Gå til innhold

Han klarer ikke bestemme seg

Gjest Doler med kjærestetrøbbel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er et ganske komplisert problem, men jeg skal prøve å forklare det enkelt.

Jeg er 23 og han er 30. Vi har vært sammen i fire år.

Han har helt fra starten sagt at han en dag ønsker å gifte seg og få barn. Det gjør jeg også. Så langt så godt. Men nå er han plutselig ikke sikker lenger. Jeg mistenker sterkt at det er fordi han synes jeg er uøkonomisk/ikke tjener like mye som ham (jeg er student). La meg for sikkerhets skyld si at jeg er langtfra uøkonomisk; jeg bruker nesten ingen penger på annet enn det absolutt nødvendige og er flink til å spare.

Vi har ett års tid hatt det som plan å få barn i 2008 (cirka, jeg er klar over at leveringstiden kan bli lang) og at vi skal gifte oss før vi begynner prøvingen. Nå er han plutselig ikke interessert lenger fordi han ikke mener det er rettferdig at han skal "fø på meg" til jeg er ferdig med utdannelsen min. Jeg mener det umulig kan spille noen rolle hvor pengene kommer fra når vi allikevel skal være sammen resten av livet. Summen blir jo den samme når vi legger formuene sammen uansett når vi gjør det.

Den store pengekrangelen: Han mener nå vi ikke har råd til å få barn, for nettolønna han ser "bare" på 19 000 kr.

Det største problemet er vel egentlig at han mener noe annet når han er sur enn når han er i godt humør (det er han for det meste). (Når han er blid er han som oftest enig med meg.) Så jeg vet aldri 100% hva hans egentlig mening er.

Siste nytt er at jeg skrev i en melding til ham etter en mer eller mindre opphetet krangel at hvis han ikke snart ville gifte seg med meg, få barn og ha felles økonomi med meg, så fikk vi gå hvert til sitt. Jeg gidder ikke vente på at han aldri kan bestemme seg.

Jada, jeg vet jeg har masser av tid til alt det der, men det føles ikke sånn for meg.

Jeg vet egentlig ikke hva jeg vil med dette innlegget. Må bare få luftet noen frustrasjoner.

Skrevet