Gå til innhold

Sukk.. jeg har spiseforstyrrelse og kjæresten støtter meg på å gå ned i vekt..

Anbefalte innlegg

Gjest spiseangst
Skrevet

Har vært sammen med han i 2 måneder i dag.. han vet at jeg har vært alvorlig spiseforstyrret (anorexia og under 30 kg) og selv om jeg nå er normalvektig + + så vet han at jeg har et anstrengt forholdt til det å spise og kroppen min.

Jeg ytret ønske om å gå ned 10 kg og han gikk med på å støtte meg..

Du spør deg kanskje hvorfor jeg ba han om noe slikt, men alle som sliter med SF vet hvor ambivalent man kan være.. og da jeg spurte så ønsket jeg å kvitte meg med de kiloene på et sunn måte.. Vil uansett være ekstremt skrapa da, men..

Men nå sliter jeg med støtten hans.. I dag har jeg vært mer levende enn død.. vi gikk tur og jeg visste ikke hvordan jeg skulle sette den ene foten foran den andre nesten..

Vi lagde middag og han beregnet ikke mat til meg for tok for gitt at jeg kun kom til å ha salat.. han "oppmuntrer" meg med at jeg kommer til å klare nyttårsforsettet mitt..

Har prøvd å snakke med han om hvor vanskelig jeg har det.. er tydelig at han ikke forstår... føles som han ikke unner meg mat..

Skulle så inderlig ønske han ikke støtta meg.. fortvila nå.. er så sulten og min egen kjæreste synes det er helt greit..

Gjest spiseangst
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168119574' post='3463956]

Hæ?? Er dette seriøst?

*Besvime*

Ja? Tror du virkelig at man dikter en slik historie?

Angelica :o)
Skrevet

Ja? Tror du virkelig at man dikter en slik historie?

Det er dessverre mye tull her på dol. Men trodde ikke du gjorde det. Var bare en uttrykksmåte på at jeg syntes det var veldig ille.

Gjest spiseangst
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168119931' post='3463968]

Det er dessverre mye tull her på dol. Men trodde ikke du gjorde det. Var bare en uttrykksmåte på at jeg syntes det var veldig ille.

Det er ok.. føler meg bare så sårbar akkurat nå at bare en ser for hardt på meg så spretter tårene..

Skrevet

Det er ok.. føler meg bare så sårbar akkurat nå at bare en ser for hardt på meg så spretter tårene..

*Trøste*

Hvordan er kjæresten din ellers?

Gjest spiseangst
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168120609' post='3463988]

*Trøste*

Hvordan er kjæresten din ellers?

Helt fantastisk og veldig tålmodig.. jeg sliter mye med angst og han er en utrolig støtte for meg.. men dette er vanskelig å svelge..

Skrevet

Helt fantastisk og veldig tålmodig.. jeg sliter mye med angst og han er en utrolig støtte for meg.. men dette er vanskelig å svelge..

Okei :)

Merkelig at han støtter deg i dette. Har du prøvd å prate med han om det?

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168120894' post='3463996]

Kanskje du skulle gi ham en brosjyre eller tre om spiseforstyrrelser? Eller be ham lese på nettet?

Gjest spiseangst
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1168120894' post='3463996]

Han sier han støtter meg fordi han forstår at det er viktig for meg, men det er jo såklart viktig fordi jeg har sf..!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Han fyren her høres dum ut. Rett og slett mindre begavet.

Alternativ 1 er at han ikke tenker klart, noe som går på det jeg skrev over.

Alternativ 2 er at han faktisk mener du trenger å gå ned i vekt, og det er vel dessverre sånn du har tolka ham, og i så fall er han direkte ond som ga deg en hjelpende hånd på den måten der.

Skrevet

Han sier han støtter meg fordi han forstår at det er viktig for meg, men det er jo såklart viktig fordi jeg har sf..!

Da klarer han nok ikke å sette seg inn i situasjonen din. Han burde kanskje lese litt om temaet? For å skjønne deg bedre..

Skrevet

Kan det være at han ikke vil nekte deg noe når det gjelder mat, at han tror du holder deg bedre på "matta" om han ikke nekter deg??

Du må snakke mye med han om dette. Det er viktig at dere forstår hverandre inn og ut!

Skrevet

Tenk på at kjæresten din ikke vet hvordan det er å ha en spiseforstyrrelse, og at han sikkert gjør så godt han kan.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Den første tanken som slo meg, var at denne mannen ikke ønsker å diskutere. Forholdet er så pass nytt, jo! Hvis du ønsker/vil noe, så støtter han deg. Hva du vil gjøre, hva du skal ha til middag etc..

Han skal jo ikke være din overordnet som sier deg i mot. Det er du selv som bestemmer over din egen kropp. Eg synes det er feil å trekke det så langt om å si at han vil at du skal ta av.

Still deg helle spørsmålet om du er frisk nok enda, til å godta kroppen din som den er, og kunne stole nok på deg selv. Hvis du sier du går rundt sulten pga kjæresten din...

Og du bør også spørre deg selv om du er klar for et forhold.

Hvis du kan svare "ja" på begge spm, så burde du heller fokusere på kjærligheten og nyyyyte det!!!

mvh

Skrevet

Den første tanken som slo meg, var at denne mannen ikke ønsker å diskutere. Forholdet er så pass nytt, jo! Hvis du ønsker/vil noe, så støtter han deg. Hva du vil gjøre, hva du skal ha til middag etc..

Han skal jo ikke være din overordnet som sier deg i mot. Det er du selv som bestemmer over din egen kropp. Eg synes det er feil å trekke det så langt om å si at han vil at du skal ta av.

Still deg helle spørsmålet om du er frisk nok enda, til å godta kroppen din som den er, og kunne stole nok på deg selv. Hvis du sier du går rundt sulten pga kjæresten din...

Og du bør også spørre deg selv om du er klar for et forhold.

Hvis du kan svare "ja" på begge spm, så burde du heller fokusere på kjærligheten og nyyyyte det!!!

mvh

Tenker det samme som deg...

Skrevet

Uff, dette var trist å høre. Har du et godt forhold til legen din? I så fall kan du kanskje ta med kjæresten din til legen slik at legen kan forklare hvordan han best er kjæreste med deg nå.

Hvis ikke _må_ du fortelle ham at du trenger hjelp til å beholde de kiloene du har.

Skrevet

Hadde du latt være å slanke deg om han ikke hadde støttet deg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...