Gå til innhold

Lønn per dag

Anbefalte innlegg

Gjest mye eller lite?
Skrevet

Er 1000 kroner mye per dag dersom man jobber ca 3-4 timer? Får altså ikke timeslønn, men dagslønn, og timene kan jo bli lengre.

Er ufaglært og veldig ung. Kan ikke si hva jobben går ut på, men får også losji i tillegg.

Skrevet

Vel, det vil jo i praksis si at du får 250 kr timen hvis du jobber i 4 timer...

Det er ihvertfall mye mer enn hva jeg får i timelønn. :-S

Gjest mye eller lite?
Skrevet

Vel, det vil jo i praksis si at du får 250 kr timen hvis du jobber i 4 timer...

Det er ihvertfall mye mer enn hva jeg får i timelønn. :-S

Ja, men så kan det jo også være en dag jeg må jobbe åtte timer. Jeg vet ikke helt, det høres jo bra ut uansett, men....

Skrevet

Ja, men så kan det jo også være en dag jeg må jobbe åtte timer. Jeg vet ikke helt, det høres jo bra ut uansett, men....

8 timer? hm, den høres litt snodig ut, denne jobben...

Men, 8 timer og 1000 kr gir en timelønn på litt over 110 kr, det er vel en ganske vanlig begynnerlønn ihvertfall. Men det kommer jo an på hva jobben egentlilg er.

Har du arbeidskontrakt da? Det ville jeg ihvertfall vært påpasselig med når lønnsvilkårene er så diffuse...

Skrevet

8 timer? hm, den høres litt snodig ut, denne jobben...

Men, 8 timer og 1000 kr gir en timelønn på litt over 110 kr, det er vel en ganske vanlig begynnerlønn ihvertfall. Men det kommer jo an på hva jobben egentlilg er.

Har du arbeidskontrakt da? Det ville jeg ihvertfall vært påpasselig med når lønnsvilkårene er så diffuse...

Jeg har også hatt en sånn jobb en gang, med ulikt timeantall og dagslønn. Det er ikke ulovlig.

Skrevet

Det er VELDIG bra betalt. Lønna er heller ikke urimlig hvis du skulle komme til å arbeide 8 timer en dag (og deler man det opp i f.eks. antall timer per måned blir timelønna fortsatt svært høy hvis du for det meste arbeider i mindre enn 8 timer om dagen).

Skrevet

Om du jobber 4-timers dager tilsvarer dette en årslønn på nesten 500.000,-. Og så får du losji i tillegg. Kjempebra betalt vil jeg si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...