Gå til innhold

Nikotin

Gjest Krakilsk og vill uten søvn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg litt med nikotinabstinenser? Har skrevet et innlegg på forum for røykeslutt nå nettopp.

Tusen takk for all mulig hjelp.

(anonym for anledningen)

Skrevet

Har selv nylig holdt opp etter mange, mange års røyking. Er oppe i nesten 3 mnd nå..

Det er garantert ikke nikotinabstinenser etter så mange uker som du har holdt opp, men rett og slett en depresjon pga. savnet etter "vennen" du har sagt farvel til. Dessverre kan ingenting erstatte den kosen sigarettene gir, og den etterlater et savn som ofte går på psyken løs.

Gå til lege og be om resept på den mye omtalte røykepillen Zyban. Det høres ut som tingen for deg.

Skrevet

Har selv nylig holdt opp etter mange, mange års røyking. Er oppe i nesten 3 mnd nå..

Det er garantert ikke nikotinabstinenser etter så mange uker som du har holdt opp, men rett og slett en depresjon pga. savnet etter "vennen" du har sagt farvel til. Dessverre kan ingenting erstatte den kosen sigarettene gir, og den etterlater et savn som ofte går på psyken løs.

Gå til lege og be om resept på den mye omtalte røykepillen Zyban. Det høres ut som tingen for deg.

Zyban fungerer bra, men kan ha meget slitsomme bivirkninger. Da min mann gikk på disse, ble han en hormonbombe uten like...

Skrevet

Hei og takk for svar.

Gratulerer! Hvordan har du hatt det i de 3 månedene?

Nei, Zyban er ikke noe for meg. Hadde fæle bivirkninger da jeg forsøkte det for noen år siden.

Skjønner ikke at det ikke kan være abstinenser, er vel samme hva det kalles.

Skrevet

Zyban fungerer bra, men kan ha meget slitsomme bivirkninger. Da min mann gikk på disse, ble han en hormonbombe uten like...

Hei

Hormonbombe eller noe ja, og hovnet opp i føttene.

Skrevet

Hei og takk for svar.

Gratulerer! Hvordan har du hatt det i de 3 månedene?

Nei, Zyban er ikke noe for meg. Hadde fæle bivirkninger da jeg forsøkte det for noen år siden.

Skjønner ikke at det ikke kan være abstinenser, er vel samme hva det kalles.

Takk. Jeg var også plaget med dårlig søvn de første fire-fem ukene, spesielt av tidlig oppvåkning. Den omtalte tristheten over "tapet" er der ennå. Det er fortsatt vanskelig, og uten ett fast fokus på den helsemessige forbedringen (har sluttet helt å hoste, bedre pust) hadde jeg startet opp igjen.

Innser det faktum at ALLE røykere på ett eller annet tidspunkt må velge mellom helsa (og livet) eller røyken. Så brutal er sannheten, og da er det så veldig viktig å slutte før for mye er ødelagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...