Gå til innhold

Venne håret til å vaskes sjeldnere..

Anbefalte innlegg

Gjest hårvasker
Skrevet

Vær glad du kan vaske det annenhver dag!! Mitt blir altfor fett, flatt og pjuskete dag to, så jeg må vaske det HVER dag. Ikke alltid like gøy siden det er veldig langt og krever at balsamen sitter i noen minutter. Og JA, jeg har selvsagt prøv å avvenne meg dette, men det går bare ikke:/

Du kan prøve natusan balsam spray i steden for balsam.

• Svar 75
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Babette

10

• Sofline

10

• Mary Poppins

8

• Katt-ja

7

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Populære dager

Gjest hårvasker
Skrevet

Bruk tørrshampo der det er fete partier mellom hårvaskene. NB, kan kun gjøres en gang mellom hver vask.

Du får kjøpt det på Vita og i andre parfymerier.

Jeg bruker det, og syns det er toppers. Vasker håret ca hver fjerde dag.

Da er det vel like så greit å vaske håret i dusjen?

Skrevet

Men tørker du det ikke med håndkle?

Jeg bruker å vikle et håndkle rundt håret som en turban mens jeg pusler med bodylotion og den slags, og frottere det litt ekstra før jeg forsiktig grer gjennom det med grovtinnet kam. Det er alt. Men jeg har halvlangt, oppklippet hår.

For mange år siden hadde jeg hår til midt ned på ryggen, men det var like lettstelt.

Jeg tørker det grundig med håndkle, men den turbanen får jeg ikke til.

Skrevet

Litt på siden av spørsmålet ditt, men hvis dagene mine var så hektiske at jeg ikke hadde to ledige minutter til å vaske håret engang tror jeg jeg ville gjøre noe med tidsproblemet først av alt :)

Tar nok noen fler minutter enn det, og dessuten er det langt og krever litt stell.

Skrevet

Jeg aner ikke hva folk flest bruker, men jeg bruker i alle fall ikke mer enn to minutter på hårvasken. Lar håret lufttørke - er det kaldt ute tar jeg på lue den tiden jeg er utendørs.

Lue på vått hår? Ja da ser jeg om mulig enda freshere ut etterpå enn om det ikke er vasket på 3 dager ;-)

Skrevet

Heldig du er da.

Skulle så gjerne lufttørket håret men da er det virkelig ikke fint. Og tro meg, jeg synes pulesveisen er kul jeg men det er definitivt ikke det jeg får når jeg lufttørker håret. Jeg går med krøller også, men også her må krøllene styles. Aller helst liker jeg å rette det ut, og tuppere det, da er det fint :)

Jeg har kliss motsatt problem - bruker jeg føner og greier blir det paddeflatt, og det kler jeg overhodet ikke. Må klemme inn litt stæsj for å få volum og fall, og det kan ikke gjøres på helt vått hår.

Så ting tar tid!

Skrevet

Jeg har hørt det skal hjelpe å skylle med sitronvann etter vask (sitronvannet skylles ut etterpå).

Og man skal ikke vaske håret i (for) varmt vann, da blir det visst fortere fett.

Kjempeenkel løsning dersom det virker, men sitron bleker jo samtidig, så det tror jeg ikke at jeg tør :-(

Skrevet

Jeg har begynt og vaske det om kvelden. Avslutter dagen med en varm god dusj, da sover jeg mye bedre.

Har du lengde på håret? Når jeg ikke føler meg fresh, så tar jeg alt opp i en hårstrikk eller klemme.

Kan ikke vaske håret om kvelden det vil ikke tørke tidsnok. (Kan ikke bruke føner, må la det lufttørke for at det ikke skal bli ekkelt flatt og statisk)

Og å legge seg med fuktig hår er jo et eksperiment i seg selv - hvordan ser jeg ut i morgen, tro? :-)

Skrevet

Ta på et hårbånd de dagene du ikke er fresh på håret.

Jeg pleier å børste det godt og sette det opp i strikk. Da synes det egentlig ikke at det er fett, men det kjennes jo veldig godt..

Skrevet

Litt på siden av spørsmålet ditt, men hvis dagene mine var så hektiske at jeg ikke hadde to ledige minutter til å vaske håret engang tror jeg jeg ville gjøre noe med tidsproblemet først av alt :)

Det tar da litt mer enn 2 minutter å vaske håret...dessuten skal det tørke og sånn etterpå også. :-)

Skrevet

Jeg aner ikke hva folk flest bruker, men jeg bruker i alle fall ikke mer enn to minutter på hårvasken. Lar håret lufttørke - er det kaldt ute tar jeg på lue den tiden jeg er utendørs.

Hvis jeg ikke føner det blir håret veldig flatt.

Og tar jeg lue på, så er det like ille som om jeg legger meg med vått hår...da har jeg _det_ freshe håret etterpå - not. ;-P

hehe

Du er heldig som har hår som er fint uten fønetørring og også om du har på lue! :-)

Gjest Shira12
Skrevet

Kan ikke vaske håret om kvelden det vil ikke tørke tidsnok. (Kan ikke bruke føner, må la det lufttørke for at det ikke skal bli ekkelt flatt og statisk)

Og å legge seg med fuktig hår er jo et eksperiment i seg selv - hvordan ser jeg ut i morgen, tro? :-)

Jeg bruker ikke føner, men fletter håret.

Jeg har fall i håret, så da blir det bølgete dagen etter.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva tiden går med til, jeg :) Har forstått nå at de fleste i denne tråden regner tørking med hårtørker med til vasketiden, men hårtørker har jeg aldri brukt, selv på langt tykt hår. Synes håret blir så tørt og skjørt og statisk hvis det blir tørket med hårtørker.

Jeg har tykt hår, og bruker minst fem minutter bare på vask, skyll, balsam osv. i tillegg til den vanlige dusj-tiden.

I tillegg må håret tørkes med håndkle, gres, styles, fikses, etc - og det tar lenger tid med vått hår enn tørt hår - i hvertfall for meg.

Så det går kjapt med et kvarter, tjue minutter ekstra om jeg vasker håret om morgenen...

Skrevet

Jeg bruker ikke føner, men fletter håret.

Jeg har fall i håret, så da blir det bølgete dagen etter.

Men er det ikke fortsatt vått morgenen etter da?

Skrevet

Jeg har ikke lest hele tråden, så jeg vet ikke hva slags råd du ellers har fått.

Jeg bleket striper i håret i forrige uke. Dette tørker nok ut håret litt, for jeg synes ikke det blir så fett nå. I dag er tredje dagen siden jeg vasket det, og det ser helt OK ut. Men det er nok tid for en vask i morgen tidlig.

Gjest Shira12
Skrevet

Men er det ikke fortsatt vått morgenen etter da?

Tja, litt fuktig, men ikke vått. Jeg ligger litt sånn rett ut med fletta ut bak til tørking. Sikkert ett varkkert syn der jeg ligger ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...