Gå til innhold

Venne håret til å vaskes sjeldnere..

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg prøver på det samme, men det er ikke lett. En ting som har hjulpet meg er "Oily Roots" hårsprayen fra Lee Stafford. Får kjøpt den på Vita. Sprayer det på hårrøttene, gnir det inn og vips så ser håret ganske fresht ut. :) Det trekker på en måte ut fettet og skitten.

Et annet råd er å ikke ta så mye på håret. Man kan ha mye rart på fingrene. ;-)

Den bruker jeg også og er fornøyd med den. Eneste som er litt rart med den er at etter å ha sprayet den i hodebunnen føler jeg at håret mitt blir gråere.. litt pussig..

(jeg er blond)

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

10

• Sofline

10

• Mary Poppins

8

• Katt-ja

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Skrevet

Hehe, vi får slå oss sammen, vi ikke-forfengelige!

Jeg gidder knapt nok å se meg i speilet en gang, men jeg liker følelsen av nyvasket hår.

Har du forresten sett hun pene med nydelig vestlandsdialekt som er programleder for Norge i dag på Nrk, sånn ca. kl. 21 til 21.30? Øyvor eller Øygunn eller noe sånt. Hun synes kanskje selv at hun er veldig flat på håret, og det er hun. Men hun kler det og er så fin!

:)

Jeg er litt lat når det gjelder utseende,- synes virkelig det holder å måtte børste håret, jeg. Og pusse tenner. Da er jeg lei ;-)

Heldigvis "trenger" jeg ikke veldig til sminke. Tror jeg. Hehe.

Skrevet

Hehe.. da tar jeg datteren dins parti ;)

Det ante meg :)

Du er sikkert nærmere henne i alder også.

Skrevet

:)

Jeg er litt lat når det gjelder utseende,- synes virkelig det holder å måtte børste håret, jeg. Og pusse tenner. Da er jeg lei ;-)

Heldigvis "trenger" jeg ikke veldig til sminke. Tror jeg. Hehe.

Jeg sminker meg også veldig lite. Og har aldri eid en brunkrem i hele mitt liv.

Caloni Makaroni
Skrevet

Litt på siden av spørsmålet ditt, men hvis dagene mine var så hektiske at jeg ikke hadde to ledige minutter til å vaske håret engang tror jeg jeg ville gjøre noe med tidsproblemet først av alt :)

Oppskrift på hvordan man skyller håret, shamponerer, skyller ut såpen og tørker håret på to minutter mottas med takk ;) (eller inkluderte det en omgang med balsam også?)

Skrevet

Du må nok gjennom et par tre omganger med en dag og to hvor håret føles ufresht. Jeg har gjort det selv.

Men det funker! Før vasket jeg håret annenhver dag, nå går det 3-4 dager mellom hver hårvask.

candyqueen_83
Skrevet

Dette trenger jeg og tips til. Må vaske håret hver dag. Blir fort fett på sidene. Ved ørene og sånn liksom. Føler meg skikkelig udelikat og lite fresh om jeg ikke får vasket det hver dag. Da går jeg hele dagen og bare tenker på det "skitne" håret :P

Gjest hårvasker
Skrevet

Dette trenger jeg og tips til. Må vaske håret hver dag. Blir fort fett på sidene. Ved ørene og sånn liksom. Føler meg skikkelig udelikat og lite fresh om jeg ikke får vasket det hver dag. Da går jeg hele dagen og bare tenker på det "skitne" håret :P

Jeg har det også slik.

Gjest hårvasker
Skrevet

Oppskrift på hvordan man skyller håret, shamponerer, skyller ut såpen og tørker håret på to minutter mottas med takk ;) (eller inkluderte det en omgang med balsam også?)

Jeg bruker ikke alltid så lang tid i dusjen, og da vasker jeg håret. Av og til bruker jeg balsam, som oftest ikke. Ellers bruker jeg av og til balsam spray (natusan for barn) for å gre håret lettere. Så er jeg ferdig!

Skrevet

Gjør det noe om det tar tid før håret tørker av seg selv, da? Jeg har hatt langt, tykt hår mye av livet, men aldri pleid å bruke hårtørker.

Det er et dårlig alternativ hvis man ikke går inne hjemme hele dagen. Det er en dårlig ide å gå ut med vått hår når det ikke er sommer. Det er kaldt, og det tørker aldri. Man kan jo sette det opp, men så tørker det ALDRI, og det ser veldig fett ut for andre som ikke vet at det bare er vått.

Skrevet

Haha!

Denne diskusjonen har jeg hørt før. Hjemme hos meg selv, mange ganger.

Babette er meg,- du er datteren min ;-)

Man får bedre selvtillitt når man selv synes man ser pen ut. :-) Jeg innbiller meg at når jeg selv synes jeg ser pen ut, så synes andre det også, for da "stråler" jeg, noe jeg absolutt ikke gjør når jeg føler meg ufresh.

*holde mer Mary Poppins*

Skrevet

Man får bedre selvtillitt når man selv synes man ser pen ut. :-) Jeg innbiller meg at når jeg selv synes jeg ser pen ut, så synes andre det også, for da "stråler" jeg, noe jeg absolutt ikke gjør når jeg føler meg ufresh.

*holde mer Mary Poppins*

Men du verden så mye enklere vi har det, vi som gir litt mer f* i hvordan vi ser ut til enhver tid ;-)

Skrevet

Men du verden så mye enklere vi har det, vi som gir litt mer f* i hvordan vi ser ut til enhver tid ;-)

Jeg bruker ikke like lang tid som Mary Poppins da (men skulle kanskje ønske jeg gadd gjøre det). Men det skal ikke så voldsomt mye til før jeg føler meg fresh. Bare noen farger jeg kler og nyvasket (tørt) hår.

Skrevet

*holde mer Mary Poppins*

Men det var ikke riktig det som var poenget. Klart man føler seg bedre når man er velstelt, men hva er det å være velstelt?

Man trenger kanskje ikke å stå med føner eller rettetang i lengre tid for å være velstelt. Hvis man sier til seg selv at man ser like bra ut med naturlig hår, kan det hende man etter hvert synes det.

Tenk bare på menn som mister håret og bruker tupe. De ser jo mye tøffere ut uten hår, men noen innser det ikke selv, for i speilet ser de bare sorgen over håret de mistet, ikke den tøffe nye looken!

Nå insinuerer jeg ikke at Mary Poppins har mistet håret og/eller bruker tupe.

Caloni Makaroni
Skrevet

Jeg bruker ikke alltid så lang tid i dusjen, og da vasker jeg håret. Av og til bruker jeg balsam, som oftest ikke. Ellers bruker jeg av og til balsam spray (natusan for barn) for å gre håret lettere. Så er jeg ferdig!

Hehe, jeg bare syntes mallet var litt vel kjepphøy når h*n kalkulerte at folk flest bruker to minutter per hårvask, derfor jeg ønsket oppskrift ;)

Skrevet

Men det var ikke riktig det som var poenget. Klart man føler seg bedre når man er velstelt, men hva er det å være velstelt?

Man trenger kanskje ikke å stå med føner eller rettetang i lengre tid for å være velstelt. Hvis man sier til seg selv at man ser like bra ut med naturlig hår, kan det hende man etter hvert synes det.

Tenk bare på menn som mister håret og bruker tupe. De ser jo mye tøffere ut uten hår, men noen innser det ikke selv, for i speilet ser de bare sorgen over håret de mistet, ikke den tøffe nye looken!

"Nå insinuerer jeg ikke at Mary Poppins har mistet håret og/eller bruker tupe."

*LOL*

Best å være tydelig ;-)

Skrevet

Folk har jo selvfølgelig forskjellige standarder før de føler seg velstelt. Men jeg tror jeg ville hatt problemer hvis jeg skulle tvunget meg selv til å synes jeg var velstelt med fett hår eller hullete klær, bare for å nevne noen litt ekstreme eksempler. Så jeg kan godt forstå hvorfor folk med litt høyere standard også har problemer med å endre oppfatning.

Mary Poppins
Skrevet

Folk har jo selvfølgelig forskjellige standarder før de føler seg velstelt. Men jeg tror jeg ville hatt problemer hvis jeg skulle tvunget meg selv til å synes jeg var velstelt med fett hår eller hullete klær, bare for å nevne noen litt ekstreme eksempler. Så jeg kan godt forstå hvorfor folk med litt høyere standard også har problemer med å endre oppfatning.

Nettopp!

Jeg vasket håret istad, og lot det lufttørke nå bare for å se hvordan det ble. Og det ble _ikke_ fint. Jeg spurte til og med min overnattingsvenn om hva han synes og han var enig i at jeg er finere når jeg har fønet og rettet/stylet håret. Case closed ;)

Mary Poppins
Skrevet

"Nå insinuerer jeg ikke at Mary Poppins har mistet håret og/eller bruker tupe."

Hehe det er godt du understreket dette, vil nødig at noen skal tro det ;-)

Skrevet

Det blir jo noe helt annet. Du er aldri velstelt med fett hår. Men noen er født med krøller, og synes de ser pyton ut før de får rettet dem ut. Noen hater sin naturlige hårfarge. Eller fregnene.

Jeg har til dags dato ikke møtt noen som er naturlig lyse som kler svart hår. De blir bleke i trynet og det blir for hardt mot ansiktet.

Men unge jenter skal visst være svarthåret. Burde vi ikke gi naturen en sjanse? Det er mitt budskap. Ikke at vi skal si til oss selv at det er fint med fett hår og flass.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...