Gå til innhold

Tenker du over hva du spiser?

Anbefalte innlegg

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg har bare nå blitt veldig opptatt av hva jeg spiser. Endelig bruker jeg hode;)! Begynt å spise veldig mye grønnsaker og frukt og gått over til spelt brød. Vet ikke hva jeg egentlig vil med dette innlegget, men er spelt brød veldig bra å spise forhold til andre brød? Hvor mye bør en spise og hvor ofte. Burde vært under et annet forum, men synes det passer best her siden mange svarer her!

Skrevet

Spelt sies å være bedre enn hvete fordi mange som ikke tåler hvete tåler spelt. Hvorfor vet jeg ikke.

Skrevet

Klart jeg gjør. Jeg spiser usunt også, ikke bare sunt, men jeg forsøker hele tiden balansere slik at det blir fornuftig. I tillegg trener jeg. Jeg handler ALDRI på Mc Donald og tilsvarende steder. Er jeg sulten spiser jeg skikkelig mat.

Det er skremmende å se utviklingen. Filmer og dokumentarer fra 70 tallet viser MYE slankere mennesker enn det vi ser idag.

Gjest litt overvektig
Skrevet

Jeg spiser som jeg vil, men jeg tenker alltid over hva jeg spiser og har dårlig samvittighet om det er noe usunt som brus eller sjokolade. Slitsomt å ha det slik.

Skrevet

Jeg tenker ofte på hva jeg spiser.

Nå akkurat spiste jeg 4 marsmallows. Da tenkte jeg; den er rosa og den smaker litt annerledes enn den hvite. Hvorfor er det sånn?

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg tenker ofte på hva jeg spiser.

Nå akkurat spiste jeg 4 marsmallows. Da tenkte jeg; den er rosa og den smaker litt annerledes enn den hvite. Hvorfor er det sånn?

Det var et godt spørsmål. Hvorfor smaker de rosa annerledes enn de vite. Det vet jeg desverre ikke. Kanskje jeg skal tenke sånn jeg også, ikke bare tenke om det er sunt eller ei. Kos deg med det du spiser du;)!

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg har ikke svarene du ber om, men fant noe om spelt brød her. Mye bedre ernæring står det. Jeg vil jammen prøve dette sjøl!! Hvor kjøper man speltbrød?

http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=5121

Tusen takk for linken pekkaline, godt å ha deg:o). Jeg kjøpte spelt brød idag på Ica. Det er fra dems eget bakeri, så de er i gjennomsiktige poser. Brødet het bare speltbrød. Sikkelig godt. Håper det er mye bedre for meg, tror jeg blir litt syk av bare hvetebrød. Merka litt, så jeg går over til det nå! Det er vært og prøve hvertfall. Gjør det du;)!

Skrevet

Tusen takk for linken pekkaline, godt å ha deg:o). Jeg kjøpte spelt brød idag på Ica. Det er fra dems eget bakeri, så de er i gjennomsiktige poser. Brødet het bare speltbrød. Sikkelig godt. Håper det er mye bedre for meg, tror jeg blir litt syk av bare hvetebrød. Merka litt, så jeg går over til det nå! Det er vært og prøve hvertfall. Gjør det du;)!

ja, det skal jeg jaggu gjøre. Jeg har gitt opp å spise loff for flere år siden, det ble vondt i magen, jeg ble trøtt også. Jeg tror dette kan være godt for meg. Bedre ernæring er det jo også, greit det liksom :)

Gjest catiki21
Skrevet

ja, det skal jeg jaggu gjøre. Jeg har gitt opp å spise loff for flere år siden, det ble vondt i magen, jeg ble trøtt også. Jeg tror dette kan være godt for meg. Bedre ernæring er det jo også, greit det liksom :)

Det er både sunnere og du blir ikke så fort sulten igjen, har jeg egentlig hørt for lenge siden! Håper det hjelper for oss begge da;)! Jeg håper jeg ikke blir så fort sulten av å spise spelt brød. Har virkelig snudd om på mine spise vaner nå på nyåret. Dette plir mitt speltbrød år:p

Skrevet

Det er både sunnere og du blir ikke så fort sulten igjen, har jeg egentlig hørt for lenge siden! Håper det hjelper for oss begge da;)! Jeg håper jeg ikke blir så fort sulten av å spise spelt brød. Har virkelig snudd om på mine spise vaner nå på nyåret. Dette plir mitt speltbrød år:p

Men så bra! Sunnere livstil er mitt ønske for hele familien. Mer frukt og grønt er fint, flust med antioksydanter :)

Lykke til du også da!! Med de tankene du har i hodet ellers for tiden, så legger du opp til å få en fin fremtid :)

Gjest catiki21
Skrevet

Men så bra! Sunnere livstil er mitt ønske for hele familien. Mer frukt og grønt er fint, flust med antioksydanter :)

Lykke til du også da!! Med de tankene du har i hodet ellers for tiden, så legger du opp til å få en fin fremtid :)

Takk for det! Mye som er i mitt hode for tiden ja. Håper min fremtid blir bra ja, håper virkelig det! Vi treffes igjen under en annen tråd. Nå stikker den som har mange tanker i hode og legger seg.

Skrevet

Takk for det! Mye som er i mitt hode for tiden ja. Håper min fremtid blir bra ja, håper virkelig det! Vi treffes igjen under en annen tråd. Nå stikker den som har mange tanker i hode og legger seg.

NATTA

Skrevet

Ja, jeg prøver å være bevisst på hva jeg spiser. Spiser vi usunn middag en dag (f.eks. pannekaker), spiser vi gjerne kylling med wokede grønnsaker neste dag.

Jeg unngår søtt pålegg på skiva, men det er mye fordi jeg skal kunne unne meg en sjokolade på kvelden ;-)

Har jeg sjokolade og/eller potetgull i skapet, er det umulig å holde fingrene unna. Jeg MÅÅÅ ha!!!

Idag er jeg litt kry. Jeg har ikke spist sjokolade på to dager ;-)

Skrevet

Ja, jeg prøver å være bevisst på hva jeg spiser. Spiser vi usunn middag en dag (f.eks. pannekaker), spiser vi gjerne kylling med wokede grønnsaker neste dag.

Jeg unngår søtt pålegg på skiva, men det er mye fordi jeg skal kunne unne meg en sjokolade på kvelden ;-)

Har jeg sjokolade og/eller potetgull i skapet, er det umulig å holde fingrene unna. Jeg MÅÅÅ ha!!!

Idag er jeg litt kry. Jeg har ikke spist sjokolade på to dager ;-)

Sjokoladen er også den store fienden her i huset. Men akkurat nå har jeg ikke sjokolade i skapet. *flink* Jeg stappet nemlig i meg resten i går for å prøve ut noen godterifri dager. :-)

Skrevet

Det beste speltbrødet får du på et bakeri som het Dagens i Oslo. Saftig og godt, nam!

Men nå har de flyttet til bygdøy, eller var det bygdø alle?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg vet veldig godt hva jeg spiser og hva det inneholder, men jeg spiser det likevel.

Skrevet

Jeg spiser stort sett alt, men har kuttet ut kaker og sjokolade som jeg har spist store mengder av i desember.

Ikke for mye søtt. salt og fett, ellers spiser jeg alt.

Tenker ikke på karbohydrater og slike ting. Elsker pasta.

Skrevet

Jeg kjøper speltbrød på Meny.

Skrevet

Tenker på hva jeg spiser, uten at jeg er hysterisk over noe. Spiser stort sett det jeg har lyst på, men daglig så spiser jeg veldig sunt. Mye frukt og grønnsaker, knekkebrød osv.

Men til fest og høytider stapper jeg godt på med annen mindre sunn mat, uten at det plager meg noe som helst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...