppe noen vits i å betale for de raskeste minnekortene, Ultra II holder i massevis. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Både SanDisk og Kingston er gode merker. SanDisk regnes for å lage de aller beste minnekortene. Så da spørs det hvor stor lagringsplass du vil ha og hvor raskt kort du trenger. Til et kompaktkamera er det neppe noen vits i å betale for de raskeste minnekortene, Ultra II holder i massevis. Er det forskjell på hastighet *clueless*? 0 Siter
citoyen Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Er det forskjell på hastighet *clueless*? Ja, skrive- og lesehastigheten til kortene varierer. Dette er viktigst om du har speilreflekskamera og skal ta flere bilder på rad. Til kompaktkamera gjør det ikke den helt store forskjellen, så lenge du styrer klar av de aller tregeste billigmerkene. 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Ja, skrive- og lesehastigheten til kortene varierer. Dette er viktigst om du har speilreflekskamera og skal ta flere bilder på rad. Til kompaktkamera gjør det ikke den helt store forskjellen, så lenge du styrer klar av de aller tregeste billigmerkene. Eneste jeg vet er at jeg har digitalt kamera.. 0 Siter
citoyen Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Eneste jeg vet er at jeg har digitalt kamera.. Da har du nok et kompaktkamera 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Da har du nok et kompaktkamera Det eneste jeg vet jeg trenger, er et større minnekort..Er ikke så kravstor, egentlig.. Så hva bør jeg da velge? 0 Siter
citoyen Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Det eneste jeg vet jeg trenger, er et større minnekort..Er ikke så kravstor, egentlig.. Så hva bør jeg da velge? Da kan du f.eks kjøpe et SanDisk Ultra II 1024 MB (1 GB) eller 2048 MB (2 GB). 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Da kan du f.eks kjøpe et SanDisk Ultra II 1024 MB (1 GB) eller 2048 MB (2 GB). Hvor mange bilder er det plass på de? 0 Siter
citoyen Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Hvor mange bilder er det plass på de? Det kommer an på kameraet og kamerainnstillingene. Jo høyere oppløsning, jo færre bilder får plass. Men du kan regne med å få plass til alt fra 350 til over 1000 bilder på et 2 GB-kort. 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Jeg hadde gått for Sandisk Secure Digital Extreme III på 1GB, det er nok det mest snope du kan få til kameraer for tida. 0 Siter
Mista nikket Skrevet 6. januar 2007 Skrevet 6. januar 2007 Vi kjøpte et 2GB minnekort til cannon eos 350D på clas olsson til 629 0 Siter
citoyen Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Jeg hadde gått for Sandisk Secure Digital Extreme III på 1GB, det er nok det mest snope du kan få til kameraer for tida. Extreme III er flotte saker i et speilreflekskamera, men til et vanlig kompaktkamera er det fullstendig overkill 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 7. januar 2007 Skrevet 7. januar 2007 Extreme III er flotte saker i et speilreflekskamera, men til et vanlig kompaktkamera er det fullstendig overkill Ikke nødvendigvis. Mitt kamera har merkbart større hastighet når jeg tar bilder med et Extreme III kort enn Ultra II, og jeg har IKKE speilrefleks! 0 Siter
Gjest this is a signature Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Ikke nødvendigvis. Mitt kamera har merkbart større hastighet når jeg tar bilder med et Extreme III kort enn Ultra II, og jeg har IKKE speilrefleks! Hvorfor er alle så opptatt av hastighet? Hva har det å si? 0 Siter
Gjest ChiengMai Skrevet 11. januar 2007 Skrevet 11. januar 2007 Hvorfor er alle så opptatt av hastighet? Hva har det å si? Når du tar et bilde skrives bildet til minnekortet ditt. Skriver minnekortet med en hastighet på 9 MB så går det ikke raskere enn det uansett hvor kjapt kameraet i utgangspunktet måtte være. Dette er kanskje særlig viktig når du ønsker å ta flere bilder rett etter hverandre, ta serier f.eks. Jo raskere kort, dess mindre venting før neste bilde kan skrives til kortet. Det er ganske stor forskjell på 9 og 20 MB skrivehastighet. Men som Citoyen var inne på et eller annet sted, en del kameraer er i seg selv såpass trege at de vil ha null effekt av et raskt kort. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.