Gå til innhold

Tenker du over hva du spiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er nok ganske opptatt av hva jeg dytter innpå. Mye sunt i grunnkostholdet, men jeg topper dessverre alt med sjokolade hver eneste dag. Men heldigvis ikke så mye:-)

Speltbrød er en del sunnere. Spørsmålet er kanskje hvor mye speltmel som egentlig er brukt i disse brødene.

Skrevet

I dag da vi vet alt for mye om mat og dens innhold, er det ikke til å unngå at vi tenker over hva vi spiser;)

Men jeg må nok ærlig innrømme at lysten som oftest vinner over fornuften. Prøver å skjerpe meg;)

Skrevet

Ja jeg tenker over hva jeg spiser. Spiser for eksempel ikke døde dyr...

Gjest catiki21
Skrevet

Det beste speltbrødet får du på et bakeri som het Dagens i Oslo. Saftig og godt, nam!

Men nå har de flyttet til bygdøy, eller var det bygdø alle?

Siden jeg bor i stvg så må jeg kjøpe det på Ica eller Meny som er nærmest her jeg bor. Har heller ikke stekeovn så kan ikke bake brød selv heller. Men det jeg kjøpte er veldig godt, jeg liker det hvertfall;)!

Gjest catiki21
Skrevet

Ja, jeg prøver å være bevisst på hva jeg spiser. Spiser vi usunn middag en dag (f.eks. pannekaker), spiser vi gjerne kylling med wokede grønnsaker neste dag.

Jeg unngår søtt pålegg på skiva, men det er mye fordi jeg skal kunne unne meg en sjokolade på kvelden ;-)

Har jeg sjokolade og/eller potetgull i skapet, er det umulig å holde fingrene unna. Jeg MÅÅÅ ha!!!

Idag er jeg litt kry. Jeg har ikke spist sjokolade på to dager ;-)

Bra du varierer med middag, om du spiser usunt en dag så spiser du sunt neste dag. Det er også sunt og spise usunt innimellom, men ikke hele tiden. Jeg spiser nesten alldri godteri jeg av en merkelig grunn, sikkert fordi jeg ikke tåler så mye melk. Greier å gå forbi uten å kjøpe godteri mange ganger, men noen ganger må jeg også bare ha. Godt å unne seg en sjokolade innimellom, men ikke hele tiden.

Skrevet

Herregud nei!

Jeg bare lar være å spise for mye!

Er det så vanskelig?

Det er vel det for mange av dere da.

Gjest catiki21
Skrevet

Herregud nei!

Jeg bare lar være å spise for mye!

Er det så vanskelig?

Det er vel det for mange av dere da.

Jeg spiser ikke mye, jeg spiser heller for lite jeg. Så jeg lurte på om folk tenkte over hva de spiser eller ikke. Det er jo så mye oppstyr om det i media hva vi spiser og ikke spiser. Derfor;)

Skrevet

Sjokoladen er også den store fienden her i huset. Men akkurat nå har jeg ikke sjokolade i skapet. *flink* Jeg stappet nemlig i meg resten i går for å prøve ut noen godterifri dager. :-)

Det var dårlig gjort å minne meg på sjokolade altså!! Jeg har attpå mensen idag og sjokoladesuget er på topp *snøft*

Sjokolade er æsj-sjokolade er æsj-sjokolade er æsj!!

*prøver å overbevise seg selv*

Skrevet

Bra du varierer med middag, om du spiser usunt en dag så spiser du sunt neste dag. Det er også sunt og spise usunt innimellom, men ikke hele tiden. Jeg spiser nesten alldri godteri jeg av en merkelig grunn, sikkert fordi jeg ikke tåler så mye melk. Greier å gå forbi uten å kjøpe godteri mange ganger, men noen ganger må jeg også bare ha. Godt å unne seg en sjokolade innimellom, men ikke hele tiden.

Det er sant! Jeg tror på å spise sunt i det daglige og ha lov til å kose seg ekstra (ikke nødvendigvis skeie ut) innimellom.

Selv er jeg helt normalvektig (iflg. BMI på grensen til undervektig, noe jeg ikke føler stemmer helt) og trenger ikke passe vekta. Likevel føler jeg mer mer vel når jeg begrenser usunn mat. Hadde jeg vært overvektig, hadde jeg garantert ikke spist sjokolade mer enn en gang i uka. I flere år har jeg spist det hver dag!

Nå har jeg bestemt meg for at dette må det bli en slutt på, så nå er det bare lov med sjokolade fredg og lørdag kveld (og muligens torsdag *hihi*)

Skrevet

Det var dårlig gjort å minne meg på sjokolade altså!! Jeg har attpå mensen idag og sjokoladesuget er på topp *snøft*

Sjokolade er æsj-sjokolade er æsj-sjokolade er æsj!!

*prøver å overbevise seg selv*

Jeg blir nesten overbevist. :-)

Skrevet

Jeg blir nesten overbevist. :-)

Da har jeg gjort dagens gode gjerning :-)

Skrevet

Jeg unngår å spise rødt kjøtt, kjøttdeig og ting som har mye synlig fett på seg, rett og slett fordi jeg blir dårlig i magen av det lenge etterpå.

Ellers spiser jeg det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Prøver å være variert i kostholdet, siden jeg har tre barn som spiser sammen med meg.

Gjest catiki21
Skrevet

Jeg unngår å spise rødt kjøtt, kjøttdeig og ting som har mye synlig fett på seg, rett og slett fordi jeg blir dårlig i magen av det lenge etterpå.

Ellers spiser jeg det jeg har lyst på, når jeg har lyst på det. Prøver å være variert i kostholdet, siden jeg har tre barn som spiser sammen med meg.

Da er det viktig å spise sundt og variert når du har 3 barn som spiser sammen med deg. Fint å vite om andres matvaner, hva folk gjør osv. Kan dukke opp tips hva en kan gjøre da! Men også lov å kose seg innimellom. Husk det;)!

Skrevet

Ja, jeg tenker over hva jeg spiser og spiser stort sett ganske sunt, men alt med måte. Og lidenskapen min er øl og peanøtter på sofaen.

Men jeg spiser jo brødskiver og poteter og pasta og den slags, regner ikke det som usunt.

Sjokolade rører jeg sjelden.

Men skolebrød og wienerbrød frister. Dog tillater jeg meg sjelden å spise det.

Gjest catiki21
Skrevet

Ja, jeg tenker over hva jeg spiser og spiser stort sett ganske sunt, men alt med måte. Og lidenskapen min er øl og peanøtter på sofaen.

Men jeg spiser jo brødskiver og poteter og pasta og den slags, regner ikke det som usunt.

Sjokolade rører jeg sjelden.

Men skolebrød og wienerbrød frister. Dog tillater jeg meg sjelden å spise det.

Det er også lov å unne seg noe godt innimellom, husk det;)! Men ikke for ofte da! Men du virker som et helt normalt menneske som spiser som alle andre. Morro å høre ettersom dette temaet ofte blir tatt opp i mediene.

Skrevet

Det er også lov å unne seg noe godt innimellom, husk det;)! Men ikke for ofte da! Men du virker som et helt normalt menneske som spiser som alle andre. Morro å høre ettersom dette temaet ofte blir tatt opp i mediene.

Ja. det er viktig å kose seg. For meg betyr det f. eks. øl og peanøtter. Hvis jeg skulle ha spist 3 berlinerboller eller skolebrød, ville jeg for det første ha følt meg tung og trøtt, og i tillegg ha hatt såpass dårlig samvittighet at koseeffekten hadde blitt borte. Jeg unner meg mye, men aldri i store doser. Jeg er egentlig et hverdagsmenneske som trives best med å ha en noenlunde disiplinert tilværelse.

Har ikke noe behov for å skeie ut i matveien.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...