Gå til innhold

Venne håret til å vaskes sjeldnere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor lang tid kan det ta? Jeg har "alltid" vasket håret annenhver morgen, men dette har jeg rett og slett ikke tid til lenger!

Har i noen mnd nå forsøkt å drøye vasken til hver 3 dag, men føler meg ikke akkurat fresh denne dagen... Og ser ingen stor fremgang, akkurat.

Gode tips? Hvor lang tid kan dette ta?

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

10

• Sofline

10

• Mary Poppins

8

• Katt-ja

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Ta på et hårbånd de dagene du ikke er fresh på håret.

Skrevet

Veldig avhengig av shampoo også. Jeg vasker det hver 3. dag, men tar det på kvelden.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg har begynt og vaske det om kvelden. Avslutter dagen med en varm god dusj, da sover jeg mye bedre.

Har du lengde på håret? Når jeg ikke føler meg fresh, så tar jeg alt opp i en hårstrikk eller klemme.

Skrevet

Jeg har merket at hvis jeg er på hyttetur eller av en annen grunn ikke får vasket håret på mange dager, så blir håret veldig bra etter første vask etterpå. Håret blir både penere og holder litt lenger før det må vaskes. Ett tips kunne være å la det gå enda en ekstra dag (en dag du ikke behøver å vise deg for folk...).

Skrevet

Jeg har hørt det skal hjelpe å skylle med sitronvann etter vask (sitronvannet skylles ut etterpå).

Og man skal ikke vaske håret i (for) varmt vann, da blir det visst fortere fett.

Gjest mallet
Skrevet

Litt på siden av spørsmålet ditt, men hvis dagene mine var så hektiske at jeg ikke hadde to ledige minutter til å vaske håret engang tror jeg jeg ville gjøre noe med tidsproblemet først av alt :)

Gjest hårvasker
Skrevet

Jeg har merket at hvis jeg er på hyttetur eller av en annen grunn ikke får vasket håret på mange dager, så blir håret veldig bra etter første vask etterpå. Håret blir både penere og holder litt lenger før det må vaskes. Ett tips kunne være å la det gå enda en ekstra dag (en dag du ikke behøver å vise deg for folk...).

Det kan også være fordi det er så godt å få vasket det da.....

Mary Poppins
Skrevet

Litt på siden av spørsmålet ditt, men hvis dagene mine var så hektiske at jeg ikke hadde to ledige minutter til å vaske håret engang tror jeg jeg ville gjøre noe med tidsproblemet først av alt :)

Vel, i f.eks mitt tilfelle tar det en hel time fra jeg vasker håret til håret er tørt og rettet ut. Så selv om selve vaskingen ikke tar lang tid så er det ikke alle som er så heldige at de kan la håret lufttørke :)

Skrevet

Vel, i f.eks mitt tilfelle tar det en hel time fra jeg vasker håret til håret er tørt og rettet ut. Så selv om selve vaskingen ikke tar lang tid så er det ikke alle som er så heldige at de kan la håret lufttørke :)

Det er da bare tøft med sånn litt brusete hulderhår!

Jeg har aldri eid en hårføhner eller et stylingprodukt i hele mitt liv, jeg. Har ikke tenkt å anskaffe det heller.

Gjest mallet
Skrevet

Gjør det noe om det tar tid før håret tørker av seg selv, da? Jeg har hatt langt, tykt hår mye av livet, men aldri pleid å bruke hårtørker.

Mary Poppins
Skrevet

Det er da bare tøft med sånn litt brusete hulderhår!

Jeg har aldri eid en hårføhner eller et stylingprodukt i hele mitt liv, jeg. Har ikke tenkt å anskaffe det heller.

Heldig du er da.

Skulle så gjerne lufttørket håret men da er det virkelig ikke fint. Og tro meg, jeg synes pulesveisen er kul jeg men det er definitivt ikke det jeg får når jeg lufttørker håret. Jeg går med krøller også, men også her må krøllene styles. Aller helst liker jeg å rette det ut, og tuppere det, da er det fint :)

Mary Poppins
Skrevet

Gjør det noe om det tar tid før håret tørker av seg selv, da? Jeg har hatt langt, tykt hår mye av livet, men aldri pleid å bruke hårtørker.

Peonget er jo at det ikke ser noe fint ut hvis jeg ikke føner og retter det ut.

Skrevet

Jeg føler meg heller ikke noe særlig om morgenen samme dag som jeg skal vaske det om ettermiddagen. Men det hjelper å stå framoverbøyd og børste det "innenfra".

Jeg vasker det annenhver dag, og kan ikke drøye mer enn det. Man føler seg også så lett til sinns med nyvasket hår.

Men du kan jo bruke et bredt hårbånd a la Natasha Kampusch (feil skrevet, vil jeg tro) som dekker halve hodet. Eller et fjøs-skaut.

Skrevet

Heldig du er da.

Skulle så gjerne lufttørket håret men da er det virkelig ikke fint. Og tro meg, jeg synes pulesveisen er kul jeg men det er definitivt ikke det jeg får når jeg lufttørker håret. Jeg går med krøller også, men også her må krøllene styles. Aller helst liker jeg å rette det ut, og tuppere det, da er det fint :)

Det er sikkert bare noe du selv tror at det ikke ser fint ut.Vanetenkning?

Mary Poppins
Skrevet

Det er sikkert bare noe du selv tror at det ikke ser fint ut.Vanetenkning?

Men det spiller jo egentlig ikke noe rolle, for så lenge jeg selv ikke synes det er fint så er det det eneste som betyr noe.

Skrevet

Jeg prøver på det samme, men det er ikke lett. En ting som har hjulpet meg er "Oily Roots" hårsprayen fra Lee Stafford. Får kjøpt den på Vita. Sprayer det på hårrøttene, gnir det inn og vips så ser håret ganske fresht ut. :) Det trekker på en måte ut fettet og skitten.

Et annet råd er å ikke ta så mye på håret. Man kan ha mye rart på fingrene. ;-)

Skrevet

Men det spiller jo egentlig ikke noe rolle, for så lenge jeg selv ikke synes det er fint så er det det eneste som betyr noe.

Haha!

Denne diskusjonen har jeg hørt før. Hjemme hos meg selv, mange ganger.

Babette er meg,- du er datteren min ;-)

Skrevet

Haha!

Hehe, vi får slå oss sammen, vi ikke-forfengelige!

Jeg gidder knapt nok å se meg i speilet en gang, men jeg liker følelsen av nyvasket hår.

Har du forresten sett hun pene med nydelig vestlandsdialekt som er programleder for Norge i dag på Nrk, sånn ca. kl. 21 til 21.30? Øyvor eller Øygunn eller noe sånt. Hun synes kanskje selv at hun er veldig flat på håret, og det er hun. Men hun kler det og er så fin!

Mary Poppins
Skrevet

Haha!

Hehe.. da tar jeg datteren dins parti ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...