Gå til innhold

Toll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tør ikke betale med visa i de norskeste nettbutikkene en gang jeg. Jeg er livredd for at i neste øyeblikk er kontoen robbet - men det er jo selvfølgelig mulig at jeg overdramatiserer litt...

*skeptisk*

Har du _aldri_ hatt noen problemer med utenlandske nettbutikker?

Jeg har aldri hatt problemer, og har handlet tonnevis i noen år,OVERALT i utland. Har blitt svindlet 2 ganger gjennom paypal (verified by visa) men da fått pengene mine tilbake (tusenlapper).

Hong Kong, Kina, Thailand, England, USA, Danmark og Australia.Flotte greier!:0)

Skrevet

Jeg har aldri hatt problemer, og har handlet tonnevis i noen år,OVERALT i utland. Har blitt svindlet 2 ganger gjennom paypal (verified by visa) men da fått pengene mine tilbake (tusenlapper).

Hong Kong, Kina, Thailand, England, USA, Danmark og Australia.Flotte greier!:0)

Hmm, jeg synes fremdeles det høres skummelt ut...

Noen spesielle nettsteder som anbefales? (Cd/Film, elektronikk, bøker f.eks)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Forskjellen på tiv og AV er at tiv mest annsynlig har skrevet under på den fullmakten en gang tidligere. Da gjør posten automatisk en forenklet fortolling senere. Første gangen får du denne fullmakten du må underskrive og returnere. Hvordan vet du forretsen at pakken er i tollen, hvis du ikke har fått noe papir?

Kjørte en pakketracking da den ikke dukket opp, og fikk beskjed om at den ble stoppa i tollen på fredag.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tør ikke betale med visa i de norskeste nettbutikkene en gang jeg. Jeg er livredd for at i neste øyeblikk er kontoen robbet - men det er jo selvfølgelig mulig at jeg overdramatiserer litt...

*skeptisk*

Har du _aldri_ hatt noen problemer med utenlandske nettbutikker?

Det verste som kan skje er at du etter svindelen får igjen penga dine, så det nytter ikke tenke sånn.

Skrevet

Kjørte en pakketracking da den ikke dukket opp, og fikk beskjed om at den ble stoppa i tollen på fredag.

OK. Da får du sikkert et papir i posten snarlig.:0)

Skrevet

Jeg handler cdér på cdon.com De er billige. Du får det ikke så mye billigere i utlandet for da kommer toll og momspåslag.

Elektronikk er heller ikke absolutt billigere å kjøpe over internett i utland (iallefalls om jeg vet) du kan jo spørre shitdiddelidoo kanskje!?

Klær og mye annet som sengetøy for barn, kjoler til jul, smykker og sminke og filmer m.m kan du handle over alt, mye billig på E-bay. Da registrerer du Visa kortet ditt på paypal og bruker det som betalingmåte. Det er sikkert! Og du er beskyttet mot svindel.

Skrevet

En annen ting om du bestiller fra utland er vekt (kan fort bli dyrt å få sendt det, så sjekk før du bestiller!!!). Er selgeren privat kan man føre varer uner 1000kr som gave og det koster ikke toll. Alt over 1000kr tilkommer toll og moms.

Man lærer etterhvert hva som lønner seg.:0)

Skrevet

En annen ting om du bestiller fra utland er vekt (kan fort bli dyrt å få sendt det, så sjekk før du bestiller!!!). Er selgeren privat kan man føre varer uner 1000kr som gave og det koster ikke toll. Alt over 1000kr tilkommer toll og moms.

Man lærer etterhvert hva som lønner seg.:0)

Ok, takk for tips :-)

Skrevet

Du skal ikke se bort fra at innlegget ditt funka på guttens humør. Han fikk seg helt sikkert en god latter.

Alternativet er at han nå er hos fastlegen og henter malariatabletter. :)

Hehehe, isåfall skal jeg begynne som heksedoktor på si! :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg handler cdér på cdon.com De er billige. Du får det ikke så mye billigere i utlandet for da kommer toll og momspåslag.

Elektronikk er heller ikke absolutt billigere å kjøpe over internett i utland (iallefalls om jeg vet) du kan jo spørre shitdiddelidoo kanskje!?

Klær og mye annet som sengetøy for barn, kjoler til jul, smykker og sminke og filmer m.m kan du handle over alt, mye billig på E-bay. Da registrerer du Visa kortet ditt på paypal og bruker det som betalingmåte. Det er sikkert! Og du er beskyttet mot svindel.

Men du slipper toll og moms på cd/dvd hvis du bestiller for under 200 kroner, og flere nettsteder pakker filmene separat.

Men du har rett i at det generelt sett ikke er billigere å handle fra utlandet lenger. Fordelen med å bestille den slags fra utlandet er at f.eks. filmer ofte kommer ut mange måneder tidligere i enkelte andre land enn her.

I tillegg er det naturligvis enkelte tilbud som er veldig gode, men tilbud finnes også her til lands.

Hvis en film kommer ut likt i hele verden, er det nesten alltid billigst å kjøpe filmen i Norge - selv om man unngår toll- og fraktkostnad (flere steder har gratis frakt).

Play.com tar stort sett £15.99 for en nyutgivelse.

Platekompaniet tar stort sett 159 norske.

Det er med andre ord betydlig billigere å kjøpe filmen i Norge.

Deodoranter og den slags sparer jeg en del på å kjøpe fra utlandet. Der er til og med billigere enn på taxfree.

Elektronikk kjøper jeg alltid i Norge, men via nettbutikker som Komplett, MPX og Netshop (osv).

Skrevet

Nå skriver du noe annet enn tiv under her.

Jeg antok at det var første gang du har fått stoppet en pakke i tollen. Da må du skrive under på fullmakt og sende i retur. Neste gang går det automatisk. Neste gang slipper du derfor å vente på at de skal sende brev til deg, (du kan faxe tilbake) og sparer noe tid, men hvis det blir stoppet i tollen tar det uansett noe lenger tid enn vanlig.

Prisen er den samme hver gang, kr. 85 + 25%mva. Hvis ikke de har økt prisene over nyttår, da, sist jeg betalte 85 var 22. desember.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg antok at det var første gang du har fått stoppet en pakke i tollen. Da må du skrive under på fullmakt og sende i retur. Neste gang går det automatisk. Neste gang slipper du derfor å vente på at de skal sende brev til deg, (du kan faxe tilbake) og sparer noe tid, men hvis det blir stoppet i tollen tar det uansett noe lenger tid enn vanlig.

Prisen er den samme hver gang, kr. 85 + 25%mva. Hvis ikke de har økt prisene over nyttår, da, sist jeg betalte 85 var 22. desember.

Jupp, forsto etter hvert det. Thanks!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...