Gå til innhold

Arbeidsgiver betaler videreutdanning

Anbefalte innlegg

Gjest hvordan gjør andre det?
Skrevet

Jeg har vært så heldig at arbeidsgiver har tilbudt seg til å betale for min videreutdannelse,da dette kommer til å bli meget lønnsomt for dem og er med på at bedriften kan utvide tilbudet sitt.

Jeg er kjempeglad for dette,for jeg ville selv ikke hatt råd til å betale dette.

Men : arbeidsgiver mener at jeg skal dekke reise og opphold selv. Jeg må reise noen timer både med bil og ferje og får 3 netter på hotell. For meg vil dette bli en merutgift som jeg egentlig ikke har råd til å dekke selv. Jeg har spurdt om de kan være med på å sponse overnatting noe de ikke er helt villige til.

Hva er vanlig? Jeg vil ikke virke storforlangende,men lurer på hva vanlig praksis er.

Skrevet

Har de sagt a bør de si b. Hvis de mener dette er så lønnsomt så bør de sponse *nødvendige* utgifter. Kan hende du kan ha rett på lån fra lånekassa. En del blir gjort om til stipend når du består eksamen.

Skrevet

Det er vanlig at reise og opphold også dekkes. Mulig du kan søke på personalhåndbok på nettet og muligens finne noe. Eventuelt kontakte fagforening.

Kanskje dere kan komme frem til et kompromiss, at du finner billig overnatting?

Skrevet

Det er vanlig at det blir sponset når de tilbyr videreutdannelse i første omgang.

Skrevet

Hos oss dekker de opp til 70% av alle kostnader - så det blir vel omtrent som for deg - men bare etter bestått eksamen.

Skrevet

Det er fler hos oss som tar videreutdanning. Og det inngåes stort sett en standardavtale som går på å betale semesteravgift, x antall kroner til bøker og fri med lønn til samlinger og eksamenslesing. Reise, opphold og diett dekker de selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...