Gå til innhold

Venne håret til å vaskes sjeldnere..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nettopp!

Jeg vasket håret istad, og lot det lufttørke nå bare for å se hvordan det ble. Og det ble _ikke_ fint. Jeg spurte til og med min overnattingsvenn om hva han synes og han var enig i at jeg er finere når jeg har fønet og rettet/stylet håret. Case closed ;)

Mitt blir ikke så veldig styggere av å lufttørkes, men det tar gjerne fem seks timer før det er ordentlig tørt, og det er jo altfor lang tid.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

10

• Sofline

10

• Mary Poppins

8

• Katt-ja

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest mallet
Skrevet

Oppskrift på hvordan man skyller håret, shamponerer, skyller ut såpen og tørker håret på to minutter mottas med takk ;) (eller inkluderte det en omgang med balsam også?)

Jeg aner ikke hva folk flest bruker, men jeg bruker i alle fall ikke mer enn to minutter på hårvasken. Lar håret lufttørke - er det kaldt ute tar jeg på lue den tiden jeg er utendørs.

Skrevet

Mitt blir ikke så veldig styggere av å lufttørkes, men det tar gjerne fem seks timer før det er ordentlig tørt, og det er jo altfor lang tid.

Så lenge? Da må det være ualminnelig langt og tykt.

Skrevet

Det blir jo noe helt annet. Du er aldri velstelt med fett hår. Men noen er født med krøller, og synes de ser pyton ut før de får rettet dem ut. Noen hater sin naturlige hårfarge. Eller fregnene.

Jeg har til dags dato ikke møtt noen som er naturlig lyse som kler svart hår. De blir bleke i trynet og det blir for hardt mot ansiktet.

Men unge jenter skal visst være svarthåret. Burde vi ikke gi naturen en sjanse? Det er mitt budskap. Ikke at vi skal si til oss selv at det er fint med fett hår og flass.

Når jeg tenker over det blir jeg litt skremt over hvor mye hårfarge som brukes for tiden. Masse kjemikalier.

For noen (relativt) få år siden, var de kun dem som holdt på å få grått hår som farget. Nå gjør nesten alle det,- fra de er 14-15 år.

Skrevet

Det blir jo noe helt annet. Du er aldri velstelt med fett hår. Men noen er født med krøller, og synes de ser pyton ut før de får rettet dem ut. Noen hater sin naturlige hårfarge. Eller fregnene.

Jeg har til dags dato ikke møtt noen som er naturlig lyse som kler svart hår. De blir bleke i trynet og det blir for hardt mot ansiktet.

Men unge jenter skal visst være svarthåret. Burde vi ikke gi naturen en sjanse? Det er mitt budskap. Ikke at vi skal si til oss selv at det er fint med fett hår og flass.

Enig i at man bør gi naturen sen sjanse ja. Bleke nordmenn kler ikke kullsvart hår. :-)

Skrevet

Når jeg tenker over det blir jeg litt skremt over hvor mye hårfarge som brukes for tiden. Masse kjemikalier.

For noen (relativt) få år siden, var de kun dem som holdt på å få grått hår som farget. Nå gjør nesten alle det,- fra de er 14-15 år.

Ja, og guttene også. Nå høres jeg sikkert ut som oldemoren min, men jeg ser i enkelte tilfeller ikke forskjell på gutter og jenter. Gutta er så jålete atte.

Gjest hårvasker
Skrevet

Hehe, jeg bare syntes mallet var litt vel kjepphøy når h*n kalkulerte at folk flest bruker to minutter per hårvask, derfor jeg ønsket oppskrift ;)

*ler*

Skrevet

Så lenge? Da må det være ualminnelig langt og tykt.

Det rekker vel rundt 20 cm nedenfor skuldrene og er ganske tykt, men ikke unormalt tykt. Jeg tror litt av problemet er at det klistrer seg sånn sammen og inn til hodebunnen når det er vått. Det pleier å hjelpe hvis jeg jevnlig rister voldsomt på hodet. :-)

Skrevet

Ja, og guttene også. Nå høres jeg sikkert ut som oldemoren min, men jeg ser i enkelte tilfeller ikke forskjell på gutter og jenter. Gutta er så jålete atte.

Jeg har samme problemet, især gutter med sånn halvlangt hår som er så moderne.

Skrevet

Ja, det er godt man ikke trenger å finne seg en ny (ung) partner... Har ikke sansen for "menn" som farger/striper håret osv.

Skrevet

Det rekker vel rundt 20 cm nedenfor skuldrene og er ganske tykt, men ikke unormalt tykt. Jeg tror litt av problemet er at det klistrer seg sånn sammen og inn til hodebunnen når det er vått. Det pleier å hjelpe hvis jeg jevnlig rister voldsomt på hodet. :-)

Men tørker du det ikke med håndkle?

Jeg bruker å vikle et håndkle rundt håret som en turban mens jeg pusler med bodylotion og den slags, og frottere det litt ekstra før jeg forsiktig grer gjennom det med grovtinnet kam. Det er alt. Men jeg har halvlangt, oppklippet hår.

For mange år siden hadde jeg hår til midt ned på ryggen, men det var like lettstelt.

Gjest Persille
Skrevet

Litt på siden av spørsmålet ditt, men hvis dagene mine var så hektiske at jeg ikke hadde to ledige minutter til å vaske håret engang tror jeg jeg ville gjøre noe med tidsproblemet først av alt :)

Det tar lenger tid enn to minutter å vaske håret for de fleste...

Skrevet

Bruk tørrshampo der det er fete partier mellom hårvaskene. NB, kan kun gjøres en gang mellom hver vask.

Du får kjøpt det på Vita og i andre parfymerier.

Jeg bruker det, og syns det er toppers. Vasker håret ca hver fjerde dag.

Gjest mallet
Skrevet

Det tar lenger tid enn to minutter å vaske håret for de fleste...

Jeg skjønner ikke hva tiden går med til, jeg :) Har forstått nå at de fleste i denne tråden regner tørking med hårtørker med til vasketiden, men hårtørker har jeg aldri brukt, selv på langt tykt hår. Synes håret blir så tørt og skjørt og statisk hvis det blir tørket med hårtørker.

Skrevet

Litt på siden av spørsmålet ditt, men hvis dagene mine var så hektiske at jeg ikke hadde to ledige minutter til å vaske håret engang tror jeg jeg ville gjøre noe med tidsproblemet først av alt :)

Hæ, til og med jeg som ikke stasjer håret så mye bruker minst en halv time på vask og tørk, og jeg har kort hår. Da jeg hadde langt brukte håret omtrent 12 timer på å tørke.

Skrevet

Bruk tørrshampo der det er fete partier mellom hårvaskene. NB, kan kun gjøres en gang mellom hver vask.

Du får kjøpt det på Vita og i andre parfymerier.

Jeg bruker det, og syns det er toppers. Vasker håret ca hver fjerde dag.

Vet du hvilket merke det er? Evt hva shampoen heter?

Skrevet

Har prøvd lenge å drøye hårvasken til hver tredje dag, men det går bare ikke. Håret er flatt, fett, og fælt. Føler meg absolutt ikke vel og drøyer hårvasken kun om jeg vet jeg skal være hjemme den dagen...

Skrevet

2 min? Har du kort-kort hår så kanskje, men ikke med litt lengde hvertfall... skal håret mitt lufttørke tar det en halv dag minst, og det ser heller ikke ut.

Angelica :o)
Skrevet

2 min å vaske håret??

Det er rett og slett umulig for meg

Skrevet

Vær glad du kan vaske det annenhver dag!! Mitt blir altfor fett, flatt og pjuskete dag to, så jeg må vaske det HVER dag. Ikke alltid like gøy siden det er veldig langt og krever at balsamen sitter i noen minutter. Og JA, jeg har selvsagt prøv å avvenne meg dette, men det går bare ikke:/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...