Gå til innhold

Budapest--- til dere som har vært der!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi tenker reise til Budapest i vinter. Ikke så nøye om det er kaldt, da vi skal på et spa-hotell.

Lurer på om noen vet om Gellert hotell (det hotellet med det kjente spabadet) ligger i Buda eller Pest?

Hvilken del av byen er vakrest? Og hvor er det best shoppping og restauranter?

Hva kjøper man i Budapest? er det billigere med klær der enn hjemme? Og er det her det er billig med krystall, eller blander jeg med praha?

Håper noen kan gi meg sine erfaringer. Takk :)

Gjest har ikke vært der selv
Skrevet

Buda-delen er visst best.

Skrevet

Jeg mener Gellert-hotellet ligger på Buda-siden, like ved elva.

delphina1365380402
Skrevet

Gellert ligger på Buda siden. Det er kjempelekkert der, herlige bad! Dere kan lett gå over elva til den andre siden eller ta en taxi (rimelig) for å shoppe osv. Det er masse å se, så ta en av de lokale sightseeingbussene. De går fra Pest-siden, ved Interkontinental hotel like ved elvebredden. Der ligger det elvebåter også - kan anbefales (middag og sigøynermusikk + Donau by night).

Skrevet

Gellert ligger på Buda-siden. Det er den gamle, historiske delen av byen. Shoppinga er rett over elva. Når du har kryssa den grønne brua rett foran Gellert, så må dere få med dere markedet som ligger rett over brua og til høyre. Det er en stor bygning med spesielt glassert tegltak. Og husk å gå opp i andre etasje også!

Mange fine restauranter i sentrum, men på Budasiden, opp i høyden (husker ikke hva den heter) ligger det noen tradisjonelle greier som skal være veldig bra.

Vi hadde en fin opplevelse med å dra til kunstnerlandsbyen Szentendre da vi var der. Men det var litt seinere på våren. En guidet kveldstur med champagne per båt var heller ikke å forakte.

Shopping er ikke min sterkeste side, så der kan jeg ikke hjelpe med annet enn å tipse om gåselever, lokale spekepølser, saffran, keramikk osv.

God tur, da!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...