Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Diskuterte dette med en venninne... Som følger:

Er man selv ansvarlig for en forelskelse?

Hvis man ikke får gjengjeldt følelsene sine, er man da et "offer" for egen forelskelse eller kan man overvinne den? At det blir slik at man ikke kommer seg videre fordi man er forelsket i en som ikke gjengjelder.

Takker for innspill!

Skrevet

Den der var dyp!

Er man forelska så er man forelska!

Men det er vel kanskje lettere å komme over en ugjengjeldt forelskelse!?

Skrevet

Den der var dyp!

Er man forelska så er man forelska!

Men det er vel kanskje lettere å komme over en ugjengjeldt forelskelse!?

Jeg mener man selv er ansvarlig for å komme seg videre og at man ikke er noe offer, mer enn at det er leit å ikke få gjengjeldt følelsene sine. Og de fleste av oss kommer oss over en kjærlighetssorg og møter en ny som igjen gjør verden lyserosa. Med mindre man velger å velte seg i ugjengjeldt LØØØØØØV...

Men jeg kan jo ta feil.

Skrevet

Man bestemmer sjelden hvem man blir forelsket i. Man kan ikke tvinge seg selv til å slutte og være forelsket, men man kan gjøre ting som får en til å tenke på annet, og prøve å tenke positivt. Så kan den ulykkelige forelskelsen kanskje gå over litt fortere.

Skrevet

Man bestemmer sjelden hvem man blir forelsket i. Man kan ikke tvinge seg selv til å slutte og være forelsket, men man kan gjøre ting som får en til å tenke på annet, og prøve å tenke positivt. Så kan den ulykkelige forelskelsen kanskje gå over litt fortere.

Man bestemmer ikke hvem, nei. Helt enig. Men man bestemmer over livet sitt og i løpet av noen år kan man ha truffet en annen som viser seg å være like bra, om ikke bedre.

Om man ikke klarer på en del år, er det ikke da litt....eh...sykt?

Skrevet

Man bestemmer ikke hvem, nei. Helt enig. Men man bestemmer over livet sitt og i løpet av noen år kan man ha truffet en annen som viser seg å være like bra, om ikke bedre.

Om man ikke klarer på en del år, er det ikke da litt....eh...sykt?

Jo, man trenger sannsynligvis profsjonell hjelp hvis man bruker flere år på å komme seg over en forelskelse hvis man aldri har vært sammen med personen (eller var det i kort tid).

Man kan velge å bli sammen med den "nest beste", og kanskje blir man så forelsket over tid. Men jeg tror ikke man kan tvinge seg i å bli forelsket. Det er også forskjell på hvor lett folk blir forelsket.

Skrevet

Jeg tror det kommer veldig an på hvor mye man er i kontakt med sine egne følelser, hvor vant man er til å bli avvist, og hvor vant man er til å omstille seg. Jeg for min del har hatt diverse rare forelskelser, som jeg har vært "offer for". Om den ikke er gjengjeldt, og vedkommende har visst at jeg var forelske, har det fungert å gråte det ut og siden fjerne seg fra det ved hjelp av teknikker. Mye verre er det med den ene gutten som mest sannsynlig aldri fikk vite at jeg likte ham så god, og i det tilfelle følr ejeg meg tidvis som et "offer" for tvangstanken om hva om...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...