Gå til innhold

Ooops ... fotoboksen blinka

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjørte på autopiloten i dag, og glemte helt de nye fotoboksene som er satt opp i 60-sona. Tror jeg lå i underkant av 80. Blir vel en klekkelig bot dette. Æsj ...

Caloni Makaroni
Skrevet

Uff, den er kjip! Menmen...får håpe du smilte pent :)

Skrevet

Uff, den er kjip! Menmen...får håpe du smilte pent :)

Utrykket var vel mer sånn - hæ???

Gjest Vekten87
Skrevet

Utrykket var vel mer sånn - hæ???

hehe du får sette " neitakk til reklame" på post kassen din... sure penger...

Skrevet

Skitt så kjedelig! Er det rødt eller hvitt lys? Ble du blendet?

Skrevet

Skitt så kjedelig! Er det rødt eller hvitt lys? Ble du blendet?

Hvitt lys, men ble ikke blendet. Det var tidlig på dagen, så jeg tenkte det ikke var behov for sterk blitz. Har jeg sluppet unna? *skal aldri kjøre for fort mer skal aldri kjøre for fort mer skal aldri kjøre for fort mer*

Skrevet

Hvitt lys, men ble ikke blendet. Det var tidlig på dagen, så jeg tenkte det ikke var behov for sterk blitz. Har jeg sluppet unna? *skal aldri kjøre for fort mer skal aldri kjøre for fort mer skal aldri kjøre for fort mer*

Du har kanskje fått bot, vet ikke, men her blinkes det rødt når de kjører for fort.

Er du bilens eier? Tror det har vært snakk om at eieren får regningen, uansett hvem som har kjørt...... Men du betaler vel glatt? :) Krysser fingrene for at du lærte noe i dag.... ;)

Skrevet

Du har kanskje fått bot, vet ikke, men her blinkes det rødt når de kjører for fort.

Er du bilens eier? Tror det har vært snakk om at eieren får regningen, uansett hvem som har kjørt...... Men du betaler vel glatt? :) Krysser fingrene for at du lærte noe i dag.... ;)

Jada, min bil. Og ja, jeg betaler selvfølgelig. Får jeg bot er det fortjent - jeg kjører alltid for fort. Skal skjerpe meg.

Skrevet

Neida, eieren får ikke regningen uansett hvem som har kjørt. Det oppdaget mamma da stefaren min ble tatt av fotoboks i bilen hennes. De kunne jo se det ikke var henne og ba henne om å opplyse hvem det var.

Skrevet

shit :(

Omtrent det samme i bot som du ville fått om du slo ned en tilfeldig forbipasserende på gata - og du ikke var straffet tidligere (det gir typisk 2-4 tusen i bot).

Synes du at det du gjorde var noe som burde straffes like hardt?

Skrevet

Omtrent det samme i bot som du ville fått om du slo ned en tilfeldig forbipasserende på gata - og du ikke var straffet tidligere (det gir typisk 2-4 tusen i bot).

Synes du at det du gjorde var noe som burde straffes like hardt?

Jeg syns at fartsovertredelser godt kan straffes såpass at man kjenner det svir. Det er så mange som kjører som svin, og en tankevekker er på sin plass. Jeg er ingen uvøren sjåfør, men har den dårlige vanen å kjøre for fort. Nå skjerper jeg meg forhåpentligvis.

Å slå ned noen burde svi mer, 10.000 i bot f.eks.

Skrevet

Jeg syns at fartsovertredelser godt kan straffes såpass at man kjenner det svir. Det er så mange som kjører som svin, og en tankevekker er på sin plass. Jeg er ingen uvøren sjåfør, men har den dårlige vanen å kjøre for fort. Nå skjerper jeg meg forhåpentligvis.

Å slå ned noen burde svi mer, 10.000 i bot f.eks.

Kjører man som svin og setter andre i unødvendig fare, så bør man straffes for det.

Egentlig ikke så uenig med deg, men mener at alt for mange får store trafikkbøter, UTEN å ha satt noen andre i fare, og UTEN å ha kjørt som svin.

Tenk deg bare hvor kraftig en slik bot vil oppleves for de som har dårlig råd, og faktisk bare har vært litt uoppmerksom på steder uten annen trafikk og uten å sette noen i fare.

Det blir på en måte svært uretferdig og veldig "generell" straff, uten særlig mulighet til individuelle vurderinger av passende straff.

Men jeg har intet godt forslag til alternative straffemuligheter, uten at det ville tatt alt for mye ressurser fra et allerede hardt presset rettssystem.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...